Se hel versjon : Tusen spørsmål...
Tidligere bruker
26-02-2002, 14:52
Vi har bare såvidt begynt å gi Patrick grøt, og ferskenpurè. I håp om at det er derfor han våkner så ofte om natten. Helsesøster sa at hvis han er fornøyd, trenger han ikke grøt. Skulle se det an på han. Han er jo stort sett fornøy og blid.
Og nå legges han i 20 tiden og sovner igjen om natten når jeg har ammet. Men har vært mye urolig nå i det siste og våkner hver 2-3 time om natten for mat.
Skal jeg sette opp fast måltid om kvelden?
Eller ikke rett før han legges men, litt før?
Hvordan vet jeg når han trenger flere måltider?
Skulle han hatt noe på dagen også?
Han spiser jo oftere på natt enn dag...
Noen som har noen svar?
Serenne sov 8 timer i strekk fra hun var født. Da hun ble 4 mnd begynte hun plutselig å våkne nesten annenhver time. Da begynte vi med grøt, litt forsiktig, men økte snart til 90 ml med væske, maisgrøt. Da sov hun plutselig 8 timer i strekk igjen. Så nå for ca. 2 uker siden begynte hun å våkne igjen om natten, så vi innførte frokost. Ca. 50 ml væske med grøt. Nå bruker vi risgrøt med en "dæsj" ferskenpure oppi.
Og de tre siste dagene har hun sovet fra 20.00 til 03.00-04.00 igjen. Da får hun pupp og sover til ca 08.00 og får pupp. Og så står vi opp ca. 08.30-09.00.
Kveldsrutinen er nå slik: ca. kl. 19.00 får hun pupp, bader, får grøt og bli lagt i sengen ca. 20.00. Vi legger henne våken, før sovnet hun ved puppen. Men vi vil gjerne at hun skal "lære" seg å sovne av seg selv. Det går kjempefint, vi synger to godnattasanger og så sovner hun.
Patrick er vel så stor at du kan la ham sove i hvertfall 6-8 timer i strekk uten mat? Dvs prøve å roe han uten å gi han mat? Synes jeg har lest at man kan kutte nattmåltidet når de er ca. 6 mnd. Spesielt hvis han før sov hele natten og plutselig vil ha mat nå. Hvis han spiser to grøtmåltider bør han jo ikke være sulten om natten? Og du kan jo snart begynne forsiktig med middag.
PS. Serenne liker ikke fruktpure alene, da brekker hun seg og ser ut som om hun synes det er for surt/sterkt.
Tidligere bruker
26-02-2002, 20:14
Becky...
Patrick har aldri i hele sitt korte liv sovet mer enn 4 timer i strekk på natten!
Sambo prøver og prøver med smokk, men ender hos meg, og han sluker i seg mat.
Så jeg får prøve med litt måltider på dagen, tenker jeg!
Åhhhh, misforstod jeg! Trodde det bare var plutselig nå han hadde begynt å våkne om natten!
Smokk, hva er det???? Har 16 forskjellige, men hun nekter......
Philomène
26-02-2002, 23:19
Skal jeg sette opp fast måltid om kvelden?
Eller ikke rett før han legges men, litt før?
Jeg tror ikke det er ikke saa mye aa si NAAR paa dagen han faar mat, det som teller er totalt mengde mat paa dagen. Etter min mening :)
LuMa "vaakner" av aa faa mat de, selv om de er trötte :gal: fordöye er en jobb, dessuten gulper de mye, saa hos oss er det ikke aktuelt aa gi noe annet enn melk för leggetid (pupp og flaske)
Hvordan vet jeg når han trenger flere måltider?
Hvis du öker porsjonene og han stadig spiser opp, eller hvis han er sulten igjen kort tid etter aa ha faatt en maaltid tror jeg du kan godt ha flere maaltider.
Skulle han hatt noe på dagen også?
Det er opp til deg, alt avhengig av om han sover bra/ser ut til aa vaere veldig sulten, osv.
Han spiser jo oftere på natt enn dag...
!! :ide: sover han for mye paa dagtid kanskje? Har han snudd dögnet? Det burde ikke gaa mer enn 5 timer mellom maaltidene paa dagtid!
Har du stilt spörsmaalene paa helsestasjon.... :???:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.