PDA

Se hel versjon : Emballering av vogn

Gullfruen
18-03-2007, 13:34
Jeg spør her inne jeg siden jeg vet at det er mange drevne på kjøp og salg av vogn her:snill:

Saken er at jeg har solgt den gamle vogna vår, men den må sendes langt. Har sjekket ut angående norgespakke, og bestemt meg for det. Så det store spørsmålet; hvordan får jeg emballert den best mulig? Noen tips?
Tar imot alle tips med STOR takk:blomst:

annka
18-03-2007, 15:49
Den må pakkes godt ja...Har selv fått 2 vogner ødelagt i posten...
Jeg bruker og demontere hjul..bag/sittedel osv..pakker alle deler godt inn i plast..Setter noe papp der hjula har vært slik at det ikke går hull i eska..
Finner meg ei passende eske hos møbelforhandler..begynner med understellet..legger oppi hjula (som er pakket i hvert sitt plastnett..) også legger jeg det andre oppå..med litt papp imellom..Alle deler er pakket først i plast (så blir ikke det flekker ell lignende...husk at når hjula taes vekk er det noe slikt gris der..slik at det ikke kommer bort i bag)
Dette har gått bra her..når det er tilstrekkelig pakket og event da blir ødelagt..erstatter posten dette...
Håper det hjalp.. Ps : det går en rull tape også...:glis:

Lina og nurket
18-03-2007, 17:59
Få tak i papp og bobbleplast(posten har bobbleplast).
Pakk vognen inn i bobbleplasten, litt ekstra på de "sårbare" områdene som hjulene-event ta de av, håndtak etc.
Så bruk en god teip og teipe godt.
deretter pakk den inn i papp som du kan få på elkjøp etc. Teipe veldig godt.
pakken blir jo sendt som norgespakke pga str.

Lykke til.

Tussemor
18-03-2007, 18:49
Signerer alt her, det har gått kjempefint med de 3 vognene jeg har sendt som Norgespakke.
Jeg har gått på babyutstyrsbutikk og fått esken som hører til vognen, et tips hvis du har en slik butikk i nærheten. Da får du helt riktig størrelse på esken, men ellers går det alltid fint med en stor nok eske fra Elkjøp el.