PDA

Se hel versjon : bugaboo cameleon

-pernillemor-
26-06-2007, 18:58
Noen som vet hvor lang liggelengde det er på buggisen? Tenker på fra setet og opp liksom?
Er den vogna veldig lav? Hørt at det er noen som mener det. Har ikke sett den annet enn på bilder, og det er vanskelig å si utfra det. Noen som vet hvor mange cm ramma blir oppfor bakken når den ligger i liggestilling?
Håper det er noen snille buggis eiere som kan svare på maset mitt :ber: :blafre:

Tidl. bruker
26-06-2007, 19:34
Seteryggen er 52 cm lang, men barnet kommer borti kalesjen når den ikke er oppslått ved 44 cm (vurderer om jeg senere skal prøve det skumle skjære-skumgummi-trikset for å få den høyere). Derfor mener mange den virker kort i ryggen. Setet er 27 cm dypt, og rammen er 63 cm fra bakken i liggestilling.

-pernillemor-
26-06-2007, 19:38
Tusen hjertelig takk Slaraffen :klemmer:
Men nå ble jeg nyskjerrig på hva det skumle "skjære-skumgummi-trikset" er fornoe :fnise:

Tidl. bruker
26-06-2007, 19:41
Det går ikke an å dytte kalesjen lengre opp pga. at skumgummien på håndtaket begynner så langt nede. Løsningen er altså å skjære av et par tre centimeter med skumgummi for å få den lengre opp. Men min treåring satt i den uten at jeg gjorde det, da. Når han satt, var kalesjen myk å ha hodet på, og når han sov hadde jeg kalesjen opp.

-pernillemor-
26-06-2007, 19:57
oki, men det gjør vel ikke så mye siden kalesjen er så mye da. Det blir værre med edgen, en metallstang med litt fòr over. :stønn:

Jeg målte forresten på edgen min, og den er faktisk lavere enn buggisen. Så den er jo ikke så lav da.... Får bare mer og mer lyst på buggis :knegg:

Tidl. bruker
26-06-2007, 20:48
å skjære det der går helt fint. teppekniv er tingen. men det trengs ikke da. men må man er det en mulighet. for ryggen er lang!

Mamsentil3
26-06-2007, 22:29
Det går ikke an å dytte kalesjen lengre opp pga. at skumgummien på håndtaket begynner så langt nede. Løsningen er altså å skjære av et par tre centimeter med skumgummi for å få den lengre opp. Men min treåring satt i den uten at jeg gjorde det, da. Når han satt, var kalesjen myk å ha hodet på, og når han sov hadde jeg kalesjen opp.

Nåken som har bilde av dette? E' sikkert litt blond, forstår ikkje heilt detta eg..... Finnes det bilder av store (2år) gamle barn i buggis????

Tidl. bruker
27-06-2007, 06:47
http://img241.imageshack.us/img241/2004/1000072kl1.jpg
Her er forrigemann to år, på tur i Amsterdam. Har ikke gjort noe med kalesjen.

Mamsentil3
27-06-2007, 13:12
Her er forrigemann to år, på tur i Amsterdam. Har ikke gjort noe med kalesjen.

Å kjempeflott.:foto: Nå forstår eg ka dåken meiner....
Tusen takk for hjelpa, då blei det avklart. (Tøffe gutter og skikkelig kul vogn forresten;))

Beklager at eg kuppet tråden din Pernillemor:P

-pernillemor-
27-06-2007, 19:15
Beklager at eg kuppet tråden din Pernillemor:P

Det er bare hyggelig det, mamsentil3 :jupp: Veldig greit å få sett bilde av store barn også i buggis. Leser alt jeg kommer over om buggis nå for tiden :fnise: