PDA

Se hel versjon : Når kan han få vandlig melk?

Mica
11-02-2002, 19:51
Legger denne inn her også siden ingen hadde svart meg....

Når kan han få vanlig melk?
Philip er nå blitt 9 og en halv mnd. Den melken han har fått er pupp.
Nå fortiden er puppen ganskeupopulær, og den eneste gangen i døgnet han er glad for pupp er hver morgen.
Ellers drikker han masse vann. Siden det er melk i grøten han får til morgen og kvelds, får han nok i seg litt, men kanskje ikke nok melk??? Jeg lurer veldig på dette
Når kan han få vandlig melk? Og hva skal man gi når man gir melk, skummet eller lett? (drikker bare skummet melk selv)

Er det noen av dere som vet noe om dette?

Klem fra

Ramgad
11-02-2002, 20:35
Her er hva jeg tror jeg husker å ha lest:

Barn bør ikke få melk før de har fylt et år.
Da er det H-melk som er best, grunnet fettinnholdet.

Hils Philip! Altfor lenge siden.

Tingeling
11-02-2002, 21:01
Jeg har hørt akkurat det samme som Ramgad.

Men her i huset "syndes" det på den fronten også. Emil får både skumma melk og yoghurt. Men bare i små mengder. Tror forresten at han har fått utslett av litago youghurten så den avventer vi en liten stund til. Må legge til at han bare får melk i helgene når han spiser frokost sammen med oss. Og det er bare ett par slurker.

Acsa
18-02-2002, 11:50
H-melk eller lett de først par årene, ikke bare for kaloriene, men fordi de trenger de fettløselige vitaminene som finnes i melkefettet.

Vi har brukt vanlig melk i mat fra Ylva var ca. 9 måneder, men ventet med å gi henne vanlig melk å drikke til hun var et år, vi har gitt Collet erstatning ettersom hun fra 9-månedersalderen ville ha mindre og mindre pupp og jeg ikke får til å pumpe.