PDA

Se hel versjon : Törst?!

Philomène
28-02-2002, 14:41
LuMa (5mnd) virker ofte törst etter gröten, da vil de gjerne faa pupp (en time etterpaa). Synes det er tungvint i og med at de faar pupp för maten - men vann som alltid tilbys er altsaa ikke populaert.
Har prövd gurotsaft -de liker jo gulrot :nam: men det var ingen stor suksé det heller :p
Har tenkt aa pröve aa lage juice av andre frukt som de heller spiser - banan, eple, paere...

Hvor mye vann/frukt skal man ha i flasken? Kanskje gurotjuicen jeg laget var for konsentrert/ikke nok? :???:

Og hva er best aa bruke - vanig taateflaske, eller kopp?

(Vil helst slippeferdiglaget produkter, blir for dyrt - men det ser ut som om babyer liker dem ? Er de tilsatt sukker) ?)

Allimac
28-02-2002, 23:11
Vil bare råde deg til å tilby vann jeg... Min :baby: likte ikke vann først, så jeg tilbød pupp rett etter grøten men altid vann også..... Og nå elsker hun vann...men det gikk en stund før hun vente seg til det. Hun liker ikke lunket vann, det må være kaldt! Og helst fra olden flasken til mor....(tar den nesten helt igjen, slik at det bare kommer ut litt om gangen, når hun suger)...:p
Lykke til iallefall!!!:)

Acsa
03-03-2002, 17:49
Ylva likte heller ikke rent vann til å begynne med, så vi blandet i litegrann brunt sukker. Så tok vi mindre og mindre av det, og etter noen uker var det rent vann - og det var helt greit. Morsmelk er jo søtt - jeg tror rett og slett at hun ikke skjønte at hun skulle suge i seg noe som ikke smakte noe!

Paris
03-03-2002, 21:25
Vann er selvfølgelig det beste, men vi ga snuppa nypesaft også av og til. Nypesaft lagde vi med nypeekstrakt(Weifa-C, f eks). Jeg ble tipset om det i en helsekost butikk, og helsestasjonen sa at det var helt ok, masse c-vitaminer. På "God morgen Norge" så jeg en lege som ga barna sine nypesaft i stedet for melk, så jeg regner med at det er sunt;)
Husker ikke helt blanding forholdet, men det er nok bare å smake seg fram, skal være svaaak.
Vi brukte også nypeekstrakt som smakstilsetning i grøt, men vi brukte helios grøter.