Se hel versjon : Når kjøper man vogn hvis man ikke vet kjønn?
Tjorven75
22-06-2007, 22:28
Jeg er forvirret.
På ordinær ultralyd fikk jeg beskjed om at jeg skulle få gutt, og jeg har begynt å vurderer vogn og ikke minst farger. I dag var jeg på ny UL pga mistanke om svangerskapsforgiftning (som jeg heldigvis ikke hadde). Da var legen helt sikker på at dette var en jente. Akkurat like sikker som legen og jordmor var på gutt ved ordinær UL.
Jeg vil ha råååååsa vogn hvis det er en jentebaby. Det er jeg helt sikker på.
Men råååååsa vogn blir jo alldeles feil til en gutt.
:gaah: Hva gjør man i slike situasjoner?????????
minniepus
22-06-2007, 22:30
Jeg kjøpte vogn i oktober, og hadde termin i januar. Men så kjøpte vi svart Simo da...
MammaElin
22-06-2007, 22:53
Hehe.. Dilemma...
Hadde æ vært dæ, å hadde hatt muligheten,
hadde æ tatt en ny privat UL..
Så e man i allefall litt sikrere, å da e det lettere å velge vogn,
klær og andre ting :)
Hadde heller valgt f.eks. sort vogn med rosa tepper oppi - men det var nok ikke svaret du ønsket deg.... Jeg hadde garantert blitt dritlei rosa etterhvert.
Tidl. bruker
22-06-2007, 23:43
i sånne situasjoner kjøper man seg en Bugaboo med sort trekk! så kan man bytte til enten rosa eller blått trekk!
+ att du får en genial vogn da!
minniepus
23-06-2007, 07:21
Jeg kom på en annen vri i natt;
Du tar med :mann: i butikken, viser ham de to vognalternativene som finnes, skriver dem ned på hver sin lapp, også sender du ham ut på shopping når du ligger på barsel :glis:
Tjorven75
23-06-2007, 08:19
Du tar med :mann: i butikken, viser ham de to vognalternativene som finnes, skriver dem ned på hver sin lapp, også sender du ham ut på shopping når du ligger på barsel :glis:
Er det ikke litt leveringstid på vogner da?
Jeg er som dere kanskje skjønner ganske opphengt i fargen på denne vogna.
minniepus
23-06-2007, 09:00
Er det ikke litt leveringstid på vogner da?
Jeg er som dere kanskje skjønner ganske opphengt i fargen på denne vogna.
Vi fikk vår blå Bugaboo på dagen, men det kan hende det er leveringstid andre steder/ andre vogner, evt på andre farger.
Lilleklump
23-06-2007, 10:02
Det kommer nok veldig an på hva man skal ha og hvor man handler hen!
Du kjøper en vogn som du kan skifte trekk på. Da kan du selge det ene dersom det viser seg åvære motsatt kjønn enn det fargen tilsier. :jupp:
silkepels
23-06-2007, 19:55
Hadde heller valgt f.eks. sort vogn med rosa tepper oppi - men det var nok ikke svaret du ønsket deg.... Jeg hadde garantert blitt dritlei rosa etterhvert.
Me too :sparke:
Tidl. bruker
23-06-2007, 21:35
Da kjøper man en buggis med råååsa trekk, også bestiller du med ekstra blått trekk som du kan bruke tilfelle gutt.
Får du den beste vogna som er å oppdrive også!
Enkelt og greit.
Arachnida
23-06-2007, 21:40
Er enig med de andre at du kan kjøpe en vogn som du kan bytte trekk på... :jupp:
Det trekket du ikke bruker, får du garantert solgt her inne uansett... :blunke:
Tidl. bruker
23-06-2007, 22:11
Da kjøper man en buggis med råååsa trekk, også bestiller du med ekstra blått trekk som du kan bruke tilfelle gutt.
Får du den beste vogna som er å oppdrive også!
Enkelt og greit.
ja enklere å smartere kan det vel ikke bli?!
