PDA

Se hel versjon : Vogntips til 2,5-åring

Little my
17-03-2007, 21:01
Vi har Comfort nå, men syns den begynner å bli kort og trang for henne. I tillegg bruker vi Zappen til shopping og korte turer.
Vognen bør være lett, god trillekomfort og snuppa skal primært sove godt i den, de 4 dagene i uken når hun ikke er i bhg. :D

Har veldig lyst til å prøve en OTH, men er litt usikker på om den er beste valget. Syns ikke den virker så lun..

Setter stor pris på om noen har tips å komme med.

Mamsen85
17-03-2007, 21:04
Nå vet ikke jeg hvor stor h*n er da, men de som er oppe ofte her med bra liggelengde er simo (også et nr jeg ikke husker), TFK? og Emmaljunga Scooter, men scooteren er det ikke ordentlig liggestilling på :snill:

Oth er lekker, det er det jeg vet.. :fnise:

Vila
17-03-2007, 22:18
Vi har en OTH. Jenta mi er 2,5 år. Hun har god plass i vogna enda. Er kjempefornøyd med den vogna :glis: . Har hatt mange vogner men ingen slår denne ...

Little my
18-03-2007, 06:44
Vi har en OTH. Jenta mi er 2,5 år. Hun har god plass i vogna enda. Er kjempefornøyd med den vogna :glis: . Har hatt mange vogner men ingen slår denne ...Takk for svar begge to!

Vila: vet du hvor lang hun er? skal måle henne etterpå ift. lengden på sittedelen.

*Anita*
18-03-2007, 08:24
Bruker også Oth til 2,5 åringen min,og han passer helt perfekt iden :jupp:
Han storkoser seg i den!!

Marianne
18-03-2007, 08:44
Tfk. min 114-117cm [ca gab var 113 til jul er sikkert lengre nå for alt av klær er smått hehe]lange snart 4 år gammel gutt har fin plass i babyen sin tfk. Prøvde den da vi fikk den[men turbo har ikke brukt vogn på år nå..]

grusomme gabriel
18-03-2007, 09:02
Mulig jeg er trangsynt her , men hvorfor dille og balere så voldsomt med vognkjøp til et barn som er så stort???

Har dere glemt de vanlige tradisjonelle trillene vi har?
Simo, brio og emaljunga har mange flotte VANLIGE 4hjuls triller..Dem finnes både med laaaange rygger og rygger som kan ligges ned. Dem har både med og uten tak og kalesjer.
Vognene er lette og gode å trille.
Et barn på over 2 år er da ikke avhengig å MÅTTE ligge flatt ved en liten middagslur vel??

Jeg har 3 gutter . De to eldste hadde ikke vogn etter dem var fyllt 2år....
Hm......trengte ikke vogna da ??

Men siden flere her har vogn til barn som er over 2 år så er det sikkert noe jeg ikke får med meg av vognstyret, eller?:vetikke:

Marianne
18-03-2007, 09:32
Ryggen på tfk`en er MYE lengre en ryggen på eks brio race, brio sitty, emmaljunga scooter og simo sine sportsvogner["triller"] og tfk`en er mye romsligere i sittedelen en de andre.
Skulle ønske jeg hadde kjøpt en tfk da turbo var 2 år og vi var på desperat jakt etter en vogn som han kunne sove i , i barnehagen ,som var nok lang i ryggen.For det hadde vært den ultimate vognen

Nå har jeg ikke fått testet ut vår tfk ordentlig enda, for turbo ville ikke sitte i den ute *ler*
Men den virker enklere å trille med en simo sin sporstvogn som vi hadde og brio sittyen....

Simo sin triller er jo blytunge å trille i forhold til tfk`en... synnes jeg. Men jeg har jo som sagt bare prøvd vogna inne hehe

Jannicke81
18-03-2007, 09:35
Har OTH og er veldig fornøyd med den i hvertall. Lun og god syns jeg. Har du ikke en veldig lang jente ville jeg tro denne holdt ut vognperioden.
Ellers er Phil&Theds e3 veldig lang i ryggen.. så denne holder garantert.

Ville i hvertfall gått for en 3 hjuling (evt. 2 roterende forhjul) .. Mye lettere å trille enn disse med 4 faste hjul.

Vila
18-03-2007, 10:10
Mulig jeg er trangsynt her , men hvorfor dille og balere så voldsomt med vognkjøp til et barn som er så stort???

