Se hel versjon : City Cross med Citybag - erfaringer?
Geitrams
22-06-2007, 22:53
Etter mange runder og diskusjoner har vi kommet fram til at dette trolig er den beste kombinasjonen ettersom vi ikke har tenkt å kjøpe ny sportsvogn til babyen. Babyen er ventet på senhøsten og vi bor i en by med mye snø og kulde vinterstid. Er det noen som har erfaringer med denne kombinasjonen? Er det plass til vinterpose i Citybagen? Er den varm og lun?
Egentlig har vi mest lyst på Edgen siden den har en veldig solid bagdel, men vi syns sportsdelen virker altfor tung og klumpete.
Er det forresten noen her som har erfaringer med lammeskinnspose fra Kaiser? Vi sikler på den langhårede varianten, den ser ekstremt deilig ut :)
Tidl. bruker
22-06-2007, 23:38
baggen er veldig liten, hadde den i 3 mnd , hadde lammy XL pose i og det var knapt med plass. ikke å anbefale. duo edge vogna har større bag men er 20 kilo å drasse på!
det finnes andre lettere vogner på markedet utenom emmaljunga., brio og simo!
ang lammeposen så er de fine!
...så jeg annbefaler en Bugaboo med vinterhjul til ditt bruk! 9 kilo og diger bag, jenta her kunne ligget i baggen enda, hun er 9 mnd!
Geitrams
23-06-2007, 00:17
Jeg liker overhodet ikke Bugaboo, så den skal vi ikke ha. Ungen kommer uansett bare til å bruke bagen noen få mnd, tror deretter vi legger ham i sportsvogna med pose.
Jeg vet at det finnes mange andre vogner, men jeg syns ikke de egner seg på en plass med vel to meter snø og 15 minusgrader.
Tidl. bruker
23-06-2007, 00:41
vet det er ei i tromsø som har Bugaboo bare så det er sakt, hun har selvfølgelig på vinterhjula og da blir den lik alle andre firhjulinger! bare 11 kilo lettere.
i 2 meter snø har vel alle vogner problem :blunke:
jeg brukte som sakt citybaggen i 3 mnd.
Vet at det er mange som har den vogna og er fornøyd.
Hvor stor vinterpose det er plass til vet jeg ikke, men jeg hadde vinterpose i Teutonia softbag og jeg tror ikke den er større enn citybagen.
Ei venninne har City Cross med Citybag. Grei vogn å trille (til firhjuling å være), men bag'en er for min del alt for liten. Man kan alltids trø en vinterpose nedi, men det blir trangt.
Tidl. bruker
23-06-2007, 08:40
Jeg har lammeskinnspose fra Kaiser, og er veldig fornøyd med den. Men min er kortklippet, da. Vær obs på at langhåret er litt vanskligere å gjøre ren. Emmaljunga har jo trekk til sittedelen, så med en vinterpose bør vel den være god selv på vinteren. Og hvis dere ikke vil bytte til en annen sportsvogn senere, hadde jeg absolutt gått for city cross i steden for edge.
Geitrams
23-06-2007, 13:39
vet det er ei i tromsø som har Bugaboo bare så det er sakt, hun har selvfølgelig på vinterhjula og da blir den lik alle andre firhjulinger! bare 11 kilo lettere.
i 2 meter snø har vel alle vogner problem :blunke:
jeg brukte som sakt citybaggen i 3 mnd.
Vi bor i Tromsø og har sett et par Bugaboo'er her, men vi liker ikke vogna. City Cross veier dessuten bare 2 kg mer enn Buggisen. Men takk for svar.
Tror vi går for City Cross/Citybag, jeg tror det blir en god løsning for oss :)
viffgirl
24-06-2007, 12:02
vet du ikke har bedt om tips om andre gode vogner for veldig ulendt terreng (les mye snø osv). Men vet du at du kan få TFK (3 hjul) m kjempestor bag og 16" hjul? Er det mye snø, brøytekanter osv, er en trehjuling m store hjul det aller, aller beste, det er det ingen tvil om. Men du har vist bestemt deg ;)
Viffgirl
Tidl. bruker
24-06-2007, 13:33
for ikke å snakke om at baggen på TFK er huge i forhold til den knøttlille citybaggen!
Electronica
24-06-2007, 13:41
Hva med en god gammeldags Emmaljunga da. En vanlig bagvogn?
Enig med Electronia: Kjøp deg en pent brukt bagvogn først og så står du fritt til å velge sportsvogn senere.
Når det er sagt tror jeg du blir fornøyd med city cross. Men velg heller dunpose, tar mindre plass en lammeskinnspose.
Jeg har ikke erfaring med City Cross, men dersom den er så liten som fok her sier så kan jeg støtte millact i at en dunpose er et veldig godt valg. Vi har Teutonia dunpose og brukte den i en Brio kombibag da poden var baby. Den tar liten plass men er utrolig varm.
Men trodde da ikke at en lammeskinnspose, spesielt de korthårede, tok så stor plass heller, jeg?
Uansett; lykke til med valg av vogn. City Cross er helt sikkert riktig for deg.
Geitrams
25-06-2007, 22:52
Vi har vært i butikken og kikket på størrelsen, og citybagen er like stor som bagen til edgen, bare litt smalere mot fotenden. Syns ikke den var liten i det hele tatt. Vi skal kjøpe en Simo Classic brukt av kjentfolk og bruke ved siden av / verandavogn.
Kaiserposen passet fint i både citybag og perfekt i sportsdelen til city cross. Tror vi blir veldig fornøyd :)
Mamsentil3
25-06-2007, 23:28
Så bra at du likte vogna. Er dette ei Emmaljunga vogn? Har ikkje høyrt om denne eg.....;)
Har citybaggen og synes ikke den er liten... er litt smalere en baggen til edgen i enden, men får god plass til pose i den, og denne kan ikke sammenlignes med quinny sine bagger f.eks synes jeg.
Gratulere med vognvalg, håper dere blir fornøyd;)
Geitrams
27-06-2007, 00:15
Så bra at du likte vogna. Er dette ei Emmaljunga vogn? Har ikkje høyrt om denne eg.....;)
Jepp, det er Emmaljunga :) Du finner info om alle vognene på Emmaljunga sine hjemmesider.
Vi har ikke kjøpt vogna enda, vi venter med å bestille til 2008-modellene offentliggjøres i juli. Kjøper med bilstolen til baby i samme slengen, de har fått den inn her i Tromsø og den ser veldig kjekk ut :)
Nå blir jeg nok lynsja ganske så kraftig, men jeg tar sjansen likevel...:blunke: Føler jeg kan svare deg litt ift. CC etter som jeg har hatt den siden Snuppa kom til verden...:himle: Noe som vel også avslører at vi har vært fornøyd med vogna her i huset..:jupp:
For det første er bagen til CC er 75 cm mens bagen på Edge'n er 79 cm, så forskjellen er nok ikke såå stor som alle skal ha det til. Den største forskjellen er at CC bagen er noe smalere i fotenden. :jupp: Edge'n er også flere kg tyngre enn CC med citybag.. Snuppa vår brukte bagen til hun var 5 1/2 mnd, og hun har hele veien (i følge helsestasjonen) ligget dønn på gj.snittet eller over ift. lengde. Vi brukte også lammeskinnspose i vinter og det var ikke noe problem i det hele tatt. :kidoki: Min erfaring var også at når Snuppa ble så gammel så var det håpløst å ha henne liggende i vogna når hun våken, for hun ville bare opp å sitte..
For det andre så er ikke vogna så himla tung heller, ikke en gang ift. buggisen!:erte: :fnise:
Så den fortjener litt skryt også vogna altså, synes kanskje noen var litt vel urettferdig her..:Putekrig:
zeena_82
27-06-2007, 11:04
vi har herqules razor 6 spinn vognen.. der er baggen veldig lik city bagen.. fikk høre på reflex at herqules er underleverandør av emmaljunga og at baggene kan brukes om hverandre på understellet...
