Se hel versjon : Bugaboo Cam. *igjen* Kan noen hjelpe meg? (Begynner å haste snart) *Knegg*
Snuppsi*Duppsi
26-06-2007, 23:11
Jeg har egentlig ignorert Bugaboo som vogn helt til nå i det siste (sett på vogner siden februar) :stønn:
Har lest maaaaasse om buggis i dag, søkt på NM "Bugaboo" og fått opp masse info som bare gjorde meg enda mer usikker :stønn:
Nå har jeg alt bestilt en EasyWalker SKY som står på Barnas Hus, men den er det ikke noe problem å ikke hente ettersom jeg forsto. De vil sikkert ikke bli helt happy, men en svart sånn vogn burde ikke være vanskelig å evt selge videre. Samboeren min ristet pent på hodet og lurte litt på om jeg var gal da jeg så uskyldig sa jeg muligens angret meg på vognvalg :rødme:
Vi ønsker en vogn som kanskje kan holde ut hele vognperioden. Synes buggis virker litt lunere og bedre for en baby enn Easywalker, mens jeg er usikker på hjulene og at mange mener de "vingler". Pluss at buggis er litt dyrere enn EW (må jo ha med mer tilbehør til buggis)
Har hatt mange fordommer mot denne vogna dessverre. Nå har jeg åpnet øynene og ser at denne har stort sett alle de tingene jeg kunne tenke meg i en vogn, og utseende begynner å bli bedre og bedre :glis:
Men har en del spørsmål og vil gjerne ha litt erfaringer.. Håper at dere som har buggis fortsatt elsker å snakke om den :p
Tar gjerne bilder og jeg hvis det er noe man vil vise frem ;)
Har og lest ALT du vil vite om Bugaboo og sett på galleriet.
De små hjulene foran.. Hvordan er de egentlig å trille med? Sånn på litt dårlig asfalt, vanlig hageterreng, små trapper?
Jeg ønsker en vogn som er lett å styre, som er stødig, veier lite etc. Har mye muskel- og ledd smerter, pluss bekkenløsning, god trillekomfort er ganske viktig.
Fleecetrekket.. Trekker det til seg alt av støv, hybelkaniner, pels etc? Har pusekatt og har ikke lyst på å måtte rulle over vogna for å bli kvitt pels hver gang den skal brukes :p
HVIS jeg ender opp med buggis så kanskje kjøpe grå base og blå fleece (vil ha blå, men svart og) og så kjøpe med ekstra nytt trekk i svart? (Alle trekkene er mer eller mindre LO-frie, bare ikke det svarte?)
Hvordan er egentlig det "nye" trekket? Og trenger man evt sun canopy hvis jeg kjøper ikke-fleece trekk?
Burde kanskje evt bestille med vinterhjul, tror det er lurt. Er de vanskelig å sette av og på?
Ser at Maxi Cosi bilstoladapter finnes. Men det står også på Babytrader Akta adapter. Jeg har Akta Graco Logico S, vil den passe på den adapteren tro? Må bestemme meg snart og :p Under 10 uker igjen til termin. Hehe!!
Gud så skravlesyk jeg er, og ingen jeg kjenner som er utstyrsfreak. Føler meg meeeeget alene i mine samtaler med meg selv :glis: Beklager veldig lang post btw.
Legger ut egen post om noen i mitt nærområde kan hjelpe meg med real life demonstrasjon.
ALLE svar tas i mot med takk!!!
:blomst:
Tidl. bruker
26-06-2007, 23:18
det er en meget bra vogn, genial. Med vinterhjul ble den perfekt. med prolapser og isjas er den super for meg. jeg klarer jo bære hele vogna om jeg vil det
desuten er trekket laget av fleece, som alle vet kommer fra plast og resirkulerte panteflasker! understellet er i aluminium.
så den er genial og miljøvennlig på en gang! :glis:
det er en meget bra vogn, genial. Med vinterhjul ble den perfekt. med prolapser og isjas er den super for meg. jeg klarer jo bære hele vogna om jeg vil det
desuten er trekket laget av fleece, som alle vet kommer fra plast og resirkulerte panteflasker! understellet er i aluminium.
