Se hel versjon : Dere med bugaboo..
suupaahGirl
23-06-2007, 09:26
Jeg trenger litt meninger fra dere med bugaboo om hvordan den er på vinterføre...( jeg har skjønt det er litt bugaboo-frelsing her inne og Simo er ikke det som står høyest på listen,men jeg trenger altså ærlige meninger...ikke bugaboo-skryt)
Jeg har altså Simo,og hadde det på vinteren. Den var helt jknall da fordi den er så robust og jeg gikk over skavler og snøkanter uten problem. Nå vurderer jeg en bugaboo fordi jeg ser veldig mange positive sider med den fremfor en Simo (bortsett fra "bagasje" lomma under. Den er litt liten syns jeg). Men,jeg er litt engstelig for hvordan den er på vinterføre??! Det er jo ikke til å legge sjul på at plogene ikke akkurat legger til rette for oss småbarnsmødre og jeg er IKKE ei som kun trille på kafè eller på fortau. Liker å gå på litt ulendt terreng. Blir det ikke da litt ubalanse med de små hjula forann,eller funker det bra? Hvordan gikk det med dere bugabooere?! (har dere testet den på ulendt terreng)
Vet det finnes vinterhjul en kan montere på,men hvordan er de?
Fikk prøve"kjørt" ei vogn i forrige uke,men det var på et handlesenter så jeg har ikke fått testet skikkelig hvis dere skjønner. Liker vogna SÅ godt,så det hadde vært fint om den funka på vinterføre også...Sambo er litt skeptisk til det han også skjønner dere
Takker for svar
Tidl. bruker
23-06-2007, 10:58
Den er IKKE god på 0føre, og slaps. hjulene vingler også på Is. Men med vinterhjul går det kjempefint. Jeg synes den virker bra på litt ulendt terreng, men den er ikke så god om det er store røtter og lignende i veien. At hjulene er små veies en del opp av at vogna er så lett. Synes jeg. Blir terrenget mer ulendt enn det buggis greier, synes jeg det er bedre å bære, for da snakker vi virkelig ulendt. Men det er en del som ikke synes den er god på annet enn gjevn asfalt og gulv. Vanesak, kanskje?
Super på vinterføre med vinterhjul, og jeg synes ikke den er så gal med svinghjul heller...men det kommer selvsagt an på mengden snø da. I ulendt terreng fungerer den også godt. Den måtte dog gi tapt på en real liten skogssti med mange store steiner og røtter her forrige helg, men da snakker vi TERRENG, og der hadde vi ikke kommet frem med Simo i allefall, altfor stor og tung. Fordelen til Bugaboo er at du kan bære den som en kurv med bøylen over armen, er jo pokka meg lettere enn ungen :fnis:
sessan&prinsessan
23-06-2007, 11:26
Super på vinterføre med vinterhjul, og jeg synes ikke den er så gal med svinghjul heller...men det kommer selvsagt an på mengden snø da. I ulendt terreng fungerer den også godt. Den måtte dog gi tapt på en real liten skogssti med mange store steiner og røtter her forrige helg, men da snakker vi TERRENG, og der hadde vi ikke kommet frem med Simo i allefall, altfor stor og tung. Fordelen til Bugaboo er at du kan bære den som en kurv med bøylen over armen, er jo pokka meg lettere enn ungen :fnis:Signerer
& lägger till att som det finns vinterhjul är det ju inget att diskutera längre, vagnen tar seg fram på lik linje med alla andra vagnar om inte lättare för du tar inte bara en simo eller de flesta andra vagnar under armen & gör lyft över hinder i vägen !!
Men nu tycker jag heller ikke den är tokig i varken normalt ulent terräng eller snöföre. Jag solgte ju tom mina vinterhjul, men nu skall det sies att jag ikke tror jag kan bestiga fjell eller gå på sopptur i djupaste skogen med noen vagn heller.
Lilleklump
23-06-2007, 11:41
De gangene bugabooen blir vanskelig å kjøre er det ikke verd å dra på trilletur for å si det sånn. da er det enten drittvær med slaps og brøytekanter, eller på skogstur(da kan jeg ta med meg bæresele i stede faktisk). Ellers kommer den seg ypperlig frem. :jupp: Jeg har ikke vinterhjul.
Vi kjøper vinterhjul før neste snøfall... Og med de mener jeg at vogna er perfekt.
Dersom man skal ut i ulendt terreng kan man klappe sammen understellet og kjøre med to hjul og om hindringene skulle bli for store mht snøfonner o.l, kan man nærmest ta vogna under armen. Det kan man ikke mer en Simo ;)
Det er sant; der har den samme funksjon som Stokke Xplory...perfekt for trapper, strender mm.
Jeg hadde ikke vinterhjul på vogna i vinter, men kom meg frem alikevel. Nå er ikke dette noe typisk snøhøl egentlig, men vi har da både snø og brøytekanter her, og jeg slet ikke mer med buggisen enn jeg gjorde med Simoen, for å si det sånn. Forskjellen var at jeg slapp gå rundt de verste brøytekantene denne gangen, for jeg løfte rett og slett bare vogna med babyen i, over snøfonna. Det gjorde jeg ALDRI med verken Simoen, Comforten eller noen av de andre vognene vi har hatt. :)
-pernillemor-
23-06-2007, 18:37
Super på vinterføre med vinterhjul, og jeg synes ikke den er så gal med svinghjul heller...
Er det bare de småe hjula som svinger rundt 360 grader?
Er det bare de småe hjula som svinger rundt 360 grader?
Ja! Vinterhjulene som kan erstatte disse er jo en del større, men mindre enn de to store bakhjulene og kun faste.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.