Se hel versjon : Skilt på barnevonga- stilig?
Har sett så mange som går rundt med sånn registreringsnummerskilt på barnevogna med ungens navn og fødselsdato- Hvorfor?
Jeg synes ikke det er pent, men det blir jo min sak da, bare lurer på hvorfor det er så populært?
Helene Harefrøken
19-03-2007, 09:08
HER (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=498526) er en diskusjon om det samme
ok- brukte ikke søkefunksjonen:snill:
sessan&prinsessan
19-03-2007, 09:18
HER (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=498526) er en diskusjon om det samme:humre: tenkte just på detsamma.... gör ett sök så ser du fort hur populärt det är:humre: :humre: :humre:
Takk helene harefrøken!
Skulle akkurat til å skrive det samme:humre:
mammmamia
19-03-2007, 09:38
Neeeei, det er IKKE stilig..! :iiik::urk:
I tillegg skjønner jeg ikke at noen ønsker å utlevere så mye info om hvem som sitter i vogna, men det er kanskje bare meg..? :snill:
I tillegg skjønner jeg ikke at noen ønsker å utlevere så mye info om hvem som sitter i vogna, men det er kanskje bare meg..? :snill:
:niks:
Jeg synes det var ultraharry før, men nå har det grodd litt på meg. Men om jeg ville utlevert så mye info? :vetikke:
Helt enig!
Saga
oktobergull
19-03-2007, 11:21
Harry !!
Electronica
19-03-2007, 11:29
Mange synes det er morsomt, som symbol for barnets første kjøredoning. ;)
Jeg synes ikke noe om å publisere navnet slik, og estetisk sett er det heller ikke min stil. Men forstår de som liker dette.
grusomme gabriel
19-03-2007, 11:48
Jepp,jeg LIKER det!
Stolt over gutten min og hans ikke fullt så vanlige navn. Og at han er en st.hans baby syns jeg er ekxtra stas.
Så ja, jeg har det på vogna for å rett og slett skryte!!! Eddabedda.
Selvfølgelig på han ha SKILT på sin første doning!:snill:
Emmeline81
19-03-2007, 15:41
ULTRAHARRY:urk:
Dolliemor
19-03-2007, 15:43
Veldig enig.
Mamma til go'guttene
19-03-2007, 15:52
Det må jo ikke nødvendigvis være navn og fødsels dato på skiltet!
Vi har kallenavnet til lillebror og årstall (2006)
Syntes det er stilig og langtifra harry!
AvaAdore
19-03-2007, 18:29
Vi har, og vi digger det!! :tøff:
er ikke så mange som har det her i landet, så vi føler oss litt unike. Har fått mye positiv tilbakemelding!!
Dessuten er jeg ganske så stolt av navnevalget vårt.
Storebror har også skilt (riktignok ikke på en vogn)
Sannemor
19-03-2007, 22:23
ULTRAHARRY:urk:
:nemlig:
Tidl. bruker
19-03-2007, 23:55
Überharry!
Samt, jeg ville aldri utlevert så mye info om ungen til gud og hverman.
Multebær
20-03-2007, 00:33
Jeg synes også det er harry eller noe i den duren. Småguttene mine synes det er kult med "registreringsnummer" på vogna, og ville vi skulle ha det til babyen vår. Jeg sa vennlig og bestemt at vi ikke skal ha sånn på vogna vår.
"Problemet" nå er at venninna min har bestilt et som barselgave til oss. Det får vi denne uka. Hun synes det er kjempekult, selvsagt. Det er jo virkelig snilt gjort. Jeg får bare svelge at jeg synes det er harry. Alle her jeg bor har et sånt skilt, så da får jeg bare være som de. Ingen har Buggis, så da blir den kanskje litt mindre "romskip" når den får det skiltet på seg. :fnise:
Den er kul som romskilt, skilt til seng eller trehjulssykkel.
Mannen kjøpte sånn til lillebrors vogn. Jeg har gått med på å ha den på vogna frem til lillebror får eget soverom. Da skal det festes på døra. Jeg synes skiltet var harry før, men nå har jeg blitt så vant til det at jeg synes det er helt greit.
