Se hel versjon : Hvordan vasker dere vogn-trekkene?
AvaAdore
20-06-2007, 10:23
Jeg har akkurat fått min nye-brukte p&t inn her, men den trenger å bli vasket gitt :mumle: :noia: det kunne selger fått lov til å nevne synes jeg...
det kan jo ikke vaskes i maskin, så da lurer jeg på, hvordan gjør dere det?
er fristet til å stappe trekket inni maskina på handvask eller ullvask ellernoe, men vil jo ikke ødelegge vogna med EN gang:humre:
Må jeg belage meg på å ligge på alle 4 på gulvet i dusjen i ettermiddag og vaske for hånd med mild tøysåpe og skylle i dusjen?
(DET er gøy med bekkenløsning det!:humre: )
Hadde nettopp en episode med oppkast i min p&t twin vogn :urk: Etter å ha fjernet det meste med våtservietter (maaassse våtservietter) så gikk jeg igang med bøtte og svamp og klut. Hadde ajax i vannet jeg... Brukte mye vann så vognen var dryppende våt (stod ute og vasket den) etterpå lot jeg den stå og tørke i solen. Eneste jeg kjørte i vaskemaskin var bumperbar-trekket, tok det på 60 grader, og ser ut til at det gikk fint. Ser fint ut i allefall men har ikke festet det på igjen så vet jo ikke om det har krympet eller noe.. :vetikke:
AvaAdore
20-06-2007, 10:54
Hadde nettopp en episode med oppkast i min p&t twin vogn :urk: Etter å ha fjernet det meste med våtservietter (maaassse våtservietter) så gikk jeg igang med bøtte og svamp og klut. Hadde ajax i vannet jeg... Brukte mye vann så vognen var dryppende våt (stod ute og vasket den) etterpå lot jeg den stå og tørke i solen. Eneste jeg kjørte i vaskemaskin var bumperbar-trekket, tok det på 60 grader, og ser ut til at det gikk fint. Ser fint ut i allefall men har ikke festet det på igjen så vet jo ikke om det har krympet eller noe.. :vetikke:
Det er kanskje ingen dårlig ide å vaske det PÅ vogna nei.. tenk om jeg krymper det og ikke får det på igjen:shock: isj, det hadde ikke vert bra:skummelt:
vi har åpen dusj, er det en god ide å sette den inn i dusjen og rett og slett bare dynke den tror du? tenkte på å bruke ullvask-middel eller finvask eller noe i den dur så det ikke tar fargen :noia:
Lurt å sette den i dusjen ja, så kan du vaske med masse vann og få skyllt den godt :nikker: . Ang hva du skal vaske med så vil jeg tro du kan bruke vanlig vaskemiddel av ett eller annet slag (tror ikke de MÅ være sånn ekstra mildt) stoffet på vognen virker jo veldig slitesterkt og ser ikke ut som et stoff som farger av. Jeg vasket mitt bumperbar-trekk med omo på 60 grader som sagt, og det ser helt ut som det gjorde før vask (har koks-grå vogn).
Lykke til :-)
Jeg vasker trekkene på vognene med nylonvask og vann. Hender jeg spyler dem til slutt og, men da må det være varmt i været så de får tørket. Setter dem ikke i direkte sol, da kan de falme. Funker kjempebra! Det beste er å ta nylonvask direkte på flekker og gni, resten av trekket vasker jeg over med klut fuktet med nylonvask og varmt vann.
AvaAdore
20-06-2007, 11:06
Lurt å sette den i dusjen ja, så kan du vaske med masse vann og få skyllt den godt :nikker: . Ang hva du skal vaske med så vil jeg tro du kan bruke vanlig vaskemiddel av ett eller annet slag (tror ikke de MÅ være sånn ekstra mildt) stoffet på vognen virker jo veldig slitesterkt og ser ikke ut som et stoff som farger av. Jeg vasket mitt bumperbar-trekk med omo på 60 grader som sagt, og det ser helt ut som det gjorde før vask (har koks-grå vogn).
Lykke til :-)
oki:glis:
guh, dette kan bli interesannt:humre:
Jeg tok av alle deler på vogna, og gikk over med klut å vasket den. Men den var ikke veldig skitten da, bare flekker.
(Jeg skjønner bare ikke folk som selger vogner uten å vaske dei jeg. Her vasket og pusset jeg Buggisen, selv om den var så å si rein fra før av.)
AvaAdore
20-06-2007, 11:09
(Jeg skjønner bare ikke folk som selger vogner uten å vaske dei jeg. Her vasket og pusset jeg Buggisen, selv om den var så å si rein fra før av.)
:nemlig: enig jeg..
Jeg skal jo selge Infinityen vår nå, men den skal jeg jamment meg skrubbe rein før jeg slipper den ut av huset..
Synes egentlig det er litt på grensen til frekkt :sparke:
Men det er kanskje ikke alle som mener det er nødvendig med vogn som ser ren ut.. :vetikke:
Alpengold
20-06-2007, 11:16
Hvis du er redd at trekket kan krympe ,så kan du bruke et skånsomt program Finvask ,eller Ull. Vogntrekk er slitesterke egentlig. Og du behøver ikke å vaske det på 60 grader ,nok med 40. JEg vasket mitt Maclaren trekk ,og det gikk kjempe fint. Sentrefugerte det ikke ,men hengte opp å dryppe og tørke av seg selv. Helt perfekt!
Før jeg solgte Mutsy ,vasket jeg den med bare klutt og lettZalovann.Ikke et eneste flekk.
Forresten, nylonvask kjøpes i vanlig matbutikk.
Er det flekker som sitter veldig godt fungerer det veldig bra sammen med en oppvaskbørste. Pass litt på trekket så det ikke blir slitt. Dersom du vasker hele vogna kan det være lurt å impregnere etterpå.
AvaAdore
20-06-2007, 17:54
Referat...
Grunnet latskap :sparke: så plukket jeg hele vogna fra hverandre og hadde del for del i vaskemaskina.. Det gikk fint det.. kunne nok ha brukt litt mer temperatur (brukte 30) for å få bort alle flekkene, men jeg var litt pysete..
Eneste som jeg er usikker på er kalesjen.. med den plastiken på.. men den går nok i maskina før eller senere den også:snill:
Konklusjon:
Det er mulig å vaske setetrekkene til P&T i vaskemaskina:humre:
ps: Dere kan tro min mann var fornøyd med kjøpet da han kan kom og allt han fikk se av "sin" nyinnkjøpte vogn var skjelettet:humre:
Mamsen85
20-06-2007, 18:24
ps: Dere kan tro min mann var fornøyd med kjøpet da han kan kom og allt han fikk se av "sin" nyinnkjøpte vogn var skjelettet:humre:
:knegg:
Mamsentil3
20-06-2007, 18:34
Hadde vasket trekket når det stod på vogna eg. Hadde brukt nylonvask siden det er et veldig skånsomt vaskemiddel... Ellers hadde eg gått over med eit tørt håndkle o.l og tørket den. Så hadde den fått stått ein varm plass og tørket (ikkje direkte sollys) Dette har eg gjort med alle vognene når dei trengte ein real vask. Så går eg over heile vogna med impregnering.... Då blir den så fin etterpå, nett så ny;)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.