PDA

Se hel versjon : Venter dere til de er sultne......?

Kjersti
18-02-2002, 00:41
Hm, bare lurer litt, jeg....

Ingrid får nå 3 måltider med fast føde, og pupp innimellom. Er ikke store porsjoner hun spiser, men det kanskje ikke rart når mamman er hysterisk for at snuppa skal bli sulten og slenger ut puppen med en gang det kommer en surv....

Vanligvis får hun middag ved 16 tida og grøt ved 19-tida.....og innimellom der blir den en pupp (og kanskje en dupp). Ikveld ble det ikke pupp imellom, og da kl. var nesten 19 spurte pappan henne om hun var puppsjuk.....Snakk om å kjenne igjen et ord!!:eek: Hun strakte armene mot meg og hyyyylte!!
Stakkars snuppa var jo sulten! Jeg fikk kjempevondt inni meg, men grøten var raskt på bordet og hun spiste som en helt:D , og før sengetid fikk hun puppen. Hun sovnet mett og fornøyd....:sover:

Dermed begynte jeg å tenke litt.....Har alltid sagt at jenta ikke har vett til å si ifra at hun er sulten, men hun har jo aldri fått sjansen til det!
Hvis hun spiser nesten et middagsglass + vann og dessert ved 16-tida, så trenger hun vel egentlig ikke mat før 19?
Lar dere barna deres bli sultne? Høres helt korka ut, men.......

Burde jeg stramme inn litt på den puppbruken for at måltidene skal bli mer fullverdige? Hun får vanligvis litt pupp etter maten også.....

Dette ble mange rare spørsmål....:gal: Er veldig takknemlig hvis den som henger med og har en mening/erfaring svarer!:mervink:

Sulla
18-02-2002, 13:03
Har det akkurat som deg! Med en gang det går over tre timer så går jeg bare og venter på signalene for å kunne gi Adrian mat. Av og til venter jeg ikke heller.....:uff:
Prøver ikke å la meg styre av klokka, men må nok innrømme at jeg gjør det til tider. Har jo hørt at det helst ikke bør gå mer en fire timer mellom måltidene. Men jeg tror det gjaldt da de var veldig små....
Jeg la inn en diskusjon under augustklubben på dette med antall måltider. Jeg spurte hvor mange måltider barna til de andre har - ved 6 mnd alder. Du kan jo sjekke den om du vil
:)

Når det gjelder spørsmålene dine: Hun får jo et stort måltid kl 16 så det er sikkert helt passe å gi mat igjen kl 19. Vanligvis pleier barna å ville ha tettere mellom måltidene på kvelden, men det er jo helt individuelt. Adrian lar det så og si alltid gå 3-4 fire timer mellom hvert måltid, selv på kveldstid.
Vi prøver å samle opp måltidene slik at det er heller få store - en mange små. Men du må nesten gjøre det slik du synes er best (selvfølgelig) :gal:
Jeg synes det er best å gi grøt først - deretter pupp. Ikke etter "resepten" fra helsestasjonen, men jeg ønsker å la han spise seg skikkelig mett før han legger seg. Og så får han pupp etterpå. Da er Adrian god og fornøyd.
Uff - dette ble rotete. Venter på fysio'n i hvert øyeblikk så jeg måtte være litt rask....
Lykke til!