Se hel versjon : Amme før annen mat...
Tidligere bruker
24-02-2002, 22:37
Sist vi var på kontroll, snakket vi litt om grøt.
Da fikk vi beskjed om å alltid amme før vi ga grøt eller annen mat, fordi melken beskytter fordøyelses-systemet mot det som kommer ned i magen. Høres logisk ut, så det gjør jeg nå, når Patrick får grøt.
Gjør dere det i denne rekkefølgen?
Tidligere bruker
24-02-2002, 23:33
Hei elskling :elsker2:
Aldri sett på det på den måten før, jeg...
Har liksom tenkt at først stapper man i dem grøt, og så blir de gode og døsige, gjerne sovner ved puppen.
Men hva har jeg av erfaring...
:klem:
Vi gjorde det også sånn i begynnelsen (da var hun 5 mnd), men vår erfaring ble at da var hun veldig lite interessert i grøten etterpå.....og da hun er ei ganske slank lita ei, så ønsket vi at hun fikk i seg mest mulig grøt for å se om det gjorde underverker med vekta......derfor ble det fort pupp etterpå her.....
Hun la ikke no særlig fortere på seg for dèt, så der lærte jeg jo noe...Nå er hun 7 mnd og vil bare ha en liten sup etter maten, men det blir en del pupp alikevel, morgen/kveld og rett som det er:D , så jeg syns det er greit alikevel...
Prøv deg frem, du:)
Philomène
28-02-2002, 14:35
Jeg gjör det, pupp först ogsaa gröt (middag) dette for ikke at melkeproduksjonen skal synke (enda mer :uff: )
Jeg gir altid litt melk først, slik at det smører tarmene og gjør grøten (evt.middagen) lettere å fordøye....:) Lar henne ikke ligge å drikke mye melk, bare litt, før hun får grøt...spiser ca 11/2 dl. grøt og drikker masse vann....også tilbyr jeg mer pupp rett før hun legges....Sovner som regel godt da!!:sover: :p
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.