PDA

Se hel versjon : Hvor mye malt-ekstrakt?

Hildemor
11-03-2002, 11:59
Tobias får erstatning på flaske og har de to siste ukene vært plaget av hard mage / avføring. Han bæsjer kun en til to ganger per uke og da er det som kommer ut kjempehardt og han har grått sine modige tårer med å få presset det ut :leiseg:

Jeg har nå kjøpt malt ekstrakt fordi det skal jo hjelpe mot dette, men hvor mye skal jeg bruke? Han får ca 140 ml per flaske og spiser 4 - 5 måltider om dagen. Skal jeg bruke en teskje per flaske eller en til to teskje per dag? Det står forskjellige ting alt ettersom hvor jeg leser...

Tidligere bruker
11-03-2002, 13:14
Her veksler vi mellom estatning og pupp, så mitt råd er kanskje ikke verdens beste, men:

Til to flasker (til sammen 400 ml) bruker jeg å blande inn cirka ei teskje maltekstrakt, og Regines avføring er akkurat "passe":)

Men det kan selvsagt skyldes morsmelka også...

Det beste er nok å prøve seg fram!

Lykke til:)

kris
11-03-2002, 21:41
Du må nesten prøve deg fram. Begynn forsiktig med en halv til én teskje i en flaske tidlig på dagen - så du kan se effekten! (Lite kjekt hvis det blir en litt eksplosjonsartet reaksjon utover natten, kan du si....:eek: ) MK klarte seg med en teskje i flasken om morgenen, han, da vi begynte med erstatning. Og etter noen uker trengte han ikke det heller! Tror fordøyelsessystemet trenger litt tilvenningstid, bare.... :)

Lykke til! :mervink:

Shady
25-03-2002, 00:08
Jeg ga 1 ts, men hjalp ikke det ga jeg minifom!