PDA

Se hel versjon : Jeg spiser grøt, jeg!!

emin
17-02-2002, 22:46
Hei!!
Jeg heter Elise, blir 3 måneder på onsdag, og i dag har mamma prøvd å gi meg noe nytt som kalles grøt!!! *nam-nam* :nam: Hun skulle egentlig bare gi meg noen få t-skjeer sånn som anbefalt, men det skulle vi ikke ha no av, nei! Spa innpå mamma!! Griste masse, men å så godt det var! :D :D :D Tror jeg spiste sånn 10-12 skjeer, jeg, og.......:sover:

Jepp, Elise smakte grøt i kveld! Tok ikke lange tida før hun skjønte poenget, og gapte hver gang hun så skjeea komme mot seg. Gliste bredt, gapte og slurpa i seg. Tror ikke jeg kommer til å gi henne grøt fast enda, men hun slokna som et lys etter maten, så dete r mulig hun sover bedre om kvelden, jeg vet ikke. Hva synes dere? Hun er stor for alderen, godt over 6 kg, men det virker som hun klarer seg godt på melk foreløpig. Legger dette innlegget på "november-klubben" og "fast føde" også. Tror dere hun vil få vondt i magen, sånn som mamma advarte meg mot hvis hun fikk for mye? Hun sover i alle fall søtt nå.... :sover: Mammas lille engel.....:hjerter: :elsker: :elsker2:

Selini
18-02-2002, 11:41
Jeg begynnte å smake på grøt når jeg var 2,5 mnd gammel jeg.. Når jeg ble 3 mnd fikk jeg grøt hver kveld fordi mamma så at jeg

1. ikke fikk vondt i magen..
2. eeeelsker grøt..
3. ble roligere og sov lengre om natten..

Nå som jeg er 16 uker og snart 4 mnd etter dato får jeg grøt TO ganger om dagen.. Er ikke jeg heldig da??
Jeg får en gang klokken 10 eller 12, dette kommer ann på når JEG vil ha.. Har en sånn snill mamma som lar meg få bestemme jeg.. Og en gang på kvelden i 20 tiden..
I går hadde jeg ikke lyst på grøt da, for jrg var såååå trøtt så jeg gikk og la meg jeg.. Mamma skjønnte ingen ting for jeg pleier ikke være trøtt før 23 jeg az..

Smaske nuss fra CR!! :vinke:
Ps.. mamma'n min er også nemi fan!!! :D

Hei Emin!!!

CR roet seg veldig da vi begynnte med grøt og sov mye mer om natten.. Fra 23 til 07.30 med mating en eller to ganger i løpet av natten..

For 2 dager siden begynnte vi med grøt på dagen og og den natten sov han fra 22 til 07.30 UTEN å våkne for mat!! :klapp:

Og i går sovnet han klokken 20 og våknet for mat 01.30 før han stod opp 07.00.. Men han sovnet igjen etter maten og våknet skikkelig 08.30.. Helt i himmelen jeg!!!

Vet at det er veldig forskjell på barn til barn, men her har affal grøten hjulpet på.. Men CR er flaskebarn så kanskje derfor.. Hvis Elise får pupp kan du jo prøve med litt tillegg om kvelden først så ser du.. (vet at dette blir anbefalt for puppebarn i steden for grøt før 4 mnd..)

La oss få info om hvordan det går da!! Det er mye hjelp i å lese for andre om våre erfaringer!!

emin
18-02-2002, 12:03
Hei!!
Takk for erfaringer!! :) Hadde ikke tenkt å begynne å gi henne grøt fast enda, puppene flommer fortsatt over av melk :D , så jeg tror ikke det er nødvendig med tillegg her. Det virker ikke som hun fikk vondt i magen, men hun var ganske mye våken, så det er mulig jeg tar feil...:uff: Hørte ingen promping eller sutring, annet enn da jeg slokte lyset på rommet da det var sovetid. Det sku vi ikke ha no av, nei!!! Men etter mye om og men så sovna hun da i 3-tida....
Men det er likevel gøy å prøvesmake litt, hun var blid som ei sol under hele seansen!! :)

Selini
19-02-2002, 00:28
Det er ikke ofte jeg sovner fra grøten min, men innimellom så..