PDA

Se hel versjon : Sittestilling TFK vs OTH

Fjolla
28-06-2007, 06:13
Noen som vet hvordan full sittestilling er i TFK vs OTH?

OTH blir om mulig for tilbakelent for poden vår som IKKE liker hvilestilling i det hele tatt; skal helst sitte rett opp og ned, eller framover... Lurer derfor på om TFK har litt rettere rygg??

Athiqa
28-06-2007, 08:07
JEg er ikke hundre prosent sikker, men jeg mener at TFK har lik sittestilling som Comforten, med andre ord 90 grader. Den har vel ikke dette skrå sittepartiet heller.

Adrienne
28-06-2007, 09:06
TFK er litt bedre i sittestillingen enn OTH synes jeg. Lillesøster satt iallefall ikke godt i OTH, det ble altfor tilbakelent for henne, men i TFK-en satt hun mye bedre. Den er ikke helt rett i ryggen, men rett nok. Vi hadde samme problem med EW og Quinny Speedi, så de vognene ble også diskvalifisert på samme grunnlag. Litt synd, for jeg synes både OTH og EW er finere i design enn TFK. Men vi valgte komfort over utseende.

En annen positiv ting med TFK er jo at man kan heve fotbrettet, noe som er bra når barnet er lite.

Tidl. bruker
28-06-2007, 09:10
HVa med den nye easywalkeren da? Syns den var kjempe lik oth jeg da.. bare sittestillingen så bedre ut.

Adrienne
28-06-2007, 09:17
HVa med den nye easywalkeren da? Syns den var kjempe lik oth jeg da.. bare sittestillingen så bedre ut.
Dersom det er EW sky du tenker på så synes jeg den var altfor tilbakelent for lillesøster den også.

Fjolla
28-06-2007, 10:49
Liker ikke EW Sky, så den er ikke et alternativ :hehehe:

Men fint å høre erfaringen din Adrienne, bekrefter det jeg selv har en oppfattelse av ;)

Hedvig
28-06-2007, 14:31
Jeg har satt småen i en TFK og jeg syns nok at han ligger tilbakelent der, ja. Jeg valgte en Teutonia S3, pga sittestilling og fordi en ikke kan snu kjøreretningen i en TFK.

HoneyPuff
28-06-2007, 15:27
Tfk er ikke tilbakelent når den er i full sittestilling. Den er så rett i ryggen som det kan bli,og fremdeles være behagelig. Vår gutt liker ikke å sitte tilbakelent, derfor valgte vi bort bl.a EW. Vi bruker bare to stillinger; full sitte- eller full liggestilling..:humre:

sessan&prinsessan
28-06-2007, 17:25
Tfk har MYCKE bättre sittstilling:nikker: än oth.

Hedvig
28-06-2007, 18:12
Tfk er ikke tilbakelent når den er i full sittestilling. Den er så rett i ryggen som det kan bli,og fremdeles være behagelig.

Innsatsen er jo tiltet, så den er absolutt tilbakelent.

Tommeline81
28-06-2007, 18:23
K sitter ganske så rett i ryggen i OTH. Drar alt stoffet bak ryggen og strammer til og vips så sitter han ganske så rett. Men han liker helst å sitte helt fremme med bumperbaren så ryggen hans er ikke borti ryggen på vogna. Digger vår OTH iallefall, både mor, far og sønn. Også ser den jo bedre ut enn både Easymalker sky og TFK ;)

Emmeline81
28-06-2007, 18:33
TFK er nok rettere i ryggen enn oth ja. Men så skrår setet i oth litt også, noe den ikke gjør i TFK vogna. Tror nok det er en vanesak for barna også. Junior satt litt dårlig i OTH`en i starten, men nå sitter han helt fint i vognen.

HoneyPuff
28-06-2007, 18:37
Innsatsen er jo tiltet, så den er absolutt tilbakelent.
Vår er iallefall ikke tilbakelent.

Hedvig
28-06-2007, 19:35
Vår er iallefall ikke tilbakelent.

Okei.