PDA

Se hel versjon : "Kan" du en god potetsalat?


Fioline
14-05-2003, 11:20
Har aldri laget potetsalat selv, før!:o Men nå har jeg pløyd igjennom endel kokebøker her uten å finne en potetsalat jeg har lyst til å lage. Er det noen som har en god oppskrift å dele med meg?

Den må passe til roastbiff eller skinkestek!

Missy
14-05-2003, 11:48
På sommerstid lager jeg alltid potetsalat selv. Og den har jeg fått mye skryt for.

Jeg koker noen poteter som jeg skjører opp. Så blander jeg i litt løk, purre, mais.. alt etter hva jeg har i huset.

Majonesblandinga består av halvt om halvt med rømme om majones. Og krydder. Jeg bruker urtekrydder.

Det er bare å prøve seg frem.

Lykke til.:)

Jaffa
16-05-2003, 01:21
Her er min favoritt - har ingen mål, for oppskrifta har jeg mistet for lenge siden, og tar alt etter hodet:)

kokte poteter i biter
løk, gjerne gressløk

+ en blanding av
rømmekolle og litt majones (jeg bruker ekstra lett majones)
sennep
salt og pepper

liker du hvitløk ha så bruk det også.

Fordelen med denne er at den er ganske mager.

Annie
16-05-2003, 01:29
Og her bruker jeg kokte poteter, pittelitt hakket rå løk og ganske mye sånne sure, grønne epler, vet du. :p Det blir friskt og godt. Dressingen er rømme(kolle) halvblandet med majones, og så spriter jeg den opp enten med litt saft fra sylteagurkene eller med hvitløk og godsaker fra krydderhylla.

Hege72
16-05-2003, 15:59
Hva slags krydder bruker dere??

Annie
16-05-2003, 19:40
Hvis potetsalaten kun skal brukes til fisk, så sverger jeg til en krydderblanding som heter Skjærgårdskrydder. Ellers bruker jeg en dæsj av ditt og datt, men mest urtekrydder og litt nykvernet pepper. Sikkert andre som har mer fantasifulle krydderier!

Anitra
23-05-2003, 15:42
Og jeg lager den slik, koker opp poteter, som kuttes i biter og avkjøles litt..
Vårløk skjæres opp, samt røde epler.
Litt salt og pepper.

Bruker 3 ss ravigottesaus til 3 dl rømme. Alt mixes sammen når potetene er avkjølte, og den kan godt stå en halvtime på benken, slik at smaken setter seg ;)

Labine
24-05-2003, 15:32
Alle tips er herved notert av meg også, synes nemlig kjøpesalatene er PYTON!

Princess
26-05-2003, 02:05
Takk Missy, den potetsalatan skal jeg prøve til kylling eller noe annet godt en dag!!:mervink:

Cile
26-05-2003, 20:36
Kokte poteter i terninger
1 boks lettrømme
1 pk lett majones
saften av en liten halv sitron
ca 1 ss vorchestersaus
Finhakket purreløk etter smak
pepper etter smak


Skikkelig deilig

Princess
27-05-2003, 13:10
Hei Cile!
Jeg skriver ut din oppskrift også jeg, morsomt å sammenligne flere oppskrifter og prøve seg fram!:vink: