PDA

Se hel versjon : Teutonia Spirit S3

Autofil
28-06-2007, 00:42
Erfaringer?
Tar den stor plass sammenlagt?

Vil ha en trehjuling med vendbar sittedel, håndbrems og svingbart forhjul.
Må fungere utenfor allfarveg, men skal ikke dra den med meg til skogs.
Såvidt jeg ser er det stort sett bare denne som havner i nevnte kategori. Quinny Comfort er prøvd og forkastet. :knegg:

Skal til Danmark/Tyskland og har derfor muligheten til å få den relativt billig. Det er Fashionutgaven jeg lurer på. Har aldri likt alle lukene, lommene og glidelåsene på Teutonias kalesjer, og Fashion er helt enkel og grei.

Fjolla
28-06-2007, 06:16
Vi var kjempefornøyd! :jupp:

Den veier jo litt mer enn OTH og TFK ++, men ikke noe som man merker når man triller synes jeg. Veldig stødig, robust og lun, og med Fashion-utgave har den et tøft og stilig, men også rent design :jupp:

Men den tar litt plass sammenlagt, det gjør den. Den blir fhv lang, mest like lang som OTH, pluss at den bygger mer i høyden. Så akkurat det er et lite minus, i tillegg til at den ikke ligger helt stødig, men gjerne vipper på framhjulet når den ligger sammenslått i bilen og fort får skraper på understellet (på bøylen i front). Men det er liksom det eneste negative synes jeg, og fullt overkommelig! ;)

snuppa
28-06-2007, 08:14
Kan få kjøpe min *blunkeroghinterveldig*
Skal til haugesund snart :knegg:

Tuppa
28-06-2007, 08:24
Har akkurat bestillt en!!
Så jeg håper jeg blir fornøyd.

Det er ofte en sammenheng mellom gode stabile vogner, og vekt og plassen de tar sammenlagt. Man kan ikke få i pose og sekk liksom.

sessan&prinsessan
28-06-2007, 08:58
Fashion är alldeles nydelig:sikle:

Ellers ingen erfarenhet, den vagnen satt mannen foten ned for:shock: den var stygg enligt han........:mumle:

så den hamnar under otestede drömmar för mig:humre:

-pernillemor-
28-06-2007, 09:55
Hvordan er sittestillinga på spirit S3? Tilbakelent eller rett opp? Er det helt flatt liggestilling å den?

snuppa
28-06-2007, 10:07
Hvordan er sittestillinga på spirit S3? Tilbakelent eller rett opp? Er det helt flatt liggestilling å den?

Rett opp sittestilling og helt flat liggestilling... Vendbar sitteinnsats.

jeinta78
28-06-2007, 10:45
Den kan både legges sammen hel, og i to deler, det siste er anbefalt ettersom man da slipper at den blir så ripet opp under. Vi har stasjonsvogn, og har plass til å legge de to vogndelene ved siden av hverandre, men den tar ikke så mye plass hvis de to delene ligger oppå hverandre, eller vognen er slått sammen hel. Tror nok at den passer fint i de fleste normale bagasjerom.
Vi er fornøyd med vognen, det eneste er at jeg synes den lett blir ustabil med sittedelen vendt utover. Dette dersom du feks har stelleveska festet på håndtaket. Har kjøpt vognvekter som jeg har festet på. Ellers er det vanskelig å legge ting i kurven under vogna når sittedelen er vendt mot deg. Fikk forøvrig et tips om at det går an å kneppe opp ved kurven, men har ikke prøvd det selv ennå.
Fashion er kjempebra, enig med deg at det ser mye bedre ut!
Tror vogn med håndbrems bare er å få kjøpt i tyskland, evt gjennom en forhandler som importerer direkte fra tyskland.
Den er god å trille på alle harde underlag, men grusen i gårdsplassen vår kommer den seg nesten ikke gjennom, gitt:-)