PDA

Se hel versjon : Hvilken 3-hjuling skal jeg velge?

stolt-81
10-03-2007, 21:20
Vi skal ha ny vogn og har lyst på 3-hjuling.
Har jo selvfølgelig falt for Quinny men synes den er litt dyr.
Er det noen som kan annbefale en vogn som er bra og som kan brukes når barna blir 2-3 år med tanke på benplass og sånn??
Noen m erfaring m Troller-3hjulingene?? De er jo rimelige også...:snill:

Niobe
10-03-2007, 21:22
Skjønner ikke helt hva du mener med "selvsagt falt for Quinny".. :blunke: Quinny sine 3-hjulinger er vel ikke blant dem jeg først ville anbefalt, og ikke er de særlig dyre heller?

Hvilke kriterier har du til vognen? Hvis du f eks. vil ha vendbar sittedel, så er det jo ikke så mye å velge i?

Tidl. bruker
10-03-2007, 21:30
Vel - Quinny har kanskje utseendet med seg, men det var vel stort sett alt også. Og som Niobe sier - til å være ei fullblods sportsvogn er den jo ikke veldig dyr. Den er forferdelig oppskrytt - har hatt den, så jeg vet. Den verste vogna jeg noen gang har hatt. Jeg ville MYE heller hatt et Carena-drog uten svingbart forhjul enn Comforten.

Troller har jeg hatt, som en av de første vognene mine - hadde ikke veldig mye å sammenlikne med for å si det sånn. Den jeg hadde - Troller K2, var ganske tung, men romslig, og med full liggestilling - og den var vendbar.
Den var helt ok faktisk - så vil tro at de med svingbart forhjul er enda bedre.
Som oftest får man det man betaler for - og det kommer helt an på hva du skal bruke den til - og hvor mye. Vet ikke akkurat hvordan de er nå heller - meget mulig de er ok.
Jeg ville uansett ha styrt unna den som har doble svivelhjul foran - sånne små hjul er no skit på alt annet enn flat asfalt og kjøpesenter.

Mamma Rosa
10-03-2007, 21:34
Ville nok ikke gått for en Quinny nei.
Men den er da heller ikke dyr. Hva synes du er "dyrt"?

stolt-81
10-03-2007, 21:37
Tusentakk for raskt svar. D jeg mente var at jeg stadig ser 3-hjulinger til en tusenlapp eller to mens den quinnyvogna (comfort) jo koster mere til tross for at jeg har hørt flere sier den er oppskrytt.
Er egenlig bare ute etter en enkel vogn m et sportslig utseende, romslig sitte- og benplass og som kan legges godt ned for soving. Så at troller selger for 900-1400 kr....:blafre:

Niobe
10-03-2007, 21:41
Sportsvogner til 1500,-og under har jeg veldig liten tro på, dessverre. Vi har hatt Quinny Speedi, og den var et minimum av hva jeg ønsker av en vogn. Den var grei som ekstravogn, men som hovedvogn hadde den ikke egnet seg her.

Nå har vi OTH Urban Jungle, og den er jeg kjempefornøyd med. Minuset med den er i mine øyne at barna må bli relativt store før de ligger/sitter godt i den, og den er jo heller ikke vendbar. Ellers så er det den beste vogna jeg har trillet, og Mathias sitter veldig godt i den nå (han er 18 måneder gammel).

Morgan
10-03-2007, 22:25
Sportsvogner til 1500,-og under har jeg veldig liten tro på, dessverre. Vi har hatt Quinny Speedi, og den var et minimum av hva jeg ønsker av en vogn. Den var grei som ekstravogn, men som hovedvogn hadde den ikke egnet seg her.

Nå har vi OTH Urban Jungle, og den er jeg kjempefornøyd med. Minuset med den er i mine øyne at barna må bli relativt store før de ligger/sitter godt i den, og den er jo heller ikke vendbar. Ellers så er det den beste vogna jeg har trillet, og Mathias sitter veldig godt i den nå (han er 18 måneder gammel).

