Mariposamamma
22-06-2007, 12:59
Vi har altså bestilt Bugaboo Cam fra babytrader.nl!! :lykkelig: Og jeg er jaggu ikke helt sikker på hvem som gleder seg mest til den kommer i hus.. :knegg:
Men vi har altså fått litt problemer:
- Vi bestilte vognen 4/6.
- 6/6 fikk vi beskjed fra babytrader.nl at vognen var betalt og sendt.
- 13/6 kom vognen til Norge og ble stoppet for importfortolling (som forventet).
- 16/6 kom vognen til lager i Norge
- 18/8 får vi et brev om at de må ha min godkjennelse for å starte fortollingen. Der må jeg skrive personnummeret mitt, underskriften min, og hake av om jeg ønsker å hente vognen selv her på Alfaset i Oslo, eller få den på postkontoret.
Dette skrivet med personnummer og underskrift ble i dag scannet og sendt til dem på mail.
Fikk da dette svaret tilbake:
"Hei!
Vi har registrert ditt personnummer, men vi trenger også en
faktura,kvittering eller kontoutskrift til bruk ved innfortolling.
Vennligst send inn denne på nedenstående faks eller returnere mailen med
vedlegg.
Vedleggsformat som vi kan motta er: jpg, jpeg, gif, tif, pdf, doc, rtf,
txt, xls, pps, bmp.
La historikken følge saken.
Mvh Postfortolling
Fax 23 14 93 00"
Vi har ingen faktura vi..og ikke kontoutskrift heller siden vi har betalt med mastercardet og ikke får regning før i juli.. :gaah: Vi har sendt de bekreftelsene vi har fått fra babytrader på mail, men jeg tviler på at de godtar dette..
Ikke at vi har dårlig tid akkurat, men dette er irriterende! Er dette noe alle som har fått Bugabooen tilsendt fra utlandet har måttet gjort? Synes det er så unødvendig å måtte sende bekreftelse på kjøpet når de har vognen der, og babytrader har skrevet verdien på vognen på pakken (de åpner vel sikker pakken i tillegg). De gjør det kanskje for å dobbeltsjekke at babytrader ikke har skrevet ned verdien på vognen? :vetikke:
Men vi har altså fått litt problemer:
- Vi bestilte vognen 4/6.
- 6/6 fikk vi beskjed fra babytrader.nl at vognen var betalt og sendt.
- 13/6 kom vognen til Norge og ble stoppet for importfortolling (som forventet).
- 16/6 kom vognen til lager i Norge
- 18/8 får vi et brev om at de må ha min godkjennelse for å starte fortollingen. Der må jeg skrive personnummeret mitt, underskriften min, og hake av om jeg ønsker å hente vognen selv her på Alfaset i Oslo, eller få den på postkontoret.
Dette skrivet med personnummer og underskrift ble i dag scannet og sendt til dem på mail.
Fikk da dette svaret tilbake:
"Hei!
Vi har registrert ditt personnummer, men vi trenger også en
faktura,kvittering eller kontoutskrift til bruk ved innfortolling.
Vennligst send inn denne på nedenstående faks eller returnere mailen med
vedlegg.
Vedleggsformat som vi kan motta er: jpg, jpeg, gif, tif, pdf, doc, rtf,
txt, xls, pps, bmp.
La historikken følge saken.
Mvh Postfortolling
Fax 23 14 93 00"
Vi har ingen faktura vi..og ikke kontoutskrift heller siden vi har betalt med mastercardet og ikke får regning før i juli.. :gaah: Vi har sendt de bekreftelsene vi har fått fra babytrader på mail, men jeg tviler på at de godtar dette..
Ikke at vi har dårlig tid akkurat, men dette er irriterende! Er dette noe alle som har fått Bugabooen tilsendt fra utlandet har måttet gjort? Synes det er så unødvendig å måtte sende bekreftelse på kjøpet når de har vognen der, og babytrader har skrevet verdien på vognen på pakken (de åpner vel sikker pakken i tillegg). De gjør det kanskje for å dobbeltsjekke at babytrader ikke har skrevet ned verdien på vognen? :vetikke: