Se hel versjon : Dere som har importert flere ganger
Mamma Rosa
28-06-2007, 16:38
Har dere måtte sende inn info. (personnummer osv) for hver pakke?
Eller har posten alt liggende, slik at de fortoller og sender pakken igjennom med engang?
Når du skrev under sist, så skrev du vel om at dei kunne fortolle varene i fremtiden for deg. Så mulig du slipper. Men du får sikkert spørsmål om kvittering, viss den ikke følger med.(som det av og til ikke gjøre)
Mamma Rosa
28-06-2007, 16:47
Når du skrev under sist, så skrev du vel om at dei kunne fortolle varene i fremtiden for deg. Så mulig du slipper. Men du får sikkert spørsmål om kvittering, viss den ikke følger med.(som det av og til ikke gjøre)
Jeg gjorde dette aller første gangen. Når jeg fikk siste derimot måtte de ha infoen på nytt.
Derfor lurer jeg på om de vil gjøre det denne gangen også.
Det er uavhengig av avsender, ikke sant?
De skal vel ha det for hver gang tror jeg. Om ikke avsender har ordnet papirene først. Babyjungle ordner dette selv, du oppgir personnr til dem, og de sender papirene direkte til tollvesenet, slik at pakka blir fortolla uten å måtte stå der. Da kommer pakka direkte til deg, med sånn må ikke åpnes lapp på :fnise: :blunke: og så kommer fakturaen på tollen etterpå. Om du ikke har gitt et generelt samtykke, eller registrert deg som nettkunde feks så må du sende for hver gang. Da oppbevares ikke dine personopp. mer enn til akkurat den pakka...
Det er hvertfall lovteksten i henhold til slike ting.. praksis er noe annet :)
Da vet jeg faktisk ikke, jeg har sendt det i endten mitt eller mannen sitt navn, så husker ikke hva jeg måtte sist.
Hmm.. det sto da virkelig et annet navn i sta:humre:
Hehehe..Lady Pink.... lei av å være Lady?
Mamma Rosa
28-06-2007, 17:10
Takk for svar! Jeg får bare vente og se hva som skjer da..
Hehehe..Lady Pink.... lei av å være Lady?
Ja, nå var jeg lei av "kamuflasjen".
sessan&prinsessan
28-06-2007, 17:17
Ja, nå var jeg lei av "kamuflasjen". Oj hela kittet is back, avartar & nick...... Nu känner jag dig igen ivartfall:humre:
Mamma Rosa
28-06-2007, 20:31
Oj hela kittet is back, avartar & nick...... Nu känner jag dig igen ivartfall:humre:
Trodde de fleste visste at det var meg jeg...
sessan&prinsessan
28-06-2007, 21:26
Trodde de fleste visste at det var meg jeg...Kanske dom som hänger på FP också ja, men vi trofaste:humre: kanske inte tatt den nej.
Mamma Rosa
28-06-2007, 21:33
Kanske dom som hänger på FP också ja, men vi trofaste:humre: kanske inte tatt den nej.
Trofaste? Er det om man henger kun på ett forum?:humre:
Mamma Rosa
29-06-2007, 06:44
welcome back! :klemmer:
:klemme:
Tobbes mamma
29-06-2007, 07:04
Har vel ikke vært den hardeste nøtta å knekke at Lady Pink = Mamma Rosa. Men godt du viser ditt sanne jeg igjen snuppa! Har savna den avataren din litt jeg. :fnise:
Mamma Rosa
29-06-2007, 07:09
Har vel ikke vært den hardeste nøtta å knekke at Lady Pink = Mamma Rosa. Men godt du viser ditt sanne jeg igjen snuppa! Har savna den avataren din litt jeg. :fnise:
:smask:
mammmamia
29-06-2007, 10:05
Trodde de fleste visste at det var meg jeg...
Ikke jeg! Lurte på hvor puppen hadde tatt veien ja..! :lol:
Blue Lady
29-06-2007, 10:06
Har kun sendt personnr til Posten en gang.
har av og til fått brev fra Posten fordi brevsendinger og pakker har manglet verdibeskrivelse..men det blir jo noe litt annet da.
sessan&prinsessan
29-06-2007, 10:33
Trofaste? Er det om man henger kun på ett forum?:humre: Ja sån skämt å sido!
Tidl. bruker
29-06-2007, 13:12
Takk for svar! Jeg får bare vente og se hva som skjer da..
Ja, nå var jeg lei av "kamuflasjen".
nå skjønte ikke jeg noenting med en gang her ! :dum:
Snuppsi*Duppsi
29-06-2007, 13:25
Litt utenfor tema, men håper noen kan svare..
Hvor mye er det vanlige tollgebyret (postens) på?
Når man bestiller barnevogn og stasj og de tar 100 og noe for å fortolle det og fikse moms liksom.. Er det 170 kr?
Miss Undercover
29-06-2007, 13:29
:rørt: Musepuppen er tilbake jo!
Jannicke81
29-06-2007, 18:24
Trodde jeg hadde forvillet meg inn i en gammel tråd jeg nå...
Velkommen tilbake ja :fnise:
Syns det er forskjell fra gang til gang jeg... virker ikke som det er no system på det egentlig.
Mamma Rosa
29-06-2007, 20:26
:takker: :rørt:
Nå er pakken kommet og de hadde fortollet den uten at jeg trengte sende inn noe denne gangen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.