PDA

Se hel versjon : Hjelp til valg av sportstrille.

kakskiv
11-03-2007, 14:15
Sportstrille eller vogn, that is, siden det tydeligvis er en forskjell der :fnise: :flau:

Jeg har ikke PEILING på vogner! Sønnen vår har ligget i vogn en håndfull ganger helt i begynnelsen av livet sitt, og det haata han! Vogna ble solgt når han var noen måneder, og han har ikke ligget i en siden. Nå som våren kommer, og han er "stor", skulle vi gjerne hatt ei trille av noe slag til han, da jeg tror han absolutt vil like dette, nå som han gjerne vil se litt mer av verden ;)

MEN... hvilken skal man velge da.. vi er kresne, sjø :fnise:

Den bør HELST ha fire hjul, men det er ikke et must, syns bare det er finere :sparke: MÅ være hjul som kan pumpes opp, ikke sånne "skumhjul" (aner ikke hva de er lagd av, men de ser ut som hardplast og føles som no skummasse). Må være lett, og egne seg til turer i skog og mark, såvel som byturer. Med skog og mark mener jeg stier i bymarka og sånn da, skal ikke på no offroad-trilleturer altså :knegg:

Hmm.. ja, må ta liten plass når den er lagt sammen, regner kanskje med at neste bil ikke blir stasjonsvogn, så da har vi begrensa plass. Må også ha full (iallefall nesten?) liggestilling. Hmm.. jah.. var det jo mer da, tro.. Tror det er det viktigste.

Vi hadde i utgangspunktet regna med å kjøpe ei vogn uten vendbart styre, men etter å ha kikka litt, uten å egentlig bli særlig klokere, kom vi iallefall frem til at vi SKAL ha vendbart styre, så puh.. nå ble det plutselig vanskelig igjen...

Jepp.. fins denne perfekte vogna andre steder enn inni våre hoder, tro? :neie:

Tidl. bruker
11-03-2007, 15:14
Har du sett på Teutonia Mistral? Den er vendbar, men er vel mer ei sportsvogn. Brukt får du den ned til 2500,- for en ok en nå.
Tror ikke det finnes så mange triller i kategorien din. Om den ikke må være vendbar hadde jeg sjekket ut Emmaljunga Scooter eller Brio Race. Begge de to har faktisk sånne luftkanalhjul, men de kan byttes ut :)

kakskiv
11-03-2007, 15:50
Har du sett på Teutonia Mistral? Den er vendbar, men er vel mer ei sportsvogn. Brukt får du den ned til 2500,- for en ok en nå.
Tror ikke det finnes så mange triller i kategorien din. Om den ikke må være vendbar hadde jeg sjekket ut Emmaljunga Scooter eller Brio Race. Begge de to har faktisk sånne luftkanalhjul, men de kan byttes ut :)

Jeg ante ikke at det var forskjell på sportsVOGN og sportsTRILLE.. :flau:

Takk for tips, skal sjekke ut, og redigere hovedinnlegget til trille OG vogn da.. hva er forskjellen egentlig? :fnise:

Ninapia
11-03-2007, 16:22
Anbefaler ikke mistral om du vil bruke den en stund. Den har kort rygg så litt større barn får ikke plass i den.

Tidl. bruker
11-03-2007, 16:27
Sportstrillene er gjerne litt enklere enn sportsvogna. Kombivognen blir forvandlet til en sportsvogn så fort bagen taes vekk, og de er ofte vendbare. Sportsvogner kan også ofte brukes med softbag og har gjerne full liggestilling.
Brio Race er mer ei sportstrille da den er enklere, og mindre - og den har ikke full liggestilling. Trillene blir gjerne brukt til litt større barn :)
skjønte du noe av dette? :humre:
Teutonia Mistral ser sånn ut: http://www.spielparadies.de/ebaybilder/1000.1909-1.jpg