Elisabet
23-06-2007, 22:17
Eller du kan ta en flott 3D ul istendenfor å kjøpe to trekk til vogna, og få en fantastisk opplevelse i tillegg. Der er det sjelden tvil om kjønnet. :blunke:
Jeg og slet med det i fjor. Vi fikk aldri vite hva som var i magen, han ville ikke vise seg fram. Svogern min gjorde no lurt for å finne det.
Tok en ring og hang på en snor og hang over magen. Går ringen rundt i ring så er det guttt, går den fram og te bake er det jente.
Tidl. bruker
23-06-2007, 22:34
ja det var jo kjempelurt :rofl:
Man kjøper ei nøytral vogn, uansett tidspunktet man kjøper den. Så kan man heller kjøpe annet trekk hvis vogna har utbyttbare trekk i farge som passer kjønnet man får.
Eller du kan ta en flott 3D ul istendenfor å kjøpe to trekk til vogna, og få en fantastisk opplevelse i tillegg. Der er det sjelden tvil om kjønnet. :blunke:
Enig her.
Tidl. bruker
24-06-2007, 20:11
vel, det er jammen ikke sikkert, jeg måtte trå til 2 ganger og det ble 70% sikkerhet bare. men det er jammen verdt det!
Jeg endte opp med å kjøpe en blå bagvogn. Solgte den nå i våres og kjøpte buggis
Mamsentil3
24-06-2007, 22:34
Hadde kjøpt ei svart vogn, og heller stasjet den opp med enten gutte eller jentefarger..... Alt etter ka du fekk. Det går jo ann å kjøpe ei av desse vognene som du kan bytte trekk på, og kjøpe den i ein nøytral farge før du får babyen.. Men buggis med grå base og rødt trekk passe til både gutt og jente då....;)
Helene Harefrøken
25-06-2007, 05:48
Det syntes jeg hørtes lurt ut.
Iogmed at du bor i Oslo burde det også være muligheter for å oppdrive den vognen du ønsker deg.
Enig med de andre her inne, kjøp en vogn du kan skifte trekk på, kjøp den i nøytral farge først og så velger du nytt trekk når babyen er født.
Eller ta 3D UL.
Tjorven75
25-06-2007, 18:43
I dag har jeg tatt en beslutning ....... til meg å være er det bare helt utrolig.
Jeg kjøper buggis i nøytrale farger. Blir det en jente, så kjøper jeg heller et rosa trekk etterpå.
Takk for alle innspill damer! Deres innspill har definitivt vært bidragsytere til av jeg omsider har fått bestemt meg.
Jeg hadde tatt en ekstra ul for å se hva de sa der.
Helene Harefrøken
25-06-2007, 19:16
Så bra at du har fått bestemt deg :nikker:
Jeg får snart buggis igjen, for andre gang :humre: Håper du blir fornøyd med valget ditt.
Miss Undercover
25-06-2007, 22:25
Så bra du klarte å bestemme deg. Er jo et supert valg du har tatt da. Tror du kommer til å bli storfornøyd :nikker:
Så bra at du har fått bestemt deg :nikker:
Jeg får snart buggis igjen, for andre gang :humre: Håper du blir fornøyd med valget ditt.
Å? Blir OTH til salgs da kanskje? :blafre:
Helene Harefrøken
25-06-2007, 22:53
Så bra du klarte å bestemme deg. Er jo et supert valg du har tatt da. Tror du kommer til å bli storfornøyd :nikker:
Å? Blir OTH til salgs da kanskje? :blafre:
:humre: Er du på utkikk?
Dessverre, jeg driver innen for bytte bransjen om dagen. Skal bytte med ei her inne :glis:
Miss Undercover
26-06-2007, 08:15
:humre: Er du på utkikk?
Dessverre, jeg driver innen for bytte bransjen om dagen. Skal bytte med ei her inne :glis:
Tja.. Kanskje det :humre:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.