PDA

Se hel versjon : Tips til mat med svine indrefilet


LilleBamse
04-04-2003, 13:26
Er det noen som har noen tips å komme med. Det går likssom i det samme her...

VIANA
04-04-2003, 13:50
Hva som er forskjell på biffene er jeg ikke sikker på,men denne oppskriften er med entrecote-biff.Og er nydelig:
2 porsjoner:
2 biffer a ca 200 g
2 ss margarin
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
1 pk gratonerte poteter med skall
1/2 pose gourmet grønnsaksblanding
1 tomat i skiver
ca 1/2 dl revet hvit ost
1ss finhakket timian


Potete lages etter oppsktift på pakka.Tilsett gr-saker de soste 10 min av steketida.
Krydre og stek biffene ca 1 min på hver side
Ta potetformen ut av ovnen når det er igjen 5 min av steketiden.Legg biffene oppå potetformen sammen med tomatskiver og litt timian.
Strø revet ost på toppen og stek i 5 min.

Serveres med ferskt og godt brød

Nennemor
04-04-2003, 20:18
Filet Oscar,

Stek indrefiletene, server med Choronsaus (Bernaissaus med en ss tomatpuré oppi) asparges og reker, kokte eller bakte poteter til.

Altså pynt med asparges og reker, evnt. krepsehaler, oppå filetene.

Dette smaker utrolig godt. :)

Annevenn
05-04-2003, 21:15
Svin indrefilet er innmari godt i wok! Grønnsaker av alle slag kan brukes.

Skal teste en av de andre oppskriftene en dag, har kjøpt masse kjøtt på tilbud på Obs i uka!

susse
01-05-2003, 22:56
Vi helsteker indrefileten i ovnen. Gnir den inn med pepper og pakker den inn i westfaler skinke. Pensler med olje og steker på 175 grader til den har 70 grader. Bruker steketermometer.
Du kan også lage god "innpakning" av brød, persille, hvalnøtter og krydder som du kjører i foodprosessor, rull kjøttet i egg først, så i blandingen før du steker det.
Vi lager ofte grønnskasrøre av sqash, paprika, tomater, chili, og løk ved siden av. Vi spiser ikke poteter.

Bebop
10-05-2003, 11:31
Svinefilet
Matfløte eller kaffefløte + melk
Hvitløk
Gorgonzola eller Norzola
Pepper
Fersk champignon
Margarin til steking

Skjær filetene opp i passe biter (1,5-2 cm tykke), og stek dem. Hell fløte og melk over (alt etter hvor fet du vil ha sausen) og blåskimmelost oppi (jeg pleier å bruke en halv ost). Krydre med pepper og MYE hvitløk, og la det småkoke til osten har jevnet sausen (og gjerne litt til). Ha ikke salt oppi før du har smakt på sausen, for osten er rimelig salt. Ha kjøtt og saus oppi en ildfast form eller bolle, og stek den oppkuttede soppen i smør til den er myk og fin. Ha soppen oppå kjøtt og saus.

Serveres med ris og kokt brokkoli. :nam: Dette er godt!