jeg syns ikke det er liten plass i baggen... vi har langhåret lammeskinn oppi baggen og har også prøvd med en lammeskinnspose... ikke noe problem
Geitrams
27-06-2007, 20:09
Nå blir jeg nok lynsja ganske så kraftig, men jeg tar sjansen likevel...:blunke: Føler jeg kan svare deg litt ift. CC etter som jeg har hatt den siden Snuppa kom til verden...:himle: Noe som vel også avslører at vi har vært fornøyd med vogna her i huset..:jupp:
For det første er bagen til CC er 75 cm mens bagen på Edge'n er 79 cm, så forskjellen er nok ikke såå stor som alle skal ha det til. Den største forskjellen er at CC bagen er noe smalere i fotenden. :jupp: Edge'n er også flere kg tyngre enn CC med citybag.. Snuppa vår brukte bagen til hun var 5 1/2 mnd, og hun har hele veien (i følge helsestasjonen) ligget dønn på gj.snittet eller over ift. lengde. Vi brukte også lammeskinnspose i vinter og det var ikke noe problem i det hele tatt. :kidoki: Min erfaring var også at når Snuppa ble så gammel så var det håpløst å ha henne liggende i vogna når hun våken, for hun ville bare opp å sitte..
For det andre så er ikke vogna så himla tung heller, ikke en gang ift. buggisen!:erte: :fnise:
Så den fortjener litt skryt også vogna altså, synes kanskje noen var litt vel urettferdig her..:Putekrig:
Takk for at du delte dine erfaringer, jeg har gjort de samme observasjoner som du :) Det er alltid fint å få svar på det man lurer på ;)
Synd om dette er et sted man skal føle seg lynsjet dersom man liker andre vogner enn buggis, OTH og stokke :mumle:
havfruen
27-06-2007, 20:43
Takk for at du delte dine erfaringer, jeg har gjort de samme observasjoner som du :) Det er alltid fint å få svar på det man lurer på ;)
Synd om dette er et sted man skal føle seg lynsjet dersom man liker andre vogner enn buggis, OTH og stokke :mumle:
Jeg har på ingen måte følt meg lynsjet her. Det mener jeg ikke. Men jeg delte nettopp noen erfaringer om City Jet. Dette var for å vise at det finnes andre alternativer for de som ønsker noe annet en Bugaboo:-)
Tidl. bruker
27-06-2007, 20:50
det er virkelig ikke tilfellet! men når noen spør om hvilken vogn veier minst? hvilken som har stor bag, hvilken som blir liten sammenlagdt... etc etc ... ja da svarer "vi" på det!
det som er "dumt" for oss da som da svarer, at bugaboo er jo at den passer det TS spør om! så får vi pepper for det. skal vi juge da og heller si en annen vogn? (vi ikke tør snart å si Bugaboo!)
sant!?
om noen spør : "hvilken vogn skal jeg kjøpe, jeg vil ha en tung vogn", da svarer man f.eks duo edge!
synes det er urettferdig å si at vi skal prakke buggis på alle å enhver! forsto dere hva jeg mente nå uten å lage no himla big deal ut av dette svaret?
SnippSnappSnupi: Hvis den var mynta på meg synes jeg du skal lese innlegget mitt en gang til. Stikkord: ironi og humoristisk undertone. Lå ingen ondskapsfulle og grusomme tanker bak innlegget, så ingen grunn til å bli så fornærmet. Jeg ønsket bare å gi Geitrams svar på det hun faktisk spurte om. Dessverre falt jeg for fristelsen til å lage litt moro ut av at noen er helfrelst på Bugaboo (noe som ikke gjør meg noen ting i det hele tatt, og jeg sikta ikke til spesielt til ditt svar heller, SSS, bare for å ha det sagt). Men jeg beklager den..!:himle:
Men dette er vel strengt talt en diskusjon som hører hjemme i en egen tråd, og ikke under "City Cross med Cityag - erfaringer?":vetikke:
Jeg har City Jet med Citybagen og er kjempefornøyd. Syns bagen er mer en stornok, jeg hadde foret dunpose oppi og det ble aldri trangt. I år så hadde vi ganske mild vinter, så posen ble skiftet ut en gang i mars tror jeg det var. Da gikk jeg over til å bruke lammeull i bunn og dyne på topp.
Alexander har brukt bagdelen til å sove i helt fram til nå. (Nå har han begynt å sette seg opp og da syns jeg det er litt skummelt) Så den er absolutt ikke liten.
City Cross er et kjempeflott alternativ til de som ikke liker buggisen.. Her er det smak og behag. Og med sine 11 kg så er det faktisk bare 2 kg som skiller den fra buggisen også ;)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.