Hva er det som er negativt med speedien? På utkikk etter ny vogn, og har kikket på denne :sparke:

Niobe
11-03-2007, 07:48
Hva er det som er negativt med speedien? På utkikk etter ny vogn, og har kikket på denne :sparke:
I mine øyne er den en sommervogn. Masse lufting i kalesjen, lite lun. Den er god å trille, lett å svinge, men den har flatt og hardt sete, så barna har en tendens til å skli i det.

Pluss for gode hjul, lett å legge sammen/slå opp, håndbrems og teleskopstyre.

Enni
11-03-2007, 08:35
Vi har speedien, og er fornøyd med den. Vi ville ha ei vogn som er enkel, lett og trille og som ikke tar stor plass i bilen. Storesøster har brukt vogna hele året, og sovet i den i barnehagen. Lurte litt på hvordan det ville gå, den er som Niobe sier ikke så veldig tett, men med regntrekk og en god pose gikk det bare fint. Er nok ikke den ultimate vintervogna, men vi har hatt den som ekstravogn i tillegg til brio kombi, og da fungerer den helt supert. Har ikke merka noe til at barna sklir i setet...

Jeg tenker som så at speedien er et alternativ til paraplytrille, eller ei shoppingvogn om du vil. Ønsker du ei mer solid sportsvogn er kanskje ikke speedien valget.

Morgan
11-03-2007, 08:37
Vi har speedien, og er fornøyd med den. Vi ville ha ei vogn som er enkel, lett og trille og som ikke tar stor plass i bilen. Storesøster har brukt vogna hele året, og sovet i den i barnehagen. Lurte litt på hvordan det ville gå, den er som Niobe sier ikke så veldig tett, men med regntrekk og en god pose gikk det bare fint. Er nok ikke den ultimate vintervogna, men vi har hatt den som ekstravogn i tillegg til brio kombi, og da fungerer den helt supert. Har ikke merka noe til at barna sklir i setet...

Jeg tenker som så at speedien er et alternativ til paraplytrille, eller ei shoppingvogn om du vil. Ønsker du ei mer solid sportsvogn er kanskje ikke speedien valget.
Sorry for kupping av tråden Stolt-81 :sorry:

Har du prøvd denne med bag ?

Niobe
11-03-2007, 08:40
Sorry for kupping av tråden Stolt-81 :sorry:

Har du prøvd denne med bag ?
Hvis vi ser bort i fra at bag'en er veldig liten, så har jeg faktisk mer tro på Speedi'en med bag enn med sportsvogndelen. Som sagt, den er veldig god å trille, minusene går stort sett på utformingen av selve setedelen. Med bag på har du en virkelig god og lettmanøvrert vogn, så sant du kan leve med at bag'en fort kan bli for liten.

Morgan
11-03-2007, 09:01
Hvis vi ser bort i fra at bag'en er veldig liten, så har jeg faktisk mer tro på Speedi'en med bag enn med sportsvogndelen. Som sagt, den er veldig god å trille, minusene går stort sett på utformingen av selve setedelen. Med bag på har du en virkelig god og lettmanøvrert vogn, så sant du kan leve med at bag'en fort kan bli for liten.

Ok, takk for gode svar :jupp: Får sjekke ut målene på Dreami bagen, den skal evt bare brukes til over sommeren tenker jeg, nå er han 3 mnd..

Fanta
11-03-2007, 10:06
Vi skal ha ny vogn og har lyst på 3-hjuling.
Har jo selvfølgelig falt for Quinny men synes den er litt dyr.
Er det noen som kan annbefale en vogn som er bra og som kan brukes når barna blir 2-3 år med tanke på benplass og sånn??
Noen m erfaring m Troller-3hjulingene?? De er jo rimelige også...:snill:

Jeg har Quinny freestyle 3xl comfort og er kjempefornøyd med vogna jeg. Jeg vil absolutt anbefale den.

Morgan
11-03-2007, 16:13
Jeg har Quinny freestyle 3xl comfort og er kjempefornøyd med vogna jeg. Jeg vil absolutt anbefale den.

Hvordan er str på freestyle kontra speedi?