PDA

Se hel versjon : Velling til 1-åringer???

Thea
26-02-2002, 20:16
Heisann,

Var på obs her forleden dag, og da så jeg at det fantes en velling med pæresmak som man kunne gi barn fra 1 år og oppover (skulle altså gis på kopp).Men hva i all verden, tenkte jeg da..skal 1-åringer ha velling, eller er det bare ment som et supplement, eller som et alternativ til feks. yoghurt!?:???:

Kanskje bare jeg som er urimelig dum, men hva skal man med slik velling? Trengs det?? Burde jeg gi det til Jørgen...er jeg ergo helt på jordet og gir ikke mitt eget barn riktig mat??:eek:

MEN ÅÅÅ:ide: nå vet jeg det....det kan jo brukes når barna er syk og man ikke får i dem fast føde, og de trenger næringen!! JAAAAAA!!! Hurra for meg!!:D

Nei, jeg bare lurte jeg, så kanskje det er noen som kan gi meg et fornuftigere svar et spørsmålet var....:gal2:

(guri hvor jeg elsker disse små arti-fjesene)

Vel, takk for meg..for nå altså..har babla nok..
:vink:

Milli
26-02-2002, 22:44
Hallo, Skravla! :D

Gir du ikke velling? Er du gal, eller?!
Neida, bare tuller, med deg.

Joda, vi har prøvd velling med pæresmak vi, da. William er jo egentlig veldig matglad, men en periode ville han IKKE ha grøt til frokost og brødbitene ble systematisk kastet på gulvet (fulgt av et "oj"). Da prøvde jeg velling i kopp. Det likte han hvertfall ikke! :gal: Men skal jeg være ærlig så synes jeg det smaker ganske så kvalmt selv også. Det er liksom "drikkegrøt". Blææh!
Men du har kanskje rett i at det passer når småtrollet er sykt og ikke får i seg noe annet.

Vi har ikke gitt helt slipp på grøt til frokost, vi (ungen eter jo allerede seks brødskiver om dagen, så vi må ha litt avveksling). Så jeg har funnet er ny "Juniorgrøt" med pasjonsfrukt og cornflakes som har blitt storfavoritt her i huset. :)
Den kan dere jo prøve, hvis dere skal prøve noe, mener jeg. Vellingen er ikke verdt et forsøk, synes jeg!

Thea
27-02-2002, 18:07
Morn igjen,

Pasjonsfrukt og cornflakes??? jammi..hørtes jo faktisk godt ut jo! Hvor får dere tak i den henne da? Er det Nestlè som lager den eller småfolk, eller hva?

Nei, skal ut å frese snø...urk!! Jaja...litt barnefri i det minste!:p

:klem:

Thea
28-02-2002, 19:27
Jippi jippi jippi jippi..gjett hvilken grøt jeg fant i dag da Milli!?:D

Det dumme var jo at da jeg skulle gi denne grøten til Jørgen nå til kvelds, så var det første han gjorde å spytte den ut igjen!:( Han spiste litt til etterpå, men huff....håpte jo liksom at han vil like denne da, er jo litt mer spennende!!!:uff:

Jajja..har i allefall kjøpt den, så får vi se!!

:vink: fra oss i nord