Se hel versjon : OTH til oktober-/novemberbarn?
Kløverdame
21-06-2007, 14:04
Jeg sikler på OTH, men er usikker på hvor hensiktsmessig den er til et barn født i oktober/november. Jeg synes bagen ser litt liten ut, og dessuten virker den grunn. Ser også at mange trekker fram som en ulempe at sportsvogndelen er framovervendt. Hva er deres erfaringer?
Må si jeg ikke er særlig lysten på en stor og tung kombivogn - kan aldri tenke meg at vi ville komme til å bruke sportsvogndelen særlig mye. Vi bor i villaområde med asfalterte veier, men kommer nok til å bruke vogna mye på tur på grus/sti til våren/sommeren.
Jeg ville bare klint til og kjøpt to vogner jeg dah...
Det er kjekt å kunne ha barnet vendt mot deg så lenge det ønsker, jeg valgte å ha en Simo Duo vogn frem til snuppa var 1 og et halvt, først da byttet jeg til OTH.
Men smaken er som baken dah...
Men det kan være greit å huske på at det er lite gunstig for en myk liten rygg å ligge i vinkel med hoftene slik som den blir i OTH, den har ikke flat liggestilling.
Mener TFK har veldig stor bag, så det kan jo være et alternativ dersom det er 3 hjuling du er mest klar for.
Mange opplever det ikke som ett problem å ha barnet vendt fra seg, andre gjør det.
Sånn sett er det dumt å kun ha en vogn hvor barnet MÅ sitte forovervendt fra h*n vokser ut av baggen/ikke vil ligge i baggen mer (som kan være alt fra 4-5 måneder).
Av den grunn ville jeg valgt en vogn med venbar sittedel i alle fall.
Teutonia Spirit S3 eller Bugaboo Cameleon f.eks.
Teutonia S3 er et godt alternativ, det tenkte jeg faktisk ikke på.
Den har ikke så stor bag, men sittedelen kan legges helt flat og sittedelen er vendbar.
Vognen kan du jo siden selge og kjøpe en OTH eller en annen lett trehjuling når barnet er blitt litt større.
Jeg tenker mest på babyen når det er snakk om retning på sittedelen. Bbayen har godt av øyekontakt og direkte kommuniksjon med den som triller frem til det er blitt ganske stort...
Uten å mene at noen som velger annerledes velger dårligere for det altså...
Jeg tenker mest på babyen når det er snakk om retning på sittedelen. Bbayen har godt av øyekontakt og direkte kommuniksjon med den som triller frem til det er blitt ganske stort...
Det var babyen jeg tenkte på og. (Noen har jo 1-2 åringer som heller ikke vil sitte vendt vekk fra mamma og pappa).
Eksperter anbefaler "bakovrvendt" til 1 år, fordi barnet ser på forelderens ansikt hvordan forelderen reagerer på forskjellige ting, som nye lyder.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.