Se hel versjon : Når slutte å amme på dagtid?
Jeg har begynt å gi jenta mi fast føde, ca. 4 måltider pr dag. + pupp innimellom da. Det jeg lurer på er: når er det "vanlig" at man slutter å amme på dagtid? Regulerer barna det selv ved å ikke ville ha mer pupp. Eller slutter dere selv når den faste føden inntrer??
Her puppes det i hytt og pine og to måltider grøt om dagen.
I tillegg puppe s det om natten også.
Synne får pupp litt før måltidene og litt pupp eller vann om hun vil ha.
Nelle:mervink:
Lille My er 8 mnd. og puppes hele døgnet enda. Hun får 2 grøtmåltider og vi har begynt med smaksprøver med middag(går heller dårlig). Synes selv det går greit at hun pupper hele tiden, og guttungen puppa hele dagen frem til helt puppeslutt ved ca. 1,5 års alder.
Personlig tror jeg de bare har godt av puppingen, særlig her hvor vi har endel forurensing....
Tror det er litt opp til hver enkelt mamma og barn. Har du overskudd, så hvorfor ikke. Men vil du ikke, og barnet heller ikke vil/ønsker, så behøver man det jo ikke...
Heisann!!! Grunnen til at jeg har litt lyst til å begynne med avvenning av pupp på dagtid er fordi når tulla er 1 år altså i august begynner hun i barnehagen og jeg begynner å jobbe. Vil ikke ha en sånn brå slutt på dagen liksom hvis dere skjønner hva jeg mener. Men, det virker som om hun trenger pupp i tillegg til de 3-4 måltidene hun får med grøt/middag. Får vel se det ann??
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.