Se hel versjon : Hvor kjøper jeg sviskesaft???
Vi har hatt malt i grøten fordi det pluselig kan gå tre-fire dager mellom hver bæsjebleie.
Men jeg synes ikke allltid det fungerer. Så fikk jeg anbefalt sviakesaft, men hvor kjøper jeg det?
Har prøvd Mega, Rema og Meny og en venninne mente de ikke hadde det på OBS! heller...
Noen som vet?
Anne-Karin
20-02-2002, 15:46
hei
jeg har nettopp hatt en leterunde etter sviskesaft og jeg var innom samtlige butikker fra Nesttun til Hjellestadkaien uten resultat. Mange av butikkene førte ikke denne og noen var utsolgt.Men så gikk jeg tilfeldig innom joker på skjoldskiftet og der hadde de masse.
Men et lite tips det virker fort så gi det gjerne litt tidlig på kvelden ellers så får du gjerne skifte om natten.
Min datter hadde ikke hatt bæsjebleie på 5 dager og hun fikk tre sjeer før grøten (etter amming) og en i grøten for smaken sin del, og det gikk knapt to timer så brakte det løs, så det holder kansje med 2-3 sjeer selv om det står 3-4 på glasset.
lukke til.:klem: :mervink:
Tusen takk!!!!
Det var vel bare Joker jeg ikke hadde vært på! Smil.....
Morsomt å få svar fra lokalkjente, jeg bor rett ved Kalandsvannet, så jeg handler jo på Joker av og til!
Vi har nettopp flyttet til Nesttun, ja det vil si for ca. 6 mnd siden!
Annevenn
20-02-2002, 21:50
Ta et par svisker og en skvett vann i en kasserolle. Kok i minst 30 minutter, og bruk stavmixeren eller food prosessoren på det. Blir fin sviskegrøt som ikke inneholder sukker eller konserveringsmidler.
All babymat jeg lager, fryser jeg ned i en isterning-beholder. Når de er frosset tar jeg dem over i en eske eller pose. Så kan man ta opp så mange terninger man trenger.
Veldig lurt å gjøre med f.eks. gulrot, kålrot, potet, osv. Så kan man mixe forskjellige mengder.
Anne-Karin
22-02-2002, 15:28
hei becky
hyggelig og treffe en som også er blitt lokeljente.
dersom du vil kan vi jo treffes en dag, det ville vært koselig. det passer hver dag stortsett.
håper alt går bra med den lilles mage.
:klem: :vink:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.