Nå har Knøttet fått maisgrøt i 1,5 uke. Lurer nå på om jeg kan gi henne noe frukt eller potet i tillegg? Og hvordan skal dette gjøres?? Startet forsiktig (etter boka :D ) med en ts og økte gradvis derfra. Må dette gjøres på alt nytt som introduseres??
Og hva om jeg vil bytte til en annen grøttype - kan dette gjøres fra en dag til en annen med full porsjon??
Mange spørsmål dette her... :???: Håper noen kan svare en stakkars lurende :)
Hei du :)
Dette gjorde vi med Selina, hun var 6 mndr da vi ga henne grøt:
Vi begynte først med en type, den ga vi henne hver dag i 1-2 uker (som dere også sikkert har gjort), så byttet vi over til andre grøt-typer etterhvert... vi bare prøvde oss frem. De skal jo først venne seg til grøten, og når det er gjort, er det bare å mikse og prøve seg frem ... de viser jo hva de liker og ikke liker. Dette finner dere ut :) Lykke til!
Når det gjelder tillegg med potet, frukt.... så er det bare å prøve seg frem der også. Gi henne litt moset frukt til lunsj f.eks, det pleier de å like godt. Min Selina elsker frukt iallfall. Og du kan ha moset frukt i grøten, det er nam nam det, syns Selina :p
Vi har ikke prøvd med potet ennå, men det er bare å prøve seg frem.
Begynn med litt, en t-skje, og øk på etterhvert når du introduserer nye ting, så de venner seg til det, osv... :)
Håper det hjalp litt iallfall, og masse lykke til med prøvesmaking! :p
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.