Emmaljunga Scooter:

http://strollersandprams.com/strollers/image/676/stroller.jpg

Brio Race:

http://cache.finn.no/mmo/6/948/443/6_-978264442.jpg

kakskiv
11-03-2007, 18:33
Sportstrillene er gjerne litt enklere enn sportsvogna. Kombivognen blir forvandlet til en sportsvogn så fort bagen taes vekk, og de er ofte vendbare. Sportsvogner kan også ofte brukes med softbag og har gjerne full liggestilling.
Brio Race er mer ei sportstrille da den er enklere, og mindre - og den har ikke full liggestilling. Trillene blir gjerne brukt til litt større barn :)
skjønte du noe av dette? :humre:

Hehe jepp, føler meg litt mer opplyst nå! :glis:
Nå har jeg googla villt og kommet frem til at vi skal sjekke ut Scooteren. Gleder meg, håper han vil trives i den :hyper:

Happy
11-03-2007, 20:05
Se på denne også: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=484716

Fjolla
11-03-2007, 23:23
Teutonia Timmy er kanskje også noe for dere :snill: Den er litt likestilt med Scooter men har bedre liggestilling tror jeg, sjekk ut! :jupp:

Tidl. bruker
12-03-2007, 06:32
Emmaljunga Scooter er fin den ja - og har lenger rygg enn Timmy tror jeg? Den har så fine kontrastfarger/farger også, så ei kjempefin vogn :)

kakskiv
12-03-2007, 09:37
Teutonia Timmy er kanskje også noe for dere :snill: Den er litt likestilt med Scooter men har bedre liggestilling tror jeg, sjekk ut! :jupp:
:skalbli:

Diddlina
12-03-2007, 10:12
Eg var å såg på Timmy på laurdag. Ja den her full lggestilling, med Scooteren har totalt sett bedre plass til barnet.

Tuppeline hadde Scooter, og eg har ingen betenkeligheiter med å annbefale den.!!
Ikkje er den dyr heller. Koster ca 2000,-kr.

kakskiv
12-03-2007, 18:12
Eg var å såg på Timmy på laurdag. Ja den her full lggestilling, med Scooteren har totalt sett bedre plass til barnet.

Tuppeline hadde Scooter, og eg har ingen betenkeligheiter med å annbefale den.!!
Ikkje er den dyr heller. Koster ca 2000,-kr.

Takk og takk, men vi har bestemt oss for at vi VIL ha vogn med vendbart håndtak.. puh.. vanskelig dette ;)

Mamas
12-03-2007, 22:45
Må bare spørre...dere har nesten ikke hatt vogn, hvor har dere gjort av ungen da da??
Vi har Emmaljunga cerox, og den liker jeg veldig godt. Men den er litt stor når man slår den sammen, men har jo det viktigste etter min mening (og din) nemlig vendbart håndtak. Vogna vendes på en veldig enkel måte mens baby sitter oppi.
Lykke til!

Jolla
13-03-2007, 07:14
Må bare spørre...dere har nesten ikke hatt vogn, hvor har dere gjort av ungen da da??

Kakskiv bærer poden!

Diddlina
13-03-2007, 07:18
Takk og takk, men vi har bestemt oss for at vi VIL ha vogn med vendbart håndtak.. puh.. vanskelig dette ;)

Da trur eg at eg ville valgt Teut. Mistral.! Den er vendbar, har full liggestilling og blir forholdsvis lita når du legger den sammen.!
I tillegg kan du velge kva type hjul du vil ha...

kakskiv
13-03-2007, 07:40
Kakskiv bærer poden!
:nikker: What she said ;)

kakskiv
13-03-2007, 07:41
Da trur eg at eg ville valgt Teut. Mistral.! Den er vendbar, har full liggestilling og blir forholdsvis lita når du legger den sammen.!
I tillegg kan du velge kva type hjul du vil ha...

Jeppjepp, det blir den! Takk for hjelpen :glis:

Mamas
13-03-2007, 19:14
jaja mensann! Det fårn si. Helt imponert nå, jeg. Så flott!