Se hel versjon : Hvilken type grøt?
Jeg har tenkt å la Birk så smått få smake på grøt, men lurer på hvilken type man begynner med?
Har lest det her en plass, men husker ikke hva det stod:gal:
Trultomteia
18-02-2002, 20:22
Man bør begynne med grøt som er uten gluten, dvs risgrøt og maisgrøt.
Knøttet begynte med maisgrøt i går :D . Leste at det var valgfritt mellom ris eller maisgrøt, men at de kan lettere få treg mage av risgrøten. Siden Knøttet ikke er av de ivrigste på den fronten valgte vi derfor maisen.
Ble anbefalt å begynne med en ts første dagen, deretter to osv til det var et måltid. I dag gikk det unna - hun åpnet munnen og gliste :nam: Nå krysser jeg bare fingrene for at hun sover heeeele natten gjennom :sover: !!!
Hei,
Noen sier du skal begynne med den uten gluten, andre sier den med gluten.
Blir jo helt forvirra av mindre jo...
Jeg har valgt å begynne (skal begynne med smaksporsjon i morgen formiddag) med den med gluten, det er fordi at når man skal venne babyen til matvarer så kommer det ofte en reaksjon fra små babymager. Hvis du først introduserer den uten gluten, vil babyen kanskje få reaksjon og når du da senere skal introdusere gluten vil man få en ny reaksjon.
Så for å slippe unna med en reaksjon begynner jeg med gluten fra første stund. Skal blande med morsmelk istedet for vann.
Så får vi se hvordan det går...
Klem fra Kristi
Tidligere bruker
23-02-2002, 01:52
Vi brukte med og uten gluten om hverandre noen dager. Han fikk grøt i en uke for en stund siden, men siden han ikke trengte det, så gadd vi ikke. Merket ikke noen forskjell på magen hans.
Pluto- Sov knøttet om natten?
Philomène
23-02-2002, 22:54
Det anbefales aa vaere extraforsiktig med gröt og annet mat som ineholder gluten (bl.a. pga. fare for intoleranse) samtidig anbefales det at man introduserer gluten mens barnet fortsatt ammes (om han ammes). Fordi morsmelken hjelper beskyttende paa noe vits.
Uansett, den aller förste gang saa er det bare snakk om veldig smaa mengder mat. Det er forresten ingenting i veien for aa begynne med f.eks. potet eller gulrot isteden for gröt!
Isak fik grøt i går for første gang. Hadde kjøpt den blandings grøten med havre, ris og hvete. Det så nå ut som om han likte det selv om det var en merkelig opplevelse. Skulle sett de øynene han satte i meg når han fikk grøten i munnen for første gang. Det skulle vi hatt på video!!!! Denne grøten er nå i alle fall god på smak og så har jeg tro på at det er lurt å innføre litt gluten mens man fortsatt ammer så mye som vi gjør.
Klem fra
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.