Se hel versjon : Bugaboo eller Stokke
Vurderer å kjøpe ny vogn til snuppa. Har Emmaljunga Duo edge og OTH fra før, men tenker på å selge Emmaljunga vogna og kjøpe ei ny. Elsker OTH vogna, men vil ha ei som jeg kan ha vendt mot meg også. Har prøvekjørt Stokke vogna, men kun inne i butikken. Synest den var fantastisk å trille, men vet ikke hvordan den egner seg som utevogn?
Dere som har prøvd Bugaboo og Stokke. Er dere fornøyde? Fordeler og ulemper?
Vurderer å kjøpe brukt vogn isåfall. Er det store forskjeller på 06 og 07 modellene
:vetikke: Ingen snille sjeler som kan hjelpe meg litt?
:vetikke: Ingen snille sjeler som kan hjelpe meg litt?
LilleElise
26-06-2007, 07:41
buggisn e i aille faill hærli å kjøre.. men har ikke prøvd stokke..
bægge vågnan e jo kjæmpelul da, men æ håille en knapp på buggis æ da :glis: lykke t :)
Tidl. bruker
26-06-2007, 09:38
Har begge nå, buggis har mye bedre fjæring, så den tåler litt flere underlag. Stokke har fordelen at du får barnet høyt opp (min elsker det). En negativ ting me stokke (synes jeg) er at setet bare kan stilles i hvilestilling, ikke sovestilling når setet vender framover. Min liker av og til å sitte den veien, men da må jeg pase på at han ikke er trøtt.
*-neanine-*
26-06-2007, 09:42
mmmmmmmmmmmmm
mammmamia
26-06-2007, 09:44
Jeg ville definitivt gått for Bugaboo... Har lånt venninna mi sin Xplory i tre uker, og den vogna var overhodet ikke noe for oss..stiv å trille, stiv å manøvrere, teit regulering av håndtaket, dårlige, harde hjul, teit sittedel (må ha pose med delte bein, tepper ligger ikke bra pga den stanga mellom beina) og jeg synes vogna var skikkelig plæstikk. MEN - et kjempepluss for at sittedelen er så høyt oppe - knallbra! Den blir også liten sammenlagt, men ganske lang... Bugaboo er i mine øyne hundre ganger bedre, og mer fullverdig. Ergonomisk riktig sittedel, god fjæring, bedre å manøvrere, bedre handlekurv, bedre kalesje, bedre å trille (selv om håndtaket føles rart/slarkete i begynnelsen) og kulere å se på, føles ikke så plæstikk! Lufthjul, og kan få lufthjul foran også..! Super vogn :)
Tjorven75
26-06-2007, 09:46
Jeg har nå vært gjennom lange og nøye vurderinger. Valget mitt har falt på buggis.
Begrunnelse:
- virker enda litt lettere å trille
- bedre plass i bagen (viktig poeng for meg som skal få barn i oktober)
- liggestilling i begge retninger i sportsvogndelen
- enklere å snu kjøreretningen ved sterkt sollys o.l.
- stiligere farger
Så synes jeg at det er litt dumt at buggisen er så lav. Det virker helt suverent med så høy vogn som stokke, men ........
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.