PDA

Se hel versjon : Tips til ferievogn til 4-åring?

Bambi 2
12-03-2007, 10:13
Jenta vår som er akkurat 4 år har ikke brukt vogn på ett år, kun ståbrett på vogna til lillebror. Men nå skal vi reise en del på ferier det neste halvåret og ser behovet for at hun skal ha sin egen vogn når vi skal på lengre trilleturer (lillebror får ny vogn som man ikke kan ha ståbrett på).

Hvilken vogn kan egne seg? Det viktigste er at den er lang nok i ryggen og med god plass til beina samt tåler hennes vekt; hun er vel ca 105 cm lang og 18 kilo tung.

Jeg vil gjerne at vogna har kalesje, trenger bare halv liggestilling, helst litt større hjul en paraplytrille men må kunne være ganske liten når den er sammenslått. Noe ala Instep Ez strider hadde vært supert, den er jo ikke så dyr - men den er dessverre for kort i ryggen/beina.

Noen gode tips?

guttem@mm@
12-03-2007, 10:39
e3 har lang rygg, men den er dessverre ganske kostbar da. Men da har du til gjengjeld mulighet til å koble søskensete på da...

Jeg har brukt zapp til min 4 åring og er veldig fornøyd med det men jeg ser jo at du vil ha en annen type vogn...

Hva med gt-sport? Vet ikke rygglengden på den men den er vel ikke all verdens dyr og vi hadde gode erfaringer med den som tvillingvogn...

Emmeline81
12-03-2007, 10:45
Nå vet jeg ikke hvor lang den er i ryggen, men hva med en easyvalker classic? Den får man jo ganske rimelig.

Bambi 2
12-03-2007, 10:56
Jeg har brukt zapp til min 4 åring og er veldig fornøyd med det men jeg ser jo at du vil ha en annen type vogn...

Passer zapp til 4-åring, jeg trodde kanskje den var for liten? Vet jo at den har mindre hjul enn jeg egentlig hadde tenkt, men den hadde jo vært super ettersom den blir så bitteliten sammenlagt... Kan jo bare ha den med i tilfelle og pakke den ut etter behov. Hvilke bruksområder mener du zapp'en har da, egner den seg til litt lengere turer også eller blir hjulene da for små? Trenger ikke å tåle så mye terreng, men noen turer på stranda og litt humpete underlag bør jo hjulene klare, eller?

Takk for svar :)

Ull-mor
12-03-2007, 11:28
Teutonia Solano har fantastisk trillekomfort selv med små hjul. Ryggen er ikke så veldig lang men kalesjen er høyt opp så hun kommer ikke til å stange i den. Hele setet kan vippes bak i hvile og sovestilling.

Bedre å trille en de fleste andre små-triller pga helt håndtak og hjul som triller meget godt!

Kan prøve å få tatt bilder av vår 3,5 åring og 4,5 åring oppi om du er interessert :jupp:

Minamor
12-03-2007, 11:46
Jeg har ikke testet det, men ser for meg at Zappen kan være noe håpløs i sand. Og den er ihvertfall håpløs på brostein. Synes jeg ihvertfall.

Bergensis
12-03-2007, 12:16
Me hadde med Brio Sitty (eller er det City) til vår 4-åring. Den passa perfekt til det behovet me hadde da. Lillemor sover veldig greit i kvilestillingen.

Denne og tilsvarande triller (Brio Race, Emmaljunga, Basson) får du ofte kjøpt brukt til ein fornuftig pris. Kalesje finnes også.

Denne f.eks.:
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=99358

Stikka74
12-03-2007, 14:40
Synes Zappen er genial til større barn. Storesøster er meter'n høy og straks 18kg. Hun sitter og sover veldig godt i Zappen sin. Trille på strand er nok håpløst, men det vil nok de aller fleste vognene være med en på 18kg. Bortsett fra de med veldig store lufthjul, men da blir det jo en annen størrelse på vognen også.

lisaa
12-03-2007, 14:51
Treangel har en vogn til salgs under utstyr selges. Visstnok med lang liggelengde (108 cm), lett å klappe sammen, kalesje og ok hjul. Ville tatt en titt der.

anjus
13-03-2007, 08:00
TFK ,dyr, men den passer nok 4 åringen din til.

Myagi
13-03-2007, 08:39
Synes Zappen er genial til større barn. Storesøster er meter'n høy og straks 18kg. Hun sitter og sover veldig godt i Zappen sin. Trille på strand er nok håpløst, men det vil nok de aller fleste vognene være med en på 18kg. Bortsett fra de med veldig store lufthjul, men da blir det jo en annen størrelse på vognen også.

Dette tenker jeg også.

snuppa
13-03-2007, 08:49
Hei hei Bambi :)

Vi bruker zappen til Alexander på slike turer. Hadde den med på ferie til Tyrkia i sommer og det var ypperlig. Ingen problem for han å duppe litt i den når vi var ute å trillet. Hjulene på zapp er ganske små, men brede. Dette gjør at den er super å trille :)

God ferie