PDA

Se hel versjon : Kald grøt...

Hobbiten
08-03-2002, 19:06
Jeg har såvidt begynt å gi Jonas litt grøt, men den blir jo så fort kald! Har både prøvd å sette den inn i micro'en, og jeg har satt tallerkenen oppi en bolle med varmt vann når han får mat. Ingen av delene er noe særlig ideelt synes jeg...
Noen som har noen erfaringer eller gode forslag???

Tuppen
08-03-2002, 21:56
Har hørt om tallerkener med "hemmelig"rom som man kan fylle med kokende vann. Slik holder grøten seg lettere varm. Leter etter disse selv.

Cheyenne
09-03-2002, 17:18
Etter som min datter er blitt større(er nå 5 år) vil hun ikke ha så varm mat. Hun har ingenting i mot å spise kald middag(men det har jeg...)
Så kanskje det ikke gjør så mye at grøten blir litt kald på slutten av måltidet? Dersom de små liker grøten selv om den er kald er vel saken grei? Så slipper vi å springe frem og tilbake for å varme grøt ;)

Var bare en tanke i fra meg:)

Kjersti
09-03-2002, 19:48
Vel.....Ingrid spiser nå bare sånn grøt som skal blandes med vann.....Jeg varmer det til kokepunktet, jeg, avkjøler litt og blander. Da er grøten så varm at den må blåses på i begynnelsen, men holder seg til gjengjeld passe varm resten av måltidet. Rører ut de få klumpene som blir med gaffel, går helt greit. Hun spiser hvis den blir kald også, men jeg personlig syns ikke kald havregrøt er no særlig....:p

Selini
09-03-2002, 19:59
Når de er store at de spiser så mye at grøten blir kald tåler de nok litt kaldt uten at de får vondt i magen..

CR er 4 måneder og han har spist lunken grøt i flere måneder han.. :D
Det er heller kjøleskap kladt som gir magevondt..

siss
09-03-2002, 21:47
Har også hørt at det finns sånne tallerkener med hemmelig rom og tenkte en stund på å lete etter dem. Men jeg ser jo nå at selv om grøten til Emil er kald etter en stund, går det likevel ned på høykant. Og ikke får han vondt noen steder av det heller. :lol:

Tror ikke det er så farlig jeg, så lenge dem spiser det da! :uff:

Stina
15-03-2002, 12:51
Lite sent kanske....
Har sett talrikar med "hemligt rum" på Glas Magasinet i Oslo. Ifall det är någon som är intresserad. Har ingen själv och har aldrig provat någon. Vet inte om "det har något för sig", Trym äter gröten kall ialla fall.

spent
23-03-2002, 17:14
Jeg har kjøpt en på Fru Lyng på Glasmagasinet en gang.

Stine-mor
23-03-2002, 18:34
..fant en sånn tallerken på Gerd Martinsen jeg.

Tuppen
23-03-2002, 19:43
Takk Stine-mor, jeg iler til Gerd Martinsen på mandag:)