Tidl. bruker
20-03-2007, 06:17
Veldig greit. Denne gangen har ikke en eneste person spurt om det ble gutt eller jente.
JEg har ikke noe særlig formening om det er kult eller harry. Registrerer at folk har det, men ville ikke bestilt det selv. Ikke fordi jeg syns det er harry eller stygt, men rett og slett fordi det ikke er min "smak" å ha et på vogna. Dessuten er nok jeg en av de overhysteriske mødrene som tror at det ikke er heldig å utlevere så mye info.
Jeg innbiller meg at det er større sjans for en "mann/dame" å lokke med seg ungen min når de kan navnet hennes, om noe så grusomt skulle skje.. Det er jo klart når de blir eldre, og det skjer jo ikke, men den uroen er nok til at jeg ikke liker tanken på det. Men når vesla får rom, skal hun få sånn skilt på veggen eller døra si ;)
Jeg innbiller meg at det er større sjans for en "mann/dame" å lokke med seg ungen min når de kan navnet hennes, om noe så grusomt skulle skje..
De kan jo også bare lese dørskiltet eller på postkassa for å finne ut navnet til barna, og jeg ser ikke hvorfor det er farlig at andre vet fødselsdatoen deres.
Men hver sin smak sier jeg nå bare :snill:
mammmamia
20-03-2007, 08:59
De kan jo også bare lese dørskiltet eller på postkassa for å finne ut navnet til barna, og jeg ser ikke hvorfor det er farlig at andre vet fødselsdatoen deres.
Men hver sin smak sier jeg nå bare :snill:
Det er nå litt annerledes å gå rundt i byen med et sånn skilt enn at noen kommer hjem til deg da..! Er nå min mening :snill: Jeg sier ikke at jeg synes det er farlig, men JEG ville ikke følt meg komfortabel med at alle enkelt kunne se hva ungen min het og hvor gammel han/hun er... Det har jo også tidligere vært advart mot disse luene med navn på (den tiden det var så "mye" fokus på kidnapping o.l.) at det skaper et tillitsforhold mellom overgriper/barn ved at den voksne vet navnet på ungen (litt større barn da)..! Nå mener jeg IKKE å virke hysterisk her altså, jeg bare tenker høyt :humre:
Synes forøvrig skiltene er tøffe til dørskilt!
Jannicke81
20-03-2007, 09:12
Dere som ikke vil utlevere navnet.. hva siere dere når dere roper eller snakker til barnet deres ute blandt folk? Dekknavn? :fnise:
Syns det begynner å bli ekkel tone i hele diskusjonen jeg. Dere som liker vognskilt, jeg er respekterer jo det, og deres grunner. Men når jeg oppgir mine eller andre så hakker dere på oss? Jeg roper foreløpig ikke på barnet mitt, da hun er 3 mnd og ikke reagerer likevel :) Men kommer nok til å rope Live høyt og tydelig. Men MIN følelse sier at det er mindre farlig å rope på barnet, enn å proklamere det. Jeg er sikkert hysterisk, men la meg nå være det da ;) Ved å vise verden mitt barns navn og fødselsdato kan faktisk noen kidnappe jenta mi og uten vanskligheter få oppgitt etternavnet hennes av en offentlig etat ved å oppgi f.datoen hennes. Er bare å si man skal noe, så oppgir man f.dato, og så spør dama.. ja det er Live..... det.. dermed har man full info om babyen min. Det igjen kan de bruke til mye rart faktisk!!!! jeg er nok hysterisk.. ser det når jeg leser hva jeg skriver, men med dagens samfunn stoler jeg fillen meg ikke på at jenta mi er trygg hele tiden liksom...
Navnet til jenta vår kan man lese på postkassen eller noe ja, men tipper vi merker om noen forfølger oss, og står å snuser på postkassa vår rett utenfor døra.. syns det var et dårlig arg. ;)
Skyt meg! men jeg mener nå dette. Med jus i bakgrunnen er jeg ikke akkurat blitt mindre hysterisk med årene.. ;)
Til dere som syns det er kult: Bruk det og fortsett med det! Men jeg vil ikke, og det var det debatten her handlet om.. ;)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.