PDA

Se hel versjon : Lyst på noe annet enn vanlig brødmat en kveld?


Nome
09-02-2002, 01:40
Ikveld ble klokken 21:00 og vi hadde enda ikke fått i oss noe middag! Syns det blir litt i det seneste laget å lage storemiddager når klokken er så mye, så jeg lurte på hva jeg kunne lage som ikke var så mye jobb, men allikevel godt.

Hva med noen litt finere ostesmørbrød?? Nesten som pizza??

Her er hvordan jeg laget det (regnet i ca-mål da jeg tok det på gefûlen);

1 halv, stor løk
1-2 fedd hvitløk
250 g kjøttdeig
200 g. moste tomater (hermetisk)
1 ss mel
ca 2 dl vann
salt, pepper og krydderier etter smak
1 loff og litt ost.

Finhakk løk og hvitløk. Ha det i en varm panne til løken er blank (ikke brun), ha i kjøttdeig, stek på middels varme til kjøttet er sånn passe stekt (ikke svidd altså
;) ). Så drysser du melet over og røre det inn. Tilsett tomatene, og deretter vannet. Krydre etter smak, og la det småkoke under lokk i 5-10 minutter. Blir det veldig vått kan du bare ta av lokket de siste minuttene.

Skjær en hel loff på langs slik at du får 4-5 lange skiver og hell over litt olje, fordel kjøttsausen utover dem og legg på ost. Pizzakrydder på toppen.

Stek i 15 minutter i ovnen på ca 200 grader.

Nam!!! Nesten akkurat som pizza , men bare litt enklere.. Denne kjøttsausen er en forenklet versjon av en jeg så i en kokebok, og kan også brukes som basis til lasagne (lag ca dobbel porsjon av denne). Da lager du også en enkel ostesaus av smør, melk og mel (som hvit saus) , salt og pepper og til slutt osten. Begynn med kjøttsaus, ha ostesaus oppå, legg pastaplater, og så gjentar du det hele oppover i noen lag. Avslutt med revet ost. Stek i 15-20 minutter på ca 220-250 grader.

Disse burde du prøve!!!!:nam: :fest: :kidoki:

Abritta
09-02-2002, 01:43
Huff, nå ble jeg SULTEN:nam: :nam:
Det så kjempegodt ut:D