PDA

Se hel versjon : teutonia spirit s3

-telo-
22-06-2007, 20:05
er det noen som har denne vognen? er dere fornøyde eller?? hva er positivt og negativt med den? lurer på å kjøpe den.

Fjolla
22-06-2007, 20:19
Denne vognen var vi godt fornøyd med, i likhet med Teutonia Mistralen vi hadde, og har! :blunke:

Positivt:
- Kan brukes som sportsvogn, kombivogn med softbag eller hardbag, eller som duovogn med duobag
- Sitteinnsats kan vendes begge veier i et enkelt grep slik at barnet kan sitte mot eller fra den som triller
- Kan fås med håndbrems
- Romslig handlekurv
- Regulerbart fotbrett på sitteinnsats
- God sikring av softbag i vogn
- Softbag kan gjøres om til fotpose/liggeforlenger
- Sitteinnsatsen kan brukes som ren bagvogn med liggeforlenger
- 5 pkt. sele
- Svinghjulet kan låses slik at det står i fremovervendt posisjon noe som kan være gunstig i ulendt terreng
- Gode, brede og punkteringsfrie hjul
- Regulerbart styre i høyden
- Som andre Teutonia-vogner er den meget lun, den har integrert insektsnett i kalesjen i tillegg til at kalesjen felles lydløst opp/ned
- Tre reguleringer i rygg hvorav en er full liggestilling, en hvilestilling og en sittestilling der ryggen er veldig rett og fin

Negativt:
- Vekten; noe tung (men personlig synes jeg ikke dette var noe problem, merkes ikke når du triller)
- Litt lang sammenlagt, samt at den fort blir ripet opp på understellet i front da dette lett kommer i bakken når vognen klappes sammen
- Litt dårlig tilgang til handlekurv når man har sitteinnsats vent mot seg og ryggen er felt ned
- Ryggen kan oppleves som litt kort, men når barnet sitter er det uansett ikke noe problem...og i full liggestilling er vognen 90 cm og ikke noe mindre enn andre tilsvarende vogner. Med fotbrettet vippet ned får man plass til enda lengre barn

Teutonia er god kvalitet og mye vogn for pengene!!!

Luca
22-06-2007, 20:46
Har svart deg i den andre tråden din, men signerer Fjolla sitt innlegg fullstendig:-)
Solgt S3 vi nå, men har fortsatt Mistral(en hjemme og to i barnehagen:-)

Labmor
22-06-2007, 20:58
Vi har S3 kombivogn med hardbag og er kjempefornøyd med den! Er enig i det som er skrevet over og vil i tillegg tilføye at den er utrolig lett å snu (F.eks inni butikker o.l) og har mange smarte løsninger. En god vogn og solid vogn er mitt inntrykk! :jupp:

-telo-
23-06-2007, 08:25
takk for svar. synest vognen virker fin og bra, så spørs om jeg ikke ender opp med denne:)

Augustmamma2006
23-06-2007, 08:46
Er jeg den eneste som ikke var fornøyd med s3??!! Ja, ja, kanskje jeg er veldig kresen da... Men jeg syns den vogna var veldig stor og klumpete, og ikke noe god å trille på ulent terreng (sammenlikner med OTH og Bugaboo, som jeg har nå). Dessuten satt ikke junior noe godt i den vognen. Men den er jo god og lun som sovevogn, og den vendbare sittedelen er jo ett pluss.

jeinta78
23-06-2007, 17:11
Det meste er nevnt tidligere ser jeg, men min eneste negative erfaring er at vognen lett blir ustabil når barnet/sittedelen er vendt utover. Hvis feks stelleveska henger på vognen skal det lite til for at vognen tipper...