PDA

Se hel versjon : Pålegg og yoghurt

Hormonella
02-03-2002, 08:06
Lucas har begynt å få brødskiver nå.
Hittil har han bare fått med leverpostei, men det må da være flere sorter pålegg man kan bruke?
Hva med Banos, HaPå osv?
Forslag noen?

Også yoghurt da!
Leser flere steder at man ikke skal gi yoghurt før 10 mnd's alder, og hvis man ammer kan man gi før osv.
Er dette riktig?
Husker så godt at kusina mi ga yoghurt til sine to små før 10 mnd og de ble heller ikke ammet!
Noen som vet sikkert?

Pegasus
02-03-2002, 08:47
Hei:)
Hva med div. smøreoster? Ellers er kaviar veldig populært her!

Youghurt-spørsmålet ditt vet jeg ikke noe sikkert svar på, men her får Maria smake litt hos oss av og til;)

Hampus
02-03-2002, 10:32
:vink:
Jeg svarte på et spørsmål vedr. yoghurt i går! Det kan du lese her! (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=8059)

Prim eller kaviar er mine forslag på pålegg.

Nøvva
02-03-2002, 23:28
Hei.
Vi prøver ut litt forskjellig pålegg; smøreoster, prim (tror det fester seg litt i ganen, det blir endel harking og mye drikke), gulost, banan (:nam:) og servelat har blitt severt til nå.
Bastian har fått yoghurt siden han var 3-4 mnd (små porsjoner). Vi har gitt ham litt for å regulere magen (han har hatt endel knip). Det er heller ingen melkeallergi i familiene våre, hadde det vært det hadde vi ventet lenge med å gi ham. Han elsker yoghurt, og vi gir han vanlig (aprikos er favoritten). Vi har aldri prøvd Litago (mest p.g.a. alt sukkeret som er i den). Men dette med yoghurt har vi bare gjort som vi har følt for, anbefalingen er å begynne etter 10 mnd.