Har dere glemt de vanlige tradisjonelle trillene vi har?
Simo, brio og emaljunga har mange flotte VANLIGE 4hjuls triller..Dem finnes både med laaaange rygger og rygger som kan ligges ned. Dem har både med og uten tak og kalesjer.
Vognene er lette og gode å trille.
Et barn på over 2 år er da ikke avhengig å MÅTTE ligge flatt ved en liten middagslur vel??

Jeg har 3 gutter . De to eldste hadde ikke vogn etter dem var fyllt 2år....
Hm......trengte ikke vogna da ??

Men siden flere her har vogn til barn som er over 2 år så er det sikkert noe jeg ikke får med meg av vognstyret, eller?:vetikke:

utrolig greit å ha en vogn om man skal gå langt. Det gjør vi en god del. Tar med vogna om hun blir sliten eller trenger en dupp... Synes det er normalt at en 2 åring bruker vogn jeg :vetikke: Det er faktisk ganske viktig å ha en vogn som er god å trille. Takler ikke vanlige 4 hjulinger etter å ha en med svingbart hjul...Men opp til hver hva man velger å gjøre. Jeg sier bare min mening :snill:

Vila
18-03-2007, 10:11
Vi har en OTH. Jenta mi er 2,5 år. Hun har god plass i vogna enda. Er kjempefornøyd med den vogna :glis: . Har hatt mange vogner men ingen slår denne ...

Hun er litt over 86cm..kanskje nærmere 90cm nå...Har fortsatt veldig god plass..

Stikka74
18-03-2007, 10:29
Sjekk tråden til Ullmor med bilder av Emmaljunga City Jet. Knallfin vogn med veldig god og lang liggeplass. Flott sovevogn og fin turvogn. :)

Max
18-03-2007, 15:48
Jeg vurderte oth tvilling når jeg kjøpte ny vogn nå, men min 2,5 år gamle gutt stanga i kalesjen. Han er 98 cm.

Endte opp med en phil & teds som er utrolig lang rygg på.

grusomme gabriel
18-03-2007, 21:30
utrolig greit å ha en vogn om man skal gå langt. Det gjør vi en god del. Tar med vogna om hun blir sliten eller trenger en dupp... Synes det er normalt at en 2 åring bruker vogn jeg :vetikke: Det er faktisk ganske viktig å ha en vogn som er god å trille. Takler ikke vanlige 4 hjulinger etter å ha en med svingbart hjul...Men opp til hver hva man velger å gjøre. Jeg sier bare min mening :snill:

Joda, forstår forstår.......:snill:

annka
18-03-2007, 21:42
Jeg har nettopp kjøpt meg oth..datter mi blir 3...men ho er ikke så stor..87cm..den var nydelig og trille..
Jeg må ha vogn til lillemor enda ei stund..har veldig plager med rygg/bekken...lillemor orker heller ikke gå noe særlig...Så det kan være mange grunner til at folk vil bruke vogn...Og de gode gamle trillene er både tung og ganske så stygg synes jeg.....Artig med ei litt tøff vogn da...:glis:
dessuten..mitt barn sover ute i vogna fremdeles....men oth er lun..frøkna mi lå kjempegodt i den...Laget en ny tråd med skrytebilder..plagdes med og få bildene der..Har prøvd på nytt nå...Der kan du se hvor godt vogna passet....(hvis de vises nå da?):vetikke:

annka
19-03-2007, 06:33
Vi har Comfort nå, men syns den begynner å bli kort og trang for henne. I tillegg bruker vi Zappen til shopping og korte turer.
Vognen bør være lett, god trillekomfort og snuppa skal primært sove godt i den, de 4 dagene i uken når hun ikke er i bhg. :D

Har veldig lyst til å prøve en OTH, men er litt usikker på om den er beste valget. Syns ikke den virker så lun..

Setter stor pris på om noen har tips å komme med.

Sliter visst med og få bildene mine til og vises..hvis du sender meg en pm med mailadressa di..kan jeg sende bilder av lillemor (3år) i både oth og Tfk joggster twist...Kan ta bilder både med pose og uten..:glis:

Cilius
19-03-2007, 11:30
Vi har TFK til store Ericah, og er veldig fornøyde! :digger:
Den er mye bredere i sittedelen enn City Jet, så du har det i bakhodet...