PDA

Se hel versjon : Brødmat

Lene
27-02-2002, 11:08
Hei!

Dennis er nå 7 mnd og jeg har lyst til å begynne å gi ham litt brød til frokost. Men jeg er LIVREDD for at han skal sette brødbitene i halsen så jeg har ikke prøvd ennå...

Han har fått lov til å sutte på brød skalker og kaveringer, men jeg har tatt de fra ham fort pga. min reddsel.

Jeg hadde en vond opplevelse ang. å sette noe i halsen med mitt eldste barn da hun var 9 mnd. (det var ikke mat). Jeg tror det er årsaken til at jeg er så redd, for jeg har vært helt hysterisk når det gjelder dette helt siden denne episoden... Det er slitsomt!!!

Hva er deres erfaringer? Går det bra å gi 7 mnd gamle babyer brødbiter??
Klarer de å bløte maten nok selv slik at de får svelget??

Jeg blir glad hvis dere forteller om både pos. og neg. opplevelser!

Klem fra Lene og Dennis (24.07.01)

Hormonella
27-02-2002, 12:47
Min lille tass er også 7 mnd, og han har fått brødskive med leverpostei siden han var ca 6 1/2.
Det har gått fint!
Begynte med mikroskopiske biter og nå får han biter på størrelse med lillefinger neglen min.
Bruker bare grovbrød, det løser seg bedre opp enn fint brød. Det gar en tendens til å klumpe seg.
Ikke satt noe i halsen så langt, og han syns det er kjempe godt!

Putteli
28-02-2002, 13:19
Lillegutten vår har fått brødskive også siden han var ca. 6,5 mnd. Han har satt litt i halsen (ikke noe alvorlig- hoster det fort opp igjen) hvis jeg har gitt ham skorper og han får av for store biter. Så nå får han kun det myke på brødet og biter på størrelse litt større enn tommelfingerneglen min (han er nå snart 9 mnd) og han er veldig glad i skive - da kan han jo også trene seg på å spise selv på en helt annen måte. Men jeg passer alltid på ham mens han spiser. Lykke til!

Putteli

Lene
01-03-2002, 00:22
Takk for svarene!!

Skal nok prøve med brød,.........snart.....

-Klen Lene og Dennis (24.07.01)