PDA

Se hel versjon : Maisgrøt av maismel......hvordan i huleste får man det til?

siss
31-01-2002, 20:38
Jeg skulle være så flink jeg, at jeg gikk i en helsekostforretning og kjøpte både risgrøt og maismel, som jeg skulle lage til Emil.

Risgrøten var jo en grei sak, det var jo barnematprodukt, GranoVita, og ikke noe problem å lage til.

Så, i går skulle jeg altså snekre sammen litt grøt av den maismel-greia. Jeg hadde selvfølgelig kastet posen det lå i, og lagt det i en eske. Men pytt, tenkte jeg, varmet vann og hadde i maismel....... og hadde i maismel........og hadde i maismel..... fy søren det tok lang tid før det ble tykt..... men til slutt hadde det da endelig fått en slags grøtkonsistens........ og så skulle jeg smake da, før jeg puttet dette i munnen på Emil, og godt var det, for dette var jo bare vått mel....... jeg fikk akutt ståpels, og freste og spytta i vasken etterpå.....FYYY for noe stygt....

Og noe galt måtte det jo være, for det der var IKKE grøt, det var en smørje med mel og vann, ublandet sådan omtrent...

Hvordan skal man egentlig gå fram når man lager grøt av sånnt mel???

:???:

Ramgad
01-02-2002, 16:07
Kjøpte vanlig maizena jeg.
Der står det på siden av boksen, velling og grøt.

Grøten husker jeg i hodet:
8 dl melk
1 dl maizena
1 ss sukker

En fjerdedel av denne porsjonen er knallbra. Bruker du morsmelk(serstatning) kan du droppe sukkeret tenker jeg. Bland maizena i litt av melka først, så den ikke klumper seg. Deretter skru på plata og kok opp i 2 minutter.

siss
01-02-2002, 21:25
Koke ja......... ja det var jo det eneste jeg ikke tenkte på:uff:

Takker så mye Ram, dette må prøves ut, kjøpt en sånn dunge med mel, noe må jeg jo gjøre med det!

:kidoki:

Mmmari
21-08-2003, 19:37
Jeg leste på en baby/barne side at man ikke skulle bruke Maizena.

Men jeg leste ikke noe mer om det, så hvorfor vet jeg ikke.

Kanskje en ide å snakke med helsesøster først.
Bedre å være på den sikkre siden. ;)