PDA

Se hel versjon : Kvæfjordkake!!


Annabelle
09-05-2003, 18:56
Heisann!

Noen som vet?
Det jeg lurer på er: Kan man lage bunnen/flaka på fredag, fylle den med vanilje/rom-kremen på lørdag, og servere den på søndag?

Eller vil den ikke være fersk nok på søndag da....?

Har nemlig fått bestilling på denne Kvæfjordkaka/Verdens beste, men hun som skal ha den, må av bestemte grunner ha den før 12 i morgen.

...Får litt knapp tid i morgen, hvis jeg må bake hele greie før 12....med to unger rundt bena... Og kaka har jeg kun bakt 2 ganger før... så jeg er ikke helt stø på den liksom... :uff:

LilleVirre
09-05-2003, 22:09
Min erfaring er at hvis du tar på kremen på lørdag og skal bruke den søndag, så har marengsen lett for å bli litt myk/sei.

Men jeg tror det går greit å lage marengsen på fredag, men det er jeg ikke helt sikker på.

puu
10-05-2003, 13:29
Kan du ikke lage alt klart, så kan hun fylle den selv?

Annabelle
10-05-2003, 17:49
Takk for svar! :) Laget kaken i morges allikevel, jeg. Det gikk ganske greitt selv med minstemann rundt bena:D .

Hun som skal ha kaken ville jeg skulle lage den helt ferdig, ellers så foreslo jeg nettopp det - at hun kunne fylle den selv. Men hun syntes hun hadde nok å stri med (konfirmasjon, se).

Har laget denne kaken dagen i forveien før også - og den har vært god dagen etter. Så da er det bare å krysse fingrene....:uff: