Se hel versjon : ang grøt....
kr.sand mamma
11-02-2002, 21:01
hei!
lurer på om noen vet om jeg burde gi en flaske med vann, etter jeg har gitt tulla grøt (hun er 3,5mnd)....? syns jeg har hørt noe om det... så er det noe som vet? :)
glad for svar :D
:klem:
Ja! Når man begynner med fast føde trenger de også vann som tørstedrikk. Oscar tar bare noen slurker for han liker det ikke, men jeg tilbyr det iallefall til ham.
:klem: fra Nicky
Tidligere bruker
11-02-2002, 22:38
Jeg gir Patrick en flaske med vann når han får grøt. Er ikke alltid han drikker av den, men tygger og biter litt :uff:
Da skrur jeg av korken og lar han "drikke". Går kjempefint :D
Jeg har fått beskjed om at brystbarn ikke trenger melk, for er de tørste ber de bare om litt mere pupp, også drikker de bare det tynne som kommer først. Men, synes å huske at vi ga Ylva litt vann likevel, men det var mest når det var varmt og hun fikk hard mage!
Lille My blir tilbudt vann ved hvert måltid, men har enda ikke skjøt hvordan man bruker disse tutekoppene så jeg vet ikke hvor mye hun får i seg. Men vi har gjort det som en regel at hun får pupp etter hvert måltid for å slukke tørsten og for å få enzymene i morsmelken til å hjelpe på fordøyelsen.
Cheyenne
12-02-2002, 20:07
Førstemann begynte med grøt ved 4mnd alder. Da fikk hun kun morsmelk og ikke vann før/etter grøten. Hun fikk ikke vann før hun ble 7-8 mnd- og da bare som tørste drikk og til middag(selvfølgelig opp til foreldrene når de skal få vann da :) ). Tror ikke spedbarn trenger vann når de bare er 3,5 mnd.
Vi lager 150ml (skal øke i morgen trur jeg... må se ann hvordan han spiser i dag..) erstatning i flaska hans.. Så bruker jeg 100 av de til grøten og resten som er igjen i flaska får han til å drikke.. Han sier i fra når han vil ha litt melk.. Jeg har brukt vann og, men CR trenger den næringa jeg får i ham og derfor bruker jeg melk i steden helt til han spiser grøt av et helt melkemåltid..
Jeg gir ikke vann i alle fall, men det er fordi jeg har hørt at babyer som ammes ikke trenger det. De får nok væske via melka.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.