Hahhaa... sorry.. måtte bare inn å le litt... :rofl: :fnise:
Tidl. bruker
26-06-2007, 23:27
:rødme:
Snuppsi*Duppsi
26-06-2007, 23:28
Hva tenker DU Lille L som ser meg skrive denne tråden etter å ha startet egen EW tråd med så masse lovord :rofl: :knegg:
Snakk om å klare å bestemme seg, nesten flaut vet du :p
Men som SSS sa til meg og: synes den liknet noe fra hjelpemiddelsentralen ifjor jeg å! :humre: Helt enig, men nå er jeg litt mer her :elsker:
Ville gjerne hatt EW til stort barn, men gikk plutselig opp for meg hvor små de baby-tassene er :skummelt:
Hahhaa... sorry.. måtte bare inn å le litt... :rofl: :fnise:
Tidl. bruker
26-06-2007, 23:30
nei snipsidupps det var bare noe intern humor mellom meg og lilleL det.
Hva tenker DU Lille L som ser meg skrive denne tråden etter å ha startet egen EW tråd med så masse lovord :rofl: :knegg:
Snakk om å klare å bestemme seg, nesten flaut vet du :p
Men som SSS sa til meg og: Helt enig, men nå er jeg litt mer her :elsker:
Ville gjerne hatt EW til stort barn, men gikk plutselig opp for meg hvor små de baby-tassene er :skummelt:
Hehehe.... jeg lo av noe internt mellom meg og snippsnappsnute.. :fnise:
Men, jeg fikk EW min i dag, og etter å studert buggisen nøye og inngående på treff.. hehe.. har jeg falt på av Xploryen og EW blir her. Buggisen jeg har bestilt råker videre til sin neste eier som venter spent. ;) Her er det andre kriterer som gjorde at jeg bestemte meg ;)
- Jeg må vinterhjul å buggisen, og da er disse låst hele tiden. Da er vitsen med de svingbare hjulene borte, og jeg kan liksågodt ha alle 3 hjulene store og med luft i. Årsaken er 15 m snø som kommer hit i oktober som regel, og ligger til april/mai, og om jeg da må ha vinterhjul som er låste halve året, så er litt av vitsen borte for min del. Da bruker jeg heller Xploryen til siste dag, og så EW resten av vinteren ;)
- Det ble rett og slett fornuften som talte, hehe...
Neida, men det med hjula var mest overveiiende for meg. Har prata med et par stk som har buggis her oppe og begge de må ha vinterhjula på med en gang snøen kommer. Det er håpløst. Det eralltid dårlig brøyta her, og høye kanter ;)
Kjenner meg igjen da.. jeg vingla mellom buggis og Xplory, det ble xplory. Da var vi egentlig i butikken for å kjøpe en buggis.. hehe.. Og så reserverte jeg en OTH, men endte med å bestille en EW på babyjungle. Og nå angrer jeg ikke et sekund på noen av valgene.
Det er hver sin smak og behov som må avgjøre ;)
Tidl. bruker
26-06-2007, 23:41
man kan snu styret over å kjøre med store hjula først. det gjorde jo alle før de vinterhjula kom. de var jo en nyhet i år.
går så fint så.
man kan snu styret over å kjøre med store hjula først. det gjorde jo alle før de vinterhjula kom. de var jo en nyhet i år.
går så fint så.
Mja... joa.. men da sitter jo tuppa fra meg likevel ;)
Hehe... bare til å innse det.. det er visst den ene tingen jeg ikke kommer til å ha på lista mi ... hihi... men kanskje jeg prøver den om noen år.. hvem vet..?
Snuppsi*Duppsi
26-06-2007, 23:46
Hihi, skjønte det, men er jo litt ironisk at jeg lager denne tråden :p
Vi bor i Buskerud og hender vi får masse masse snø, men da er jeg sjeldent ute :humre: Og vintern varer stort sett ikke lenge her rundt Drammen. Hvor er det du bor Lille L?
Jeg har aldri sett en buggis LIVE i bruk, kun på stand i butikken.
Hva er de små hjulene laget av forresten??
Er fælt hvor opptatt jeg skal være av vogn og sånt, aldri ofret det en tanke før jeg ble gravid :fnise: Og det er ikke hvem som er mest populær som er det viktige, men jeg har jo TONN med kriterier jeg helst vil ha oppfylt :stønn: Og mine venninner som ikke engang VET hvilken vogn de skal bruke.. Hihi.. Hun ene får en vogn brukt, aner ikke merke, type eller noe. Bare at den går framover, bakover, har brems og kalesje :knegg:
Hehehe.... jeg lo av noe internt mellom meg og snippsnappsnute.. :fnise:
Men, jeg fikk EW min i dag, og etter å studert buggisen nøye og inngående på treff.. hehe.. har jeg falt på av Xploryen og EW blir her. Buggisen jeg har bestilt råker videre til sin neste eier som venter spent. ;) Her er det andre kriterer som gjorde at jeg bestemte meg ;)
- Jeg må vinterhjul å buggisen, og da er disse låst hele tiden. Da er vitsen med de svingbare hjulene borte, og jeg kan liksågodt ha alle 3 hjulene store og med luft i. Årsaken er 15 m snø som kommer hit i oktober som regel, og ligger til april/mai, og om jeg da må ha vinterhjul som er låste halve året, så er litt av vitsen borte for min del. Da bruker jeg heller Xploryen til siste dag, og så EW resten av vinteren ;)
- Det ble rett og slett fornuften som talte, hehe...
Neida, men det med hjula var mest overveiiende for meg. Har prata med et par stk som har buggis her oppe og begge de må ha vinterhjula på med en gang snøen kommer. Det er håpløst. Det eralltid dårlig brøyta her, og høye kanter ;)
Kjenner meg igjen da.. jeg vingla mellom buggis og Xplory, det ble xplory. Da var vi egentlig i butikken for å kjøpe en buggis.. hehe.. Og så reserverte jeg en OTH, men endte med å bestille en EW på babyjungle. Og nå angrer jeg ikke et sekund på noen av valgene.
Det er hver sin smak og behov som må avgjøre ;)
Mja... joa.. men da sitter jo tuppa fra meg likevel ;)
Hehe... bare til å innse det.. det er visst den ene tingen jeg ikke kommer til å ha på lista mi ... hihi... men kanskje jeg prøver den om noen år.. hvem vet..?
Du snur jo da bare hele setet....
Mamma Rosa
27-06-2007, 09:03
Du snur jo da bare hele setet....
Jepp. Jeg klikket og løftet bagen/sittedelen og snudde, med barnet i, om jeg vippet styret. :)
SD: OL byen....
LP og S: Ja det går jo, men den passer rett og slett ikke for meg og mitt behov. Føler JEG. Hver vår smak ;)
Mamma Rosa
27-06-2007, 09:53
SD: OL byen....
LP og S: Ja det går jo, men den passer rett og slett ikke for meg og mitt behov. Føler JEG. Hver vår smak ;)
Jeg var ikke ute etter å prakke på deg noen vogn her. ;)
Bare kommenterte det, slik at ikke andre tror man ikke får hatt barnet mot seg om man snur styret.
Skjønte det.. ;)
Vet man kan snu setet, men poenget for vår del som SD spurte om.. er at jeg ikke vil selge X ;) Og da er det ikke vits med Buggis for vår del ;) Selv om man kan snu setedelen ;)
Sunny423
27-06-2007, 10:32
.....
Man kan altså snu setet, men ser andre har svart på dette før meg.
Snuppsi*Duppsi
27-06-2007, 17:00
Høres knall ut!
Fikk demonstrert vogna med sportsdel i dag av snille, snille 9na med barn som tok tiden til å hjelpe meg før hun dro på ferie :glis:
Da mangler jeg en demonstrasjon av bagvogn (snakker med Smula) oooog å få presentert og vist det til sambo på noe vis. Han er heeelt åpen for vogna, men vil se på den selv.
SnippSnappSnupi:
Kunne jeg bedt om noen fler bilder av den beige/sand trekket ditt? :blomst: Sånn av kalesje oppe, kalesje nede, hvordan den ser ut inni etc :blond: (Kravstor jeg?? Neeeeida :p)
Er det trekket fleece eller av det nye stoffet?
Vurderer å ikke bestille sun canopy hvis det holder med ikke-fleece.. Og da synes jeg det beige virket fint, ellers tenker jeg på svart. (Ønsker grå/blå fleece vogn i utgangspunktet).
Tussi jenta
27-06-2007, 17:31
Jeg bare elsker vogna.
Har bekkenløsning og det går veldig bra med den vogna, kan ikke forstå hvordan det skulle ha gått med en annen vogn.
Vi har logico s sete og graco adapter og det passer perfekt det.
Vi har da trilla vogna både på gress, grus og i skog, går bra det. Har ikke brukt den på vinteren ennå da, men vi bor et sted med mye snø. Men regner med at det går veldig bra.
Tidl. bruker
27-06-2007, 17:38
klart jeg kan! ellers ligger det sannsynlig sand suncanopy på posten jeg henter imorgen som jeg ikke skal ha, også sort flis (brukt vurderes solgt).
bilder:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/07juni333.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/07juni340.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/07juni341.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/07juni347.jpg
Snuppsi*Duppsi
27-06-2007, 17:47
SSS: Tuuuuusen takk :glis: Er den beige fleece eller av den nye typen? (Kanskje den nye typen ser lik ut?) Usikker på om beige/sand eller svart ikke-fleece trekk til "sommerbruk". Sambo har litt lyst på svart ;)
Sånn forresten.. Trenger man egen sun canopy om man kjøper det nye stofftypen? (Det de på babytrader kaller: Tailored Fabric (not fleece) col)
Hørte noe om at det svarte trekket drar til seg mye lo og støv?
Snuppsi*Duppsi
28-06-2007, 14:43
Var på Ikea og kjøpte babystasj i dag (VAR EN MANN SOM TRILLET RØD BUGGIS DER!!!!), og dro selvfølgelig sambo med på Barnas Hus for å demonstrere Buggis :snill:
Han var litt stille, synes nok fortsatt hjulene foran virker pinglete, men er nok definitivt på gli. Han presterte å si at han ventet på min avgjørelse (eller noe sånt), men ville jeg skulle gi det en uke og tenke litt. Så ikke jeg tok en overilet avgjørelse. Noe jeg er sikker på at jeg ikke gjør.. Jeg VIIIIL ha denne vogna!!
Og det nye stoffet (hvis det var det jeg så prøver av) var kjempefint!!
Ble ikke mindre forelsket i vogna nå liksom.
:elsker: :elsker: :elsker: :elsker: :elsker: :elsker: :elsker:
Snuppsi*Duppsi
30-06-2007, 17:23
JIPPI!!! :jippi: :jippi:
Da har jeg endelig bestilt min Bugaboo vogn!!! :glis: TUUUUUSEN takk til alle dere som har hjulpet meg!
Jeg går nå og venter på:
Blå/grå fleece Bugaboo Cameleon
http://www.babytrader.eu/shop/images/bugaboo/dark-grey-and-blue.jpg
Med dette tilbehøret:
Akta Graco bilstoladapter
Koppholder (måtte ha) :p
Svart nylon trekk
Vinterhjul
Svart/grå parasoll
http://www.babytrader.eu/shop/images/bugaboo/umbrella-black.jpg
Wooohoooo ! :lykkelig:
Tussi jenta
30-06-2007, 17:29
Gratulerer med kjempe stilig vogn!!!!
Mannen var og trilla våres røde buggis på ikea for noen dager siden.:humre: Men kan like godt ha vært noen andre da.
Men vi var i går og trilla på et stort kjøpesenter og der sto det en gjeng gutter rundt 18 år gamle og de kommenterte vogna vår to ganger og sa det måtte være den råeste vogna de noensinne hadde sett.
Snuppsi*Duppsi
30-06-2007, 17:38
Takk takk :glis:
Var på Ikea Slependen mellom kl 11 og 12 på dagen ca tror jeg.. Vi så den ved kafeteriaen ved toalettene der ;)
Jeg sa vel ganske høyt til sambo at: "SE DER!! Det er en buggis!" :fnise:
Så artig med de som kommenterte da :-)
Gratulerer med kjempe stilig vogn!!!!
Mannen var og trilla våres røde buggis på ikea for noen dager siden.:humre: Men kan like godt ha vært noen andre da.
Men vi var i går og trilla på et stort kjøpesenter og der sto det en gjeng gutter rundt 18 år gamle og de kommenterte vogna vår to ganger og sa det måtte være den råeste vogna de noensinne hadde sett.
Tussi jenta
30-06-2007, 18:47
Var på furuset vi da, så da var det ikke oss.:humre:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.