PDA

Se hel versjon : Bugaboo bag - har jeg montert feil?

aussie_l
14-03-2007, 21:17
Finner ikke bruksanvisningen igjen etter flyttingen, men montering av bagen burde vel egentlig være "selvforklarende" - eller?

Jeg har iallefall montert bagen på rammen (har bare brukt sittedelen tidligere - til eldstemann) med alle borrelåsene, men veslesnupp ender med å ligge med hodet i nedoverbakke! Først trodde jeg det bare var en synsbedrag, men fikk det bekreftet da jeg dro frem vateren....:skummelt:

Har jeg montert noe feil?

Noen som har opplevd det samme og har tips? Det virker som om rammen slarker litt i festet til understellet, men etter en sammenligning med en ny vong utstilt hos Fruen i dag fant jeg ut at min egentlig var temmelig lik den nye, så jeg tror kanskje ikke det har noe å si heller...

Tips damer?

Cathie
14-03-2007, 21:31
Nå har ikke jeg dratt fram vateret:humre:
Har akkurat bytta til sportsdel, men har ikke lagt merke til at mini har liggi med hodet nedover... Og det tror jeg at jeg hadde lagt merke til...
skal se litt på bilder for å se...

Cathie
14-03-2007, 21:33
http://i133.photobucket.com/albums/q65/kathmika/Buggisen/bag-siden.jpg
Her er baggen min montert hvertfall..
Ser ikke ut som den heller nedover, men vet ikke om du ser det sånn :vetikke:

Tidl. bruker
14-03-2007, 21:34
min helte nedover jo...

aussie_l
14-03-2007, 21:37
min helte nedover jo...

Hva gjorde du da? La noe under hodet - teppe f.eks.? Kjedelig at det skal være sånn...

sessan&prinsessan
14-03-2007, 21:38
Jag hade samma känsla de få ukene jag brukte bagen, måtte liksom lägga snuppa langt ned mot fot enden.

& min syster klagade på detsamma i det hon köpte vagnen.

Men det var inget stort problem för någon av oss (eller barnen:humre: )

aussie_l
14-03-2007, 21:41
http://i133.photobucket.com/albums/q65/kathmika/Buggisen/bag-siden.jpg
Her er baggen min montert hvertfall..
Ser ikke ut som den heller nedover, men vet ikke om du ser det sånn :vetikke:
Slik som vinkelen er ved beina på bagen din, er min ved hodet... Er ikke noen kjempenedoverbakke - men ukult nok å ligge litt nedover kan jeg tenke meg... Må vel legge et teppe eller noe under madrassen...

Tidl. bruker
14-03-2007, 21:41
nei jeg gjorde ingenting. men du kan jo bruke en pute unner posen da.

Gullfruen
14-03-2007, 21:42
Min heller også nedover hvis jeg legger snuppemor helt øverst. Passer derfor på å legge henne "midt i", og da er den helt perfekt.

Tussi jenta
15-03-2007, 08:10
Min heller ikke nedover. Men nå er jo babyen fortsatt i magen, så jeg prøvde bare med dukka til snuppa, så vet jo ikke hvordan det blir med babyen.

aussie_l
15-03-2007, 08:53
Ok - da kan jeg nok konkludere med at jeg ikke har montert feil og at baggen bare er sånn... Får legge en pute under hodet - vips; problem løst :-)

Takk for svar alle!

Tini 2
15-03-2007, 11:47
Er du sikker på at du har montert ramma rett vei da??

Vi satte badelen gal vei først på ramma og da tippet den litt nedover i hodeenden, men etter at vi monterte motsatt så er den helt riktig.

Den enden som er litt avrundet skal være framme der rammen også er glatt.

Emmami
15-03-2007, 12:51
Snuppa ligger litt bakover når hun sover i sittedelen. :vetikke:

aussie_l
18-03-2007, 18:02
Er du sikker på at du har montert ramma rett vei da??

Vi satte badelen gal vei først på ramma og da tippet den litt nedover i hodeenden, men etter at vi monterte motsatt så er den helt riktig.

Den enden som er litt avrundet skal være framme der rammen også er glatt.

Den glatte, rundeste delen er foran ja. Tror jeg har sjekket alle muligheter for feilmontering nå - og det skal være riktig... Den er nok bare litt "slærkete" i festet slik at den vipper ned ved hodet når hun ligger inn i bagen...

Pusa
18-03-2007, 18:42
Snuppa ligger litt bakover når hun sover i sittedelen. :vetikke:
Det så det ut som snuppa mi også gjorde, for selve ramma hellte nedover. Men i sportsdelen går jo ryggen på skrå oppover og dette utlignet nedoverhellingen.