Se hel versjon : Sovevogn til 2-åring.
Vi må ha en sovevogn til barnehagebruk til høsten. Den må ha lufthjul, og være såpass at den kan trilles til og fra barnehagen om nødvendig. Har skjønt at Simo sine sportsvogner er godt egnet, men hvilken er best? Hva med Emmaljunga Scooter?
Erfarne sovevognbrukere bes uttale seg!
snuppeline
19-03-2007, 18:45
Vi må ha en sovevogn til barnehagebruk til høsten. Den må ha lufthjul, og være såpass at den kan trilles til og fra barnehagen om nødvendig. Har skjønt at Simo sine sportsvogner er godt egnet, men hvilken er best? Hva med Emmaljunga Scooter?
Erfarne sovevognbrukere bes uttale seg!'
Jeg har hørt at Simo 123 er den veldig grei.. at den har god plass, god liggestilling, og er helt vanntett. og så kan du visst bytte hjulene på de
Vimsemusa
19-03-2007, 18:48
Trur Simo 123 har lufthjul eg. Dei er lengre i ryggeen enn simo kombivognene meiner eg. altså sportsvognene. Ellers er Brio sportsvogner også anbefalts som sportsvogner har eg hørt, d er simo som lager dei så dei er au robuste.
Tidl. bruker
19-03-2007, 22:27
Simo 123 har ikke lufthjul, men luftkanalhjul tror jeg...correct me if i'm wrong.
De ultimate sovevognene etter mitt skjønn - jeg har hatt 3 forskjellige simovogner - er enten Simo Basic 100, eller Simo Champion. I hvert fall siden du sier at du vil trille den frem og tilbake. Flode er tyngre igjen synes jeg, men den duger mer enn godt nok som sovevogn den også.
Champion har vann og vindtette tekstiler, og er utrolig lun og god. Vi har lammeskinn i bunnen, og Ajungilak knøtt pose, og han har vært så god å varm at - har stort sett hatt på bare tynt ullundertøy og strikket ulltøy, eller ulldressen til Troll på, og det har vært mer enn nok.
Storebror hadde Simo Basic 100 (har ewa-hjul) da han brukte sovevogn, og den også er super som sovevogn. Laaaang liggelengde, og stor og god kalesje. Ikke 100% flat liggestilling hverken på Champion eller Basic 100, men det er ikke nødvendig heller når de har passert året. Begge er helt ok å trille til å være sånne digre beist.
Så SIMO SIMO SIMO :)
bruker tfk som sovevogn vi, men den er litt dyr til det formålet da, men om det ikke står på pengene ville jeg gått for en slik.
Jeg synes de fleste vogner duger som sovevogner jeg da :blond:
Hva med å bruke sportsvogndelen på Duo-vogna da, Niobe?
Emmeline81
20-03-2007, 07:21
Jeg har kjøpt en brukt Simo champion som sovevogn til barnehagen. Betalte 1200 for en pent brukt 2004 modell. junior sitter faktisk godt i den og den er veldig lang i ryggen. PÅ mistralen hadde han hode over kanten mens på denne kan han vel vokse sikkert 20- 30 cm til og vognen vil fortsatt være lang nok. Har hørt at liggelengden er 115 cm eller no.
Jeg synes de fleste vogner duger som sovevogner jeg da :blond:
Hva med å bruke sportsvogndelen på Duo-vogna da, Niobe?
Solgte den til en venninne. :blunke:
Solgte den til en venninne. :blunke:
Så du klarte kvitte deg med den ja :)
Jeg ville godt for en av Simo eller Brio sine triller, da de er lenger enn Emmaljunga vognene i ryggen. Samtidig ville jeg sett på brukervennlighet mtp slå vogn sammen, hvordan man legger ryggen flat osv, slik at de ansatte i bhg slipper styre for mye med det (eller ødelegge dem, har sett det skje...).
Vi har en Simo-trille, "gammel" modell. Den er et makkverk å trille, men lun og god og lang liggelengde.
LatinoBaby
20-03-2007, 08:57
Vi har Scooter, og ville heller valgt Simo sine hvis jeg skulle valgt igjen!:nikker:
Vi har Scooter, og ville heller valgt Simo sine hvis jeg skulle valgt igjen!:nikker:
Greit å vite. Da stryker vi Scooter, og kikker etter en Simo av ett eller annet slag.
Diddlina
20-03-2007, 19:17
Vi har også hatt både Scooter og Simo trille. Eg er ikkje i tvil:
Eg likte Scooteren best :blunke:.!!!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.