PDA

Se hel versjon : Tollproblemer..vil ha Buggisen vår NÅ!!!!

Mariposamamma
22-06-2007, 12:59
Vi har altså bestilt Bugaboo Cam fra babytrader.nl!! :lykkelig: Og jeg er jaggu ikke helt sikker på hvem som gleder seg mest til den kommer i hus.. :knegg:

Men vi har altså fått litt problemer:

- Vi bestilte vognen 4/6.
- 6/6 fikk vi beskjed fra babytrader.nl at vognen var betalt og sendt.
- 13/6 kom vognen til Norge og ble stoppet for importfortolling (som forventet).
- 16/6 kom vognen til lager i Norge
- 18/8 får vi et brev om at de må ha min godkjennelse for å starte fortollingen. Der må jeg skrive personnummeret mitt, underskriften min, og hake av om jeg ønsker å hente vognen selv her på Alfaset i Oslo, eller få den på postkontoret.

Dette skrivet med personnummer og underskrift ble i dag scannet og sendt til dem på mail.

Fikk da dette svaret tilbake:

"Hei!

Vi har registrert ditt personnummer, men vi trenger også en
faktura,kvittering eller kontoutskrift til bruk ved innfortolling.

Vennligst send inn denne på nedenstående faks eller returnere mailen med
vedlegg.
Vedleggsformat som vi kan motta er: jpg, jpeg, gif, tif, pdf, doc, rtf,
txt, xls, pps, bmp.

La historikken følge saken.

Mvh Postfortolling
Fax 23 14 93 00"

Vi har ingen faktura vi..og ikke kontoutskrift heller siden vi har betalt med mastercardet og ikke får regning før i juli.. :gaah: Vi har sendt de bekreftelsene vi har fått fra babytrader på mail, men jeg tviler på at de godtar dette..

Ikke at vi har dårlig tid akkurat, men dette er irriterende! Er dette noe alle som har fått Bugabooen tilsendt fra utlandet har måttet gjort? Synes det er så unødvendig å måtte sende bekreftelse på kjøpet når de har vognen der, og babytrader har skrevet verdien på vognen på pakken (de åpner vel sikker pakken i tillegg). De gjør det kanskje for å dobbeltsjekke at babytrader ikke har skrevet ned verdien på vognen? :vetikke:

lille L
22-06-2007, 13:12
Jøss, så mye styr da :( Jeg har bestilt via Babyjungle, og den ble sendt den 19, og er på terminalen i dag. Men må vente til mandag med å hente pga terminalen stenger før jeg rekker ned. Skal ikke betale noenting, fordi Babyjungle har tatt seg av alt.. Jeg får ettersendt en giro med tollen på..

Men de fleste mastercarda kan man gå inn å se historikken på.. har du ikke nettbank tilknytta kortet ditt?

sessan&prinsessan
22-06-2007, 13:13
Fakturan är orderbekreftelsen fra Babytrader.

Jag hämtade ut min & det var den jag måtte visa, detta är problemet då BT ikke legger ved noe sådant.

mariasmamma
22-06-2007, 13:14
Jeg brukt bare ordrebekreftelsen fra babytrader når jeg hentet min vogn for en tid tilbake. Det gikk så fint så! :snill:

MissX
22-06-2007, 13:22
Men du har jo vel fått en mail fra babytrader med kvittering? Altså som en ordreforslag...
Send bare den videre, holder det!

Mariposamamma
22-06-2007, 13:22
Men har dere da fått ordrebekreftelsen i posten? Eller bare viste dere frem en utskrift av mailen? Har bare fått bekreftelse på mail... :gruble:

MissX
22-06-2007, 13:24
Sender mailen(eller vedlegget da) jeg fikk fra babytrader videre til tollen.

Mariposamamma
22-06-2007, 13:27
Men du har jo vel fått en mail fra babytrader med kvittering? Altså som en ordreforslag...
Send bare den videre, holder det!

Ja, vi har ettersendt den nå, men jeg var bare litt usikker på om det holder rett og slett.. :vetikke: Håper på det da!!

Åh..gleder oss sånn til den kommer og vi får montert den! :jippi: Min kjære sier vi får ta til takke med å trille rundt her inne, for det vil se litt merkelig ut om noen kikker opp i vognen når vi er på tur, og det ikke ligger noen der.. :knegg:

MissX
22-06-2007, 13:30
:knegg:

millact
22-06-2007, 14:06
Ja, vi har ettersendt den nå, men jeg var bare litt usikker på om det holder rett og slett.. :vetikke: Håper på det da!!

Åh..gleder oss sånn til den kommer og vi får montert den! :jippi: Min kjære sier vi får ta til takke med å trille rundt her inne, for det vil se litt merkelig ut om noen kikker opp i vognen når vi er på tur, og det ikke ligger noen der.. :knegg:

Kan jo øve litt med en dukke eller har dere katt eller hund?

Alpengold
22-06-2007, 14:44
Det er post/toll som tuller noe voldsomt.
Jeg fikk min vogn allerede fortollet av posten uten min tillatelse ( måte bare betale postoppkrav når jeg hentet pakken i posten). På en måte det er greit ,jeg slapp det med sending av skjemaer fram og tilbake. Men på en annen måte så gjorde de en stor feil. For jeg er registrert på tollsine nettsider og har tilgang til fortolling via internett ,og da kan jeg spare noen kroner. Men når jeg fikk vogna så gadd ikke jeg å krangle med tullen. Men om de gjør noe sånt en gang til så får de høre fra meg :mumle: .

Blue Lady
22-06-2007, 16:48
Fakturan är orderbekreftelsen fra Babytrader.

Jag hämtade ut min & det var den jag måtte visa, detta är problemet då BT ikke legger ved noe sådant.

Legger de ikke ved noe ark inne i pakken om verdi?
Skriver de noe utenpå pakken da? Måvel også forberede meg på dette tullet når min vogn kommer, får alltid masse tull med posten når jeg handler fra utlandet..

PlutseligBaby
22-06-2007, 17:09
Jeg har nettopp vært igjennom det der og anbefaler alle som skal bestille og følge med sporing på pakken. Nummer får du av babytrader. Når du ser den har kommer til lager i importfortollingen, sender du en mail dit med:

*fødsel og person nummer
*kopi av ordreseddel som du får på mail
* og at du skriver at du herved godkjenner at posten fortoller pakken for deg.

Da har de det de trenger og kan sende den videre. En erkjenning på at du godtar at de gjør det, ditt fødselsnummer og kopi av kjøpet.

Håper du får den snart ;) Den er verdt å vente på :humre: Jeg venta leeeenge selv...