PDA

Se hel versjon : Hva gjør jeg????

Mondeo
27-02-2002, 08:57
Sondre nærmer seg 11mnd,og jeg synes det er på tide at han begynner å drikke av noe annet enn tåteflaske. Har prøvd alle mulige tutekopper,og også vanlig glass.Det går med vann,der får han i seg litt fra glass.Men melka skal han ha i tåteflaske,ellers kan det være det samme med hele greia.Han tar en liten slurk av glasset,men så blir han sinna og smeller til det.
Noen som har noen gode tips til hva jeg skal gjøre?Kan liksom ikke se for meg at han på 1 års dagen sin skal sitte og spise bløtkake og drikke av tåteflaske!!!

Numbiss
27-02-2002, 18:28
Hvorfor ikke?? ;)

Nei, det forstår jeg, men kanskje han nyyyyyter den flaska med melk?? Hvorfor ikke la han ha den en stund til, og heller la han drikke vann/saft/brus fra kopp/glass.

Marius koste seg med tåteflaske om kvelden til han var ca 3 år, men så begynte han å bite i stykker smukkene og da kjøpte jeg ikke nye. Dermed ble det raskt slutt på den kosen...

Noen synes kanskje at det er helt feil å la han ha flasken så lenge, men jeg lot han ha den for kosen. Ellers om dagen og i barneparken osv gikk det i glass/drikke-flaske fra han var ca 1,5 år.

Kanskje ikke det svaret du ville ha, men slik gjorde jeg det.

PS han sluttet med smukk før han sluttet med tåteflaske...:)

:mervink:

Shady
28-03-2002, 15:00
Alexander ville ikke ha noe annet enn flaske når jeg tilbø koppen. Men jeg ga meg ikke, prøvde noen dager og da tok han koppen. Og nå digger han koppen!!