PDA

Se hel versjon : Teutonia Spirit S3

jeinta78
19-03-2007, 08:14
Noen med erfaringer? Hva er positivt/negativt? Har lyst til å kjøpe 07 modell, noen som vet hva forskjellen er på denne og 06-mod?

Tidl. bruker
19-03-2007, 08:19
den er tung og brei har jeg lest. sikkert noen som har hatt den som kan svare bedre!

mariasmamma
19-03-2007, 08:22
Det er en fin vogn dette, fordel med vendbar sittedel, enkel å slå opp og ned, kommer i mange fine farger, og gode løsninger.
Persolig syntes jeg hjula gjorde vognen vaskelig å trille på vinterføre, ikke mye grep der, og når vognen ble slått sammen uten å dele den, lå den og vippet i bilen. I hver sving sa det dunk.. Og måten den slås sammen på gjør også at understellet ikke ser ut etter kort tids bruk. Men bortsett fra det, fin vogn.
Forskjell fra 06 til 07 modell aner jeg ikke, hadde 06 mod. :blafre:

annka
19-03-2007, 09:11
Har nettopp solgt min spirit...
Nydelig vogn..Jeg syns den var lett..Man burde ta av bagen før sammenlegging..veier ingenting..Ang understellet..hvis man har det i bakken ved sammenlegging vil det bli riper fort...jeg løftet det bare opp før det ble helt sammenlagt...Gikk fint det..veide ikke mye...
Hjulene var kanskje litt fjollete på MASSE snø..som vi da har...(men ikke verre enn at jeg syns vogna er verdt det)..men STILIG og se på....
Hadde lillemor vært mindre hadde jeg nok ikke solgt den...
Ho blir 3 nå..og hadde plass i den...
Vi har en stor bil..der vogna står hel...og en mindre hvor jeg må demontere...I den lille har jeg teppe i kofferten,som jeg pakker imellom for og ikke ødelegge vognene...(vet jeg er tussete)..men vil ikke ha en radert vogn...Har hatt spiriten i baksete også..når det har vært andre ting i kofferten..bare for og ikke skrape opp vogna....:glis:

Jannicke81
19-03-2007, 09:16
Jeg har hatt den men ikke veldig lenge. Vogna er veldig god å trille og ser bra ut syns jeg. Men den var litt for tung, tok veldig stor plass sammenlagt, utrolig klønete å komme til handlekurven og veldig mye stoff på kalesjen som bare han ned bak. Er også ganske kort i ryggen.. så ikke en vogn man har ut vogntiden.. hvertfall om du har en litt lang unge.
Har andre vogner jeg har vært mye mer fornøyd med.

mammmamia
19-03-2007, 10:04
Jeg synes det er en super vogn! Til å være trehjuling er den solid, ikke bred, er lett å trille, og viktigst - den har vendbar sittedel! Den er ikke lett nei, men det gjør jo at den er stabil og god å trille. Forholdsvis tung om du skal mye inn og ut av bil.. Synes kalesjen er fin jeg, stor og lun, og kan vippes fremover ved lav sol, får også masse ekstra tilbehør til den, som solskjerm, poser, sitteinnlegg, håndbrems osv osv..! En super vogn fra fødselen, men om du trenger sportsvogn til en større unge ville jeg gått for en annen (f.eks. OTH, TFK, Easywalker e.l.) Tror det bare er farge- og designmessige forandringer på 06- og 07-vognene..! Ny type duobag f.eks. :)

Luca
19-03-2007, 10:23
Jeg har den og anbefaler den virkelig. Den er ikke brei og ikke tyngre enn andre vogner jeg har hatt. Den er super å trille, og det lille jeg har trillet på en OTH i butikken som jeg venter på snart merker jeg faktisk ikke noe forskjell....men må jo ha den fordet:-)
Barna mine sover flere timer ute i vogn daglig fra de er født, så det er viktig at vogna er lun og det ikke blåser rett igjennom, så det er grunnen til at vi har Teutonia(Mistral05 og Spirit06) fordi den er solid og tykt, godt stoff.
Jeg selger Spiriten min nå, men det er fordi jeg bare har plass til 2 vogner inne og selger den fordi jeg sikkert får mer for den enn Mistralen fra 05.

Syns ikke den er kort heller, trodde Spiriten var kortere enn Mistralen men målte i går...like lange i liggelengde. Snuppa på 2,5 sover 2 timer daglig i Mistralen og har mer enn god nok plass med pose også.

Så keg vil si Spirit er en vogn for hele vognperioden.

Enig med de som nevner over her at kurven er litt vanskelig å komme til.

Vet ikke om det er forskjell på 06 og 07 bortseett fra farger, det var forskjell fra 05 og 06.

Sili
19-03-2007, 11:15
Fantastisk vogn!!

Har solgt min til fordel for bugaboo, men var knallfornøyd:jupp:

Men jeg måtte bare teste buggisen:sparke:

eljo
19-03-2007, 12:11
Heisann!
Har den og er veldig fornøyd med trillecomfort, kalesje, plass osv. Litt tungvint å komme til kurven, og med litt ryggproblemer er den ikke så god å få inn og ut av bilen, desverre. (Har bare softbag, så må jo bruke sportsvogndelen).

Monica84
19-03-2007, 13:16
Hei

Har også spirit s3 06 og er så langt knall fornøyd!:snill:
Er litt spent på om tarzan får plass ut hele vognperioden,men foreløbig så har han massevis å gå på! Han er 78cm nå.

Eneste minuset er at det er knotete å komme til handlekurven,ihvertfall med barnet imot.
Og hjulene kan klæbbe litt om det er masse snø!

Angrer ikke ett sek på at vi valgte den vogna!!:lykkelig: