PDA

Se hel versjon : Noen som har bestilt vogn postrestanse???

TrailerE
24-06-2007, 22:28
Som kan hjelpe meg litt å fortelle hvordan man gjør det?
Jeg er en smule grønn på dette her jeg :flau:
Men har nå tenkt å bestille meg ei vogn.

Tidl. bruker
25-06-2007, 08:14
Du bestiller vogna i ditt navn, og med ditt navn på, skriver Poste Restante og adressen til postkontoret der du skal hente den. Men først må du avklare at postkontoret du skal bruke tillater det. Så når vogna er bestilt og på vei, ringer du til postkontoret, og gir dem beskjed. Så må du med jevne mellomrom ringe og sjekke om vogna er kommet, med mindre de er veldig greie der og ringer deg når den er kommet.

TrailerE
25-06-2007, 16:01
Tusen takk for svar :blomst:

Veit du om de trekker fra momsen når man bestiller og får den sendt til Sverige.
Tror du det kan gå ann å spore den på svenske postsider??

Tidl. bruker
25-06-2007, 17:48
De trekker vel ikke moms hvis det er innen EU - og at det er derfor du må få den sendt til Sverige?
Om det går an å spore den vet jeg ikke, men jeg ville anta at det gikk an å spore den gjennom befrakter. DHL eller Fedex eller hvem det er som sender fra det firma du skal kjøpe den fra. Du får antakelig et sporingsnummer av dem.

TrailerE
26-06-2007, 10:17
De trekker vel ikke moms hvis det er innen EU - og at det er derfor du må få den sendt til Sverige?
Om det går an å spore den vet jeg ikke, men jeg ville anta at det gikk an å spore den gjennom befrakter. DHL eller Fedex eller hvem det er som sender fra det firma du skal kjøpe den fra. Du får antakelig et sporingsnummer av dem.

takk, det var en liten fugel som visket i mitt øre at det lønte seg veldig å få den sendt til Sverige, for å slippe toll på den.men det høres ikke sånn ut.

Sunny423
26-06-2007, 10:30
takk, det var en liten fugel som visket i mitt øre at det lønte seg veldig å få den sendt til Sverige, for å slippe toll på den.men det høres ikke sånn ut.

Tolls slipper du uansett, for det er det ikke på barnevogner. Det er momsen man kan spare litt på da den er på 9%(tror jeg da) i sverige og 25% i norge.

TrailerE
26-06-2007, 10:33
Tolls slipper du uansett, for det er det ikke på barnevogner. Det er momsen man kan spare litt på da den er på 9%(tror jeg da) i sverige og 25% i norge.

Åh, som jeg sa jeg er totalt grønn på dette her. takk for oppklaringen :blomst: