PDA

Se hel versjon : 5 punkts sele..

AvaAdore
22-06-2007, 21:12
De fleste vognene kommer jo med 5 punkts-sele..

Bruker dere 5 punkts-sele, eller nøyer dere dere med 3?

Svellen
22-06-2007, 21:19
Vi bruker kun 3-punktssele. Om man skal bruke alle 5 selene, må de jo sitte ganske stramt for å ha noen virkning, og da er jo barnet kilt fast i vognen. Det er jo selvfølgelig det som er meningen, men her trenger vi det ikke. Storesøster sitter rolig i vognen og prøver ikke å komme seg ut.

Tidl. bruker
22-06-2007, 21:22
bruker de selene som er til å brukes i begge vognene og det er 5-punkts.

AvaAdore
22-06-2007, 21:24
Vi bruker kun 3-punktssele. Om man skal bruke alle 5 selene, må de jo sitte ganske stramt for å ha noen virkning, og da er jo barnet kilt fast i vognen. Det er jo selvfølgelig det som er meningen, men her trenger vi det ikke. Storesøster sitter rolig i vognen og prøver ikke å komme seg ut.

Jeg kan egentlig bare signere.. prøvde 5 punks sele i dag, men det var ikke noe for Mellomsøster her i huset:humre:

Blue Lady
22-06-2007, 21:29
Når han skal sove i vogna bruker jeg 5 punktsele, når han bare sitter der så har han ofte ikke sele på, kommer veldig an på egentlig

monbea
22-06-2007, 21:30
Nå sitter snuppa veldig rolig i vogna si.

Når hun skal sove bruker jeg ALLTID 5-pkt selen. Men når vi skal trille i byen bruker jeg bare 3.

:)

Nuta
22-06-2007, 21:31
Når han skal sove bruker jeg 5. punkts, ellers bruker jeg 3.
han liker å sitte å holde seg fast i bumperbaren når vi triller, og det går dårlig med 5 punkts, føler at han sitter trygt med 3 .

Alpengold
22-06-2007, 21:33
I vogner med bumperbar bruker vi kun 3-punkt ,da får han bevege seg fritt. Uten bumperbar er det alltid 5-punkt.
I barnehage SKAL han bruke alle 5 for jeg stoler ikke på andre ( skal kreve det i hvert fall og mase om det hver dag :humre: ). Leste her på NM at noen BHassistenter legger unger i vogna til å sove uten å ha noen seler på i det hele tatt. Noen små har allerede slått ut tenner pga det :stønn:

Fjolla
22-06-2007, 21:37
Jeg har aldri tenkt på at jeg kan "koble fra" sideselene, så vi bruker alltid 5 pkt. Det er det som er i vognene vi har og jeg har som sagt aldri tenkt tanken :fnis: Men poden er ganske vilter da. Liker å sitte i vogn, men er passelig apekatt og henger stort sett på utsiden av vogna :knegg: Så 5 pkt er på sin plass...

minniepus
22-06-2007, 21:38
Etter at frosken klatret ut av 3-punktsselen og satt i vogna når han skulle sove, bruker vi 5-punkts her i huset. Skulderselene er ganske slakke på, så han kan bevege seg en del. Han har også veldig god utsikt i Bugaboo.

blondie06
22-06-2007, 21:44
Jeg har aldri tenkt på at jeg kan "koble fra" sideselene, så vi bruker alltid 5 pkt. Det er det som er i vognene vi har og jeg har som sagt aldri tenkt tanken :fnis: Men poden er ganske vilter da. Liker å sitte i vogn, men er passelig apekatt og henger stort sett på utsiden av vogna :knegg: Så 5 pkt er på sin plass...

Signerer til fulle...;)

MissX
22-06-2007, 22:10
Her bruker vi så å si alltid sele, hadde ikke tenkt over å kutte ut dei på siden i så fall. Har av og til ikke på dei over skuldra på Buggisen.