PDA

Se hel versjon : Ok, da!!! Oth eller Bugaboo?

eljo
17-03-2007, 20:42
Nå skal jeg slutte å prøve alt annet. Så da står det vel mellom disse.
Syntes forøvrig Bugaboo'en virket litt knotete å slå sammen og få opp igjen?
Det som er viktigst for meg er at vognen er grei å slå sammen, og å løfte ut og inn av bilen (særlig nå som ryggen er vond), og at den er god å trille på litt dumpete asfalt. I sommer er målet å gå masse, så det må den tåle.

Er det riktig at Bugaboo'en er billigst på Babytrader, og oth 07 på storkene?(hvor får man bag'en?)

Håper dere gidder å svare igjen :snill: Nå skal jeg ikke vingle mer (tror jeg :humre: )

Lellell
17-03-2007, 20:59
Begge er jo veldig lette å løfte inn/ut av bil. OTHen går kjappest å legge sammen for min del, men denne har jeg hatt 9 mnd nå. Jeg "knoter" enda litt med Bugabooen, men denne har jeg hatt 1 mnd tid.. Litt kjedelig at sittedelen/bagen MÅ av for å legge den i sammen.

MEN buggisen blir nok minst ( areal) mår den legges sammen, OTHen flatest.

Jeg vet sannelig ikke hvilken jeg hadde valgt. Jeg liker så mye med dem begge. Men jeg syns at trillekomforten er best på OTH.

mammmamia
17-03-2007, 21:35
Enig med Lellell..! :) Jeg synes trillecomforten er best på OTH, pga store lufthjul både foran og bak. Enkel å slå sammen, STOR sittedel og kjempegod plass under vogna...

Det som veier mest for Bugaboo av disse to er vendbar sittedel og STOOOR bag :)

eljo
17-03-2007, 21:40
Ja, titta litt på en annen tråd, og der sto det at Bugaboo'en har ergonomisk riktig liggestilling for barna i sportsdelen, mens oth ikke har regulerbart fotbrett. Nå har jeg grublet og sett lenge, kommer alltid tilbake til Bugaboo.

Tidl. bruker
17-03-2007, 21:44
Jeg ville aldri hatt OTH som eneste vogn.
Den har ikke vendbar sittedel, så når babyen vokser ut av baggen må h*n sitte vendt fra deg. Og baggen er ikke stor. I tillegg har den ikke regulerbart fotbrett og barnet ligger da med knekk på leggen til de blir store nok til å få knekken i knærne, og da må de sove med bena ned.
Også har den ikke full liggestilling, eller sittestilling. Og reguleringen er med reimer, utrolig klønete.
Den blir lang sammenslått.
Og Buggis er lenger i ryggen enn OTH'n da.
Samt at buggis har vendbar sittedel, styre som kan tippes over, og mange fler valgmuligheter, og den er lettere. Baggen er større og, like stor som sittedelen, det er jo samme ramme. Den er 90 lang, ramma. Og sittedelen er større, iom. den "rompe-dalen". Min snuppe på snart 1 meter faktisk, har fortsatt plass, og sover lange lurer der enda.
Også har den bremsen på styret, det elsker jeg. Og teloskop styre, isteden for "knekke-styre" som OTH har, det er mye bedre. (ikke knekker det heller, som OTh har gjort)
Også er kalesja på buggisen mye lunere og større.
Osv.
Buggis er best :tøff:

(hah, ingen protest! Så det er ingen vits i å si noe anna :snill: )

:knegg:

Tidl. bruker
17-03-2007, 21:46
Ja, titta litt på en annen tråd, og der sto det at Bugaboo'en har ergonomisk riktig liggestilling for barna i sportsdelen (...)

Jepp! Kiropraktoren min bla. elsket vogna mi når den og snuppa var med på en behandling, for når du får bena opp slik slapper rygg, bekken og slikt helt av.
Han sa alle vogner burde ha slik knekk.
(det merker jeg med vond rygg selv og, legger meg alltid slik selv når ryggen er vond, og det er godt ja)

Vila
17-03-2007, 22:14
buggis er kanskje best i forhold til at det går an å snu sittedelen, men jeg må si at oth er klart best. Mye bedre å trille synes jeg :glis: . Blir veldig flat sammenlagt, lang sittedel +++

Har hatt bugaboo, og til jenta mi på 86 cm synes jeg den ble litt kort i ryggen med vinterpose. I oth `n har hun fortsatt gog plass før hun stanger oppe i kalesjen.

