PDA

Se hel versjon : Vegetarmat?

Lisa2
10-03-2002, 15:50
Hei !

Er det noen som har gode oppskrifter eller tips om hjemmesider med oppskrifter på litt spennende VEGETARMAT til små mager? (6-12 måneder).

Hvor tidlig kan man begynne å tilsette krydder i barnematen? Synes det ser så kjedelig ut med den evinnelige potet- og grønnsakmosen!

Klem fra Lisa og matmonsen :baby:

Tingelinn
10-03-2002, 20:31
Hei!

Vi er vegetarianere, men jeg tror ikke Sara fikk noe særlig annet enn diverse grønnsaker før hun var ett år gammel. Nå er hun 2,5 år og vi spiser mye forskjellig. Kikerter er f.eks. fine og noe som barn ofte liker (men skal ikke gis første leveår) og så spiser vi endel sojaprodukter (det går ned på høykant her i gården i alle fall). Men jeg ga henne som sagt ikke så mye variert når hun var så liten. Tok det jeg hadde i huset av grønnsaker og lagde mos. Av og til lagde jeg pasta med saus og moste det, og av og til et eller annet wokaktig med ris:)

Acsa
11-03-2002, 15:00
Hei!

Når det gjelder krydder er det jo bare salt man skal unngå. Hvor sterk mat barn liker varierer jo veldig, men urtekrydder er jo fint å bruke, det gjør jo også f.eks Småfolk. Jeg pleier å bruke timian, salvie, oregano og rosmarin, og har gjort det siden Ylva begynte med fast føde. Nå om dagen er den pizzaen som heter "skikkelig hot" og godt krydra indiske kyllingboller blant favorittene....:gal: