Se hel versjon : Billig-trille i syden
silkepels
14-03-2007, 18:00
Så at det var noen som hadde kjøpt seg en billigtrille til å ha i syden. De jeg leste om hadde bare kastet vogna i syden, for å spare hjemreise-bagasje.
Dette var jo egentlig ganske smart :)
Hvis vogna fyller kravene:
-full liggestilling
-solskjerming
-5-pkt-sele
-grei å trille
-enkel å slå sammen
så spiller vel pris og utseende ellers ingen rolle? Eller?
Er så usikker på om jeg skal legge masse penger i en trille som primært skal brukes i syden i 1 max 2 uker.
(grunnen til at jeg spør er at jeg har moder'n i sverige til uka, som kunne kjøpt trille der, dersom det er andre krav enn de jeg har satt over, som feks komfort for barnet.)
Håper noen kan gi meg sine synspunkter :)
Diddlina
14-03-2007, 18:46
Var det meg du leste om :blunke:
Vi gjorde nemmlig dette no når vi var på G Canaria.
Eg kjøpte ei billig (200,-kr :fnise:) og brukt Carena vogn for å ha med på tur.
Einaste krava eg stilt til vogna var at den hadde full ligge stilling og god solskjerming.!
Vi synest det var veldig geenialt å ha med denne vogna... Vi slapp å bekymre oss for solbleiking og vogn full av sand, solkrem og is....
Vogna var ikkje fin, men den var ideell til sitt bruk.!
Vi hadde også med oss Tuppeline sin Scooter. Den var jo mykje bedre å trille. Men med tanke på at Scooteren blei ødelagt på flyet heim, angrer eg veldig på at eg ikkje hadde med meg to billig-vogner..!!!
PS! Carenaen var så stygg at eg ALDRI hadde vurdert å trille den her heime:blafre: ...
Reiser vi til syden igjen og trenger ha med vogn, er eg ikkje i tvil.
DA BLIR DET HANDEL AV NYE BILLIG-VOGNER..!!
Men hva hvis man vil ha litt gode hjul da?
Diddlina
14-03-2007, 19:14
Men hva hvis man vil ha litt gode hjul da?
Den vogna vi hadde var det store lufthjul på:jupp:
silkepels
14-03-2007, 19:35
diddlina, var kanskje deg ja :jupp:
synes løsningen din var veldig smart, og tror jeg kommer til å gå for det samme :) så lar jeg heller den nye zappen være hjemme
:jippi:
Elisabet
14-03-2007, 19:36
Hva er poengen med å spare bagasje hjem igjen da? :undrer: Vogna går jo gratis uansett, og vi pakker bestandig masse ekstra under vogna, sånn at det går gratis hjem og vi slipper overvekt. :blunke: Prioriter å ha med god vogn, ikke nødvendigvis så billig så mulig.
Diddlina
14-03-2007, 19:41
Hva er poengen med å spare bagasje hjem igjen da? :undrer: Vogna går jo gratis uansett, og vi pakker bestandig masse ekstra under vogna, sånn at det går gratis hjem og vi slipper overvekt. :blunke: Prioriter å ha med god vogn, ikke nødvendigvis så billig så mulig.
Eg gjorde det ikkje for å spare bagasje, men for å sleppe å bekymre meg over vogna...
Og Scooteren vår blei jo ødelagt, og det er det vi som taper på.....
(Vi må bruke vår reiseforsikring, og på den er det en egenandel.!)
silkepels
14-03-2007, 19:42
Elisabeth: joda, god vogn, men kanskje ikke aller siste nytt (var vel det jeg mente) pluss at det ikke spiller noen rolle hvordan den ser ut (dvs jeg kan fint kjøpe en blå trille til tulla)
:)
Elisabet
14-03-2007, 20:23
Elisabeth: joda, god vogn, men kanskje ikke aller siste nytt (var vel det jeg mente) pluss at det ikke spiller noen rolle hvordan den ser ut (dvs jeg kan fint kjøpe en blå trille til tulla)
:)
Ja det er jeg enig i. En kan få tak i mye bra og rimelig brukt. Men ha ei vogn som er god å trille og er god for lille tulla både å sove og sitte i. Ingen ting er verre å være på en sydentur med ei vogn som er håpløs og trille. Har prøvd det en gang, og det skjer aldri igjen. :humre:
Det mest praktiske er å ha ei vogn som er lett å slå sammen, og er ganske flat sammenlagt sånn at ikke alle mulige deler stikker opp her og der sånn at du må demontere masse greier. Vi har også brukt den gamle typen ABC-design trille på ferie som har fire store hjul, men nå prioriterer jeg å ha med ei vogn som har vendbart håndtak når vi drar på sydentur neste gang med minsten. Da er han såpass liten at han vil sove en del, og da er det så greit å bare kunne snu håndtaket på vogna sånn i forhold til sola når en triller. Det å ikke ha muligheten til det har irritert meg på mang en tur. :nemlig:
silkepels
14-03-2007, 20:36
nå prioriterer jeg å ha med ei vogn som har vendbart håndtak
lurt! *noterer bak øret*
Elisabet:
Hvilken trille har du med nå a?
Elisabet
14-03-2007, 21:33
Elisabet:
Hvilken trille har du med nå a?
Nå har jeg kjøpt en Missouri sportstrille hos nettbutikken til Babykos.no (http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&produkt_nr=1119-005A#) for en stund siden.
http://www.babykos.no/bilder/stort_babideal%20001.jpg
Jeg har ikke helt bestemt meg for hvor fornøyd jeg er med den ennå (har bare prøvd den på en tur og lillegutt sov godt i alle fall), for selv om hjulene ikke er helt små, så synes jeg de er litt for små. Jeg hadde foretrukket større hjul, men vogna er så utrolig praktisk på alle andre måter. Den har vendbart håndtak, gode luftemuligheter, flat liggestilling, og bøyle med sånn skrittstropp opp. Den er ikke så lang når en legger den i helt flat liggestilling, så den passer ikke som sovevogn for større barn, men i sommer til en som blir 1 år er den veldig fin. Og den er også fin fra helt nyfødt. Så det blir enten den eller Mistral vogna jeg tar med til syden når vi drar om et par måneder. Synes i utgangspunktet at Mistralen er for tung når vi skal ut og fly, men har kjøpeforbud på flere vogner akkurat nå. :humre: Denne vogna kjøpte jeg med tanke på sydentur.
Det er jo ikke verre enn å selge denne og kjøpe en da.
Men den så jo grei og praktisk ut. Jeg er imidlertid ganske så skeptisk til sånne små hjul
Elisabet
17-03-2007, 16:56
Det er jo ikke verre enn å selge denne og kjøpe en da.
Men den så jo grei og praktisk ut. Jeg er imidlertid ganske så skeptisk til sånne små hjul
Det er jeg også, men de er større enn vanlige paraplytrille hjul. Så jeg får se å få testet den på litt forskjellig underlag, for å se om det er en brukbar sydentrille. :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.