Hadde jeg hatt lenge igjen av vogn perioden hadde jeg hatt begge jeg :snill:

lille krølle
18-03-2007, 08:04
OTH er klart best :kidoki:

Vogna triller omtrent av seg selv, så trillekomforten er det ikke noe å si på.
Ryggen er laaaang, og hengekøye systemet synes jeg er helt perfekt. Barnet har mye bedre sitte- og liggekomfort! Min sønn som straks er 13 mnd og som er litt over 80 lang har faktisk ikke så god plass i sittedelen til Bugaboo, mens i OTH'n har han mye å gå på enda :nikker: For ikke å snakke om at det hadde blitt veeeeldig trangt med vinterpose i buggisen....
Teleskopsystemet liker jeg ikke, synes det er mye bedre med knekkstyret, men det er jo smak og behag.
Handlekurven til OTH er stor, lett tilgjengelig og har mange praktiske lommer (både store og små).
Når den er sammenslått er den veldig flat og tar liten plass, ingen problem å ta inn og ut av bilen (og jeg har også slitt litt med bekkenet).

Også det med vinterhjul og buggis da, det synes jeg er et stort minus :nemlig:

Lellell
18-03-2007, 08:14
ang sittestillingen så er vel denne temmelig lik i dissen vognene ????

Jeg syns ikke reguleringen på OTH er knotete, men den er lettere på Bugaboo :jupp:

Og ang styrer. Jeg liker MYE bedre knekk enn teleskop... Og OTH er kommet med forsterkninger på knekkstyret sitt.

Begge vognene har gode handlekurver. Men OTH har kjekke lommer, og egen "holder" for pumpa.

Huff... det kan ikke være lett å veldge mellom disse, jeg hadde selv slitt litt.

Men kansje du skal tenke litt over hvor dere skal trille ( mye i skog og mark osv osv ) Å så ta dere en tur innom en butikk å prøve vognene ut i bilen... Legge dem i sammen, og løfte/ut inn.

OTHen passer best i vår bil, den passer perfekt... Vi har 8 seters bil, og bagasjerommet er ikke akkurat stort ( om alle setene er inni ) , da er det kun OTHen jeg får med meg, for den blir så flat.

sessan&prinsessan
18-03-2007, 08:43
Jag förstår ditt problem med ryggen & sammen lägging av vagn, har slitt med detsamma !
Jag har en rygg prolapps mellan L4 & L5 dvs korsryggen i tillegg har jag en skada i nakken efter en trafik olycka. Den lättaste vagnen för mig är helt klart buggisen ! Många vill si att den är litt mer knotete pga att den lägges isammen i 2 delar (oth 1), men för mig är det just det att Bugaboo blir extremt lätt att lyfta in i bil när man lägger den isammen, delarna blir små & lätta det gör den lätt hanterlig.

Vet redan nu att jag kommer slita mer med oth`n iom att den blir längre & då mer otymplig. men den är ju lätt i seg själv den og !

Jag utgår ifrån att du skall bruke vagnen till minstemann !?? I så fall så hade jag gått för bugaboo med tanke på att sittdelen är vendbar.
& ett litet barn sitter bättre i buggis då ryggen är buet, dom slipper att skli sidlengs & bli sittande in i ena sidan.

Både Oth & bugaboo är första klassens vagnar men väldigt olika i bruks egenskaper !

Eftersom du likte BUZZ borde inte sittestillingen till buggis vara noe problem. Vi gick fra buzz till buggis & sittecomforden i buggisen för snuppa var perfekt (hon var 6 mån då). Buzz är helt rett i ryggen & bred & hon sklei sidelengs, dette skedde ikke i buggis då ryggen är buet & ergonomiskt riktig.

Jannicke81
18-03-2007, 09:39
Begge vognene er supre vogner.
Liker absolutt buggisen best til lillesøster, men til storebror på 1 1/2 år er vel OTH favoritten egentlig.
Tror ikke du blir skuffet uansett hvem du velger..men siden minste din ikke er så stor ennå ville jeg nok kanskje gått for bugaboo.

Mya
18-03-2007, 09:41
Hvis du skal bruke bagdelen også, ville jeg gått for Bugaboo. Bagen på Bugabooen er 95 cm, mens bagen på OTH kun er 75 cm. :jupp:

Ellers må jeg nevne at jeg synes Buzzen var ei flott vogn også, men forhjulet egner seg ikke på snø og slafs, så den vogna ville jeg ikke hatt som hovedvogn. Men som ekstravogn/reisevogn er den flott.

Stikka74
18-03-2007, 10:27
Signerer lil'c jeg. ;) Enig i alt hun skriver.

OTH ble satt bort først av de to vognene her i huset. Bugaboo ble brukt lengst som sovevogn til vår da nesten tre-åring på snaue meter'n.