PDA

Se hel versjon : eple

LindaN
09-03-2002, 10:14
Julian på 5 mnd fikk "smake" på eplet mitt i dag. Tok litt saft fra eplet på fingeren min og lot ham sutte! Dette tror jeg var noe av det beste han hadde smakt, han gliste fra øre til øre :D
Er det for tidlig å lage eplepure eller eplesaft og gi ham? Noen som har gode tips om hvordan jeg lager det forresten?

Tweeno
09-03-2002, 10:26
Du kan nok begynne å gi han litt eple, det gjorde i allefall jeg:) Skrell og del opp epleti småbiter. Kok det til det blir mørt. Moses med gaffel eller i hurtigmikser. Bland gjerne med litt av kokevannet. Avkjøl, og server. :nam:

Begynn litt forsiktig. Kan få litt vondt i magen av nye ting:(

Lykke til:mervink:

siss
09-03-2002, 13:38
Jeg kan ikke gi eple til Emil, han reagerer på så mye rart han. Det er visstnok syra i eplen som er hardt til magen og sånt no. Men jeg har jo sett at Nestle har glass med eple i, fra fire månder, så farlig kan det jo ikke være, bare gi litt til å begynne med, og se om han reagere på noen måte.

:)

Philomène
09-03-2002, 22:15
du kan lage eplemos :nam: kutt skrellet epler i biter, kok og mos (bra med mixer) evt. med litt vann/morsmelk(estatning).
men favoritten til LuM

Philomène
09-03-2002, 22:15
du kan lage eplemos :nam: kutt skrellet epler i biter, kok og mos (bra med mixer) evt. med litt vann/morsmelk(estatning).
men favoritten til LuMa er paere